Bouwverslag HMS-victory Deagostini

c3363546.jpg

d6cedc1a.jpg


Dit is een beetje waar ik naar toe wil met de victory.
Ofwel een grotere opening zoals foto 1

Ofwel 2 openingen zoals foto 2.

Die opening word dan volledig uitgewerkt met extra spanten en volledig uitgewerkte dekken.
Eventueel kan er een stukje del ingebouwd worden die nog niet uitgetimmerd is.

Alle ideeén en tips meer dan welkom
 
Johnboy.

Hier is de gevraagde link, het tape verwerken gaat netzo als plakband.
TIFFANY, GLAS IN LOOD & GLASFUSING SHOP
Het is stukken goedkoper dan de orginele beplating, en het effect is het zelfde.
Hier is de link waar ze de tape verwerken.
Tipps & Tricks für historische Segler

Met de rest van het schip wacht ik met verven tot de orginele kleuren worden aangeboden door Dea.
Je weet er zitten kleuren bij die je niet zo gauw bij andere leverancier krijgt.
Volgens Ron zouden die in Jan-Feb 2012 komen, die 3 maanden kunnen we wachten.
En voor die 30 euro hoef je het niet te laten.


Dankje wel. Zal inderdaad ook wachten op de verf van ag.

Gr John
 
c3363546.jpg

d6cedc1a.jpg


Dit is een beetje waar ik naar toe wil met de victory.
Ofwel een grotere opening zoals foto 1

Ofwel 2 openingen zoals foto 2.

Die opening word dan volledig uitgewerkt met extra spanten en volledig uitgewerkte dekken.
Eventueel kan er een stukje del ingebouwd worden die nog niet uitgetimmerd is.

Alle ideeén en tips meer dan welkom


Jemene , das een hele onderneming. Succes:thumbsup:
 
Bocdan,
Goede tip van kopertape. Ga ik misschien ook wel doen.
Op site van DeA (De Agostini UK) zag ik een aanbod van aparte plaatjes.
Even rekenen:
4500 stuks x 1,42 cm x 0,39 cm = 2492 cm2
Een tape van 4mm bevat 3300 cm x 0,4 cm = 1320 cm2
Een tape van 6,4 mm bevat 3300 cm x 0,64 = 2112 cm2
Dus je hebt, zowel met 4mm als met 6,4 mm, 2 rollen nodig !!!! (Tenzij DeA met 4500 heel royaal is ?? )

Jan Zwart
 
Marc,
Je bent nogal wat van plan. Maar als het lukt ziet het er fantastisch uit.
Ik heb me beperkt tot de standaard openingen van DeAgostini. Ik ben er bijna mee klaar en zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Mijn ervaring is dat werken van opzij heel lastig is. Het makkelijkste gaat het van boven af, dan kan je nog overal bij. En kan je het resultaat controleren van opzij.
Uiteraard werkt het het makkelijkst als je daar vanaf het begin rekening mee hebt gehouden. (Ik moest toch nog een stuk van het 2e dek er weer uit snijden) Als dat niet zo is moet je een heleboel gaan slopen denk ik.
Heb je hier al over nagedacht ? Hoe ga je dit oplossen ?

Jan Zwart
 
Tenzij DeA met 4500 heel royaal is ??

Ik vermoed toch ook van wel, Jan. Bij de Caldercraft zaten er ook ruim te veel bij. Uitgaande van het oppervlakteverschil van de plaatjes en het schaalverschil tussen de boten zou ik op een schatting van tussen de 3200 en 3300 uitkomen.
Is een kwestie van smaak, maar ik vind de plaatjes mooier. Ze zijn (tenminste bij Caldercraft) voorzien van "klinknagels", en je ziet echt de losse beplating, dus geen band.

Groet,

Ad
 
Veel aan het bedenken ;)
Inderdaad het werkt makkelijker van bovenaf,dan heb je beter zicht.
Ben van plan om eerst de nodige spanten aan te passen,die moeten open gezaagd worden met de voetjes eraan waar de dekken komen.
De kielbalk zal ook moeten aangepast worden.
Na deze werken de spanten mooi uitrichten en uitrichten.
Normaal kun je dan beginnen beplanken,maar ik zal dan eerst de dekken moeten aanpakken,die zal ik inbouwen van beneden naar bovendek.
Iedere keer een volledig dek waar nodig volledig uitwerken.
Tussendoor kan ik dan beplanken aan de gesloten kant en de stukken van de open romp.
Er zal inderdaad een beetje veel extra werk aan zijn,maar dit maakt het leuk.
Zal wel een hoop extra geschut en andere kleine onderdelen moeten aanschaffen.
Ik heb vernomen dat er veel geschut uit dummy's bestaat,dus stukje loop aan de romp bevestigd,zou dat kunnen kloppen?
Tussendoor zal ik ook nog rekening moeten houden met de verlichting.
Het zal vooral goed plannen zijn,voorlopig kan ik nog niet veel meer doen,ze hebben nog maar tot aan deel 9 geleverd.
Binnenkort ga ik beginnen aan die barkas.
 
Ok Ron.
Heb het eens rustig bedacht(ben hartpatient),wil Uw topic niet teveel belasten en ga dan beter een eigen draadje starten over een opengewerkt model.
Wil enkel iets verder gaan met dit model,voor mij zijn er ook veel vraagtekens bij dit projekt en kan ook wel hulp of tips gebruiken.
Blijf dit topic natuurlijk volgen!
 
Het is natuurlijk waar dat meer nuttige info op zich alleen maar handig is. Maar aan de andere kant mag iemand die een bouwverslag start zelf bepalen wat hij daarin wil hebben en hoe het is opgebouwd. Ron maakt gebruik van die mogelijkheid. Maar het is niet verboden een eigen bouwverslag te starten, er staat niet dat er per scheepsmodel maar 1 verslag op het forum mag staan. Dus alle dingen die ron niet in dit draadje wil hebben, hoeven niet daarom maar verloren te gaan voor dit forum. Of iemand zou bijvoorbeeld een "bouwtips" topic voor de Victory kunnen openen, dat zou dan wat meer op de bouw gericht zijn dan het topic in het café, waar ook bijvoorbeeld geklaagd kan worden over uitgestelde leveringen, etc. maar minder volgens een plan moeten verlopen dan dit strak gemodereerde verslag.
 
Beste modelbouwers het volgende,


Ik heb resect voor een ieder!

Blijf bij de leest zou ik zeggen.

1. We zijn met de romp bezig.

Dus daar gaat het nu over.

2. zoals indoorvlieger zeg het is MIJN BOUWVERSLAG!

Ik mag bepalen wat ik in mijn bouwverslag wil hebben!

3. Een ieder mag zijn EIGEN BOUWVESLAG maken zoals hij zelf wil.

Je hoeft niet de grillen van andere bouwers te volgen.
Maar heb resect voor die gene die zijn EIGEN bouwverslag maakt!

4. Als iemand het verslag niets vind maak er dan zelf een bouwverslag!

Dit spreekt voor zich.

Dan is het beter te volgen en krijg je geen wirwar van discussie en,
is er een duidelijk bouwverloop van het bouwverslag!
En dan kan je er pas wat van opsteken.
Ook kan je persoonlijke raadgevingen krijgen.

Zo hoord volgens mij een bouwverslag te zijn.


Groet ron
 
Laatst bewerkt:
Nu zal men zien hoe het moet.
Het moet uiteraard geen concurentie worden.
Een bouwverslag is iets wat jij met andere bouwers deel.
Zodat je er wat van kan leren en opsteken.

Doe nu gewoon mee en laten we het leuk houden.

Geklets over deeltjes en deagostini problemen niet hier of bij marc!
Doe dat in het hms victory deagostini praat forum in het schippers café!
Hou elkaars bouw draatje schoon zonder boos te worden
als je bericht verwijderd wordt!

Groet ron
 
Ron,

Doe rustig door op jou manier. Ik heb er al veel uit gehaald en dit zonder de overloze discussie te moet volgende die je in somige verslagen terugvind.

Hier gaat het over bouwen en tips daarover en niet over de voetbal of de smaak van bier. Doe zo voort AUB en voor de rest hoe het clean..

Peter
 
Jammer dat Marc hier niet mee mag doen!
Volgens mij is dit een heel ervaren bouwer met veel goede ideeën.
Natuurlijk kan ik ook op zijn forum kijken maar ik had liever alles in een gehad zonder naar 2 forums te moeten.
Zijn inbreng ging zeker over de bouw van de Victory maar dan met wat aanpassingen naar eigen inzicht.
Wellicht had hij andere bouwers op leuke ideetjes gebracht.
Hij bracht weer wat "schwung" op het forum, het was de laatste tijd wel erg stil.
Waarschijnlijk doordat iedereen aan het beplanken is.

Groeten
Ton
 
Sorry ton je heb het niet begrepen.

Marc is een goede bouwer en dat weet iedereen hoor.
Wie heeft gezegt dat marc niet mee mag doen?
Als je goed zou lezen is marc van plan hele grote wijzigingen,
in zijn Victory te doen en gaat zijn eigen draatje runnen.

Ook omdat ze in belgié wat achterlopen met de serrie.

Groet ron
 
Modelbouwers,

Ik heb afgelopen nacht liggen denken waarom het steeds tot,
botsingen komt op dit draatje.

En nu denk ik te weten hoe dit komt.

Als je kijkt naar andere bouwverslagen is dit probleem er bijna niet.
Dat komt omdat een starter van een ander bouwverslag,
bijna de enige is die een bepaald model bouwd.
En zie je alleen maar vragen hoe iemand iets doet en tips om iets op te lossen.
Hier zie je hele andere berichten vergeleken bij de Bismarck, en de Victory.

Een bouwverslag is toch iets persoonlijk van de bouwer die het draatje is gestart.
Dit is ook de reden dat de beheerders van dit forum alleen hier toe staat,
om berichten te verwijderen.

Bij de bouw ondernemingen zoals de bismarck en de victory gaat het in eens anders.
Daar zijn we in eens allemaal het bouwverslag aan het op eisen als zijn verslag.
Dan komen er allerlij neven projecten van een andere bouwer zomaar,
binnen stormen in iemands anders bouwverslag.

Het is volgens mijn beter als een ieder die een eigen bouwverslag maakt,
van zijn eigen bouw project.
En is volgens mij het probleem opgelost.
Dan kunnen mensen zelf zoeken welk bouwverslag bij iemand past.

Dit zie ik niet als strijd om de beste, alleen dat dan de verslagen duidelijk worden.


Dan zal het volgens mij veel beter gaan.


Ik ben verlopig aan het beplanken daarom even geen fotos het gaat prima.
Niet helemaal zoals de bouwbeschrijving maar ja hij is nu echt bijna dicht.
Ik verwacht volgende week klaar te zijn met beplanken.

Ik ga volgende week mijn verslag een beetje opschonen.

Groet ron
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het een idee om het op dezelfde manier te doen als het Engelse bouwverslag Ron? Daar kan alleen de topic-opener (jij dus) artikelen plaatsen en zijn de bezoekers dus verplicht om hun vragen en suggesties op een andere stek neer te zetten.

Hoef jij niet al die berichten te wissen dan wel te verkassen ;)

Het is maar 'n suggestie...


F.
 
Duidelijk, Ron een eigen forum en Marc een eigen forum. Einde discusie. Laten we nu ons weer concentreren op de bouw van ons schip en aub niet discuseren over een wie of wat forum. laat ons gedragen als volwassen mensen.


De romp heb ik dicht en de kiel heb ik ook geplaatst.
Bij het verticale gedeelte waar het roer op komt te zitten valt ver naar binnen waardoor je later problemen krijgt met het bevestigen van het roer.
Ik had mij hier mee verpint en heb deze zelf opnieuw moeten maken.

Ps: kan mij iemand zeggen waarmee foto, hier kan opzetten.

Bvd

John
 
Back
Top