Welcome back on board,
wimjd ik heb even je foto’s bekeken ziet er erg gaaf uit.
Na zo’n 3 maanden afwezigheid vanwege mijn andere hobby; Genealogie begin ik al weer aardig Victory kriebels te krijgen.
Voor de ingewijden ik heb mijn stamboom kunnen uitbreiden en documenteren van 1602 terug in de tijd naar 1294, misschien ook een leuke hobby voor jouw Pietsan.:shock:
Ik heb besloten om het “gat” in mijn Victory eerst maar eens op te vullen, dit alleen maar om vervelende vragen van mijn kennissen te voorkomen van “wat moet dat gat daar”? daarna volgt de tuigage. (aflevering 98 is mijn startpunt)
Eerst even een inventarisatie gemaakt van wat er zo al aan bemanningsleden 45+8+8 geleverd waren.
Let hierbij vooral op dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen
staande en
gebukte crew-members.
De
gebukte zijn speciaal bedoelt voor de invulling van de “open versie” en de
staande verspreid over de bovendekken.
De gebukte crew zal ik alleen maar gaan gebruiken en van de staande gebruik ik alleen maar het “Admiraal Nelson”
figuur, en deze plaats ik op het bovendek op de exacte plaats waar hij dodelijk verwond werd door een vijandelijke sluipschutter.
Om mij heel veel werk te besparen heb ik besloten om de figuren in de grondverf te spuiten, ik gebruik hiervoor een spuitbus grondverf Merk: Sencys bij de Praxis met 20% kortingsbon € 6,85.
Eerst de figuren een poosje laten zwemmen in de Thinner om te ontvetten en daarna de figuren stevig geplaatst op een groen blok “Oases” steekschuim, dat spul dat voor het bloemschikken wordt gebruikt en verkrijgbaar bij tuincentra.
(piepschuim werkte niet)
Daarna in
DRIE KEER voorzichtig spuitlaagjes aanbrengen en droogtijd aanhouden, doe niet te veel in 1 keer, details vallen dan anders weg en je spuit ze allemaal de ogen dicht.
Ik overweeg om de figuren met blote bovenlijven en armen eerst af te spuitlakken met een roze spuitbus van hetzelfde merk en daarna de overige details af te schilderen.
Heeft iemand daar ervaring mee, kun je de verf van DeAgostini nog aanbrengen op een dekkende spuitlak? Anders ga ik het even uitproberen op 1 figuurtje.
Gr. A3