Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo haal ik nog eens wat nuttige info weg bij de Victory op dit forum!@ Bouwer
Ik heb eens op de site die ik je opgaf zitten kijken, en ze hebben veel keus in een breedte van 2 mm en 0,6 dik, voor jouw een ideale maat, ze zijn alleen 800 mm lang, de kosten per 50 stuks 9,90 euro.
en weer geen antwoord op de vraag waar Ron eigenlijk gebleven is.
Hoe je dat hier zou kunnen doen weet ik niet.
Het zijn inderdaad metalen banden, Rudy. Vier stuks (2 aan beide zijden) van 114,3 mm breed (1:1). Bij de grote en fokkera zitten die buiten het 8-hoekige gedeelte. Bij de marsers's zitten ze om het 8-hoekige gedeelte en zijn ze 95,25 mm breed. De bramra's hebben geen banden.
Longridge geeft alleen tekeningen van de fokkera's. In de (zeer uitgebreide) tekst geeft hij de afwijkingen van de corresponderende ra's van de andere masten. Hij zegt zelf daarvan "I am painfully aware that all this must be very dull reading........".
Ik wil de tekst en tekeningen over de ra's wel scannen en in een pdf zetten, maar dat zal even tijd vergen. Geef even aan of daar echt belangstelling voor is. Ik weet niet hoe de kwaliteit van de tekeningen en tekst van DeAgostini is, bij Caldercraft was dat erg accuraat. Hier een voorbeeld van de tekening van de fokkera. Op 800 pixels wordt dat allemaal wat moeilijker, en voor de tekst geldt dat nog erger. Bij een pdf met scans op 300 dpi is dit ruim 2800 pixels, dus veel beter leesbaar en uit te vergroten.
![]()
Groet,
Ad
Bij de hekgalerij en zijgalerij worden de kozijnen geplaatst. Deze worden naderhand zwart geverfd. Naderhand komt hier een dunnen streep met oker kleur. Wie kan mij zeggen hoe het moet om een rechte dunne streep te zetten langs de buitenkant van de kozijnen. Afplakken is niet te doen. Met de vaste hand zie je ook dat het niet mooi recht is.
Wie heeft de tip.
Gr John
Nou het dek licht er in
De steng brak tijdens het schuren precies onder de hommer. Ik heb er een messingpennetje van 1mm in gestoken en gelijmt. weer zo goed als nieuw!