Bouwverslag HMS-victory Deagostini

ik heb de acceptgirokaart betaald en , nu maar wachten of de rest van de cross section ook komt in augustus.

grt timberwolf

Gisteren teruggekeerd van een weekje Duitsland en zag dat de laatste leveringen 116 t/m 120 door mijn brievenbus was gegleden.
Vanmorgen direct gecontroleerd of Deagostini.nl hun woord hadden gehouden na de vele briefwisselingen die ik met hun gehad heb
sinds Februari dit jaar.
En ik kan niet anders zeggen “ Kerry, mijn complimenten voor de juiste afhandeling”:
*het voltallige aantal crew-members is geleverd
*al het materiaal + beschrijving voor de “Cutaway”versie is geleverd
*de Acceptgirokaart als acceptatie voor het vervolg deel 121 t/m 150 heb ik reeds betaald

Dus ik heb alles binnen en geregeld om zo eind Sept. de draad weer op te pakken om in de herfst en wintermaanden
weer volledig aan de slag te kunnen te beginnen met aflevering 99, ik zie wel een beetje op tegen het tuigwerk maar dankzij de bijdragen en foto’s van Pietsan zal dat ook wel lukken
Ik vroeg mij af of er ook forumleden zijn die bij het opengewerkte model (Cross-section) ook overwegen er een volledige mast op te gaan zetten.
Ik ga dit namelijk wel overwegen maar dan zonder gezette zeilen (zie ook # 1462-pag. 98 )
maar voorlopig gezien de lange zwoele avonden eerst nog maar even 6 weken “buiten spelen”

gr. A3

Laatst bewerkt:
A3, ik zie dat je weer terug bent en dat DeA alles netjes en naar te tevredenheid heeft afgehandeld, dat is mooi.
Ik ga de cross-section ook bouwen, maar zonder mast. Omdat ik de aandachtspunten echt naar het inwendige van het schip wil trekken en met een mast erop ga ik denk ik dat doel voorbij.

Zijn ze met vakantie bij DeA, want ik heb nog steeds geen rek. gehad voor mijn laatste 4 delen. Ze sturen de delen pas op als ze betaald zijn, dus duurd misschien nog wel een week.

Zijn ze met vakantie bij DeA, want ik heb nog steeds geen rek. gehad voor mijn laatste 4 delen. Ze sturen de delen pas op als ze betaald zijn, dus duurd misschien nog wel een week.

Hoi Piet,
Nee, ze zijn niet op vakantie. Ik kreeg vandaag nog een mailtje op mijn verzoek het abonnement bij deel 120 stop te zetten.
Ik betaal per automatische incasso, meestal heb ik de delen al in huis voordat het geld wordt afgeschreven.

Groet
Ton

hoi, ik heb ook auto. incasso.

maar kreeg een acceptgiro om deel 121 te betalen.

by my ging eerst het geld van de rek . en dan kwam pas de delen.

ik hoop dat by de komen de 30 delen nu ook gebeurt.

grt timberwolf

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb met DeAgostini gebelt, omdat het wel erg lang duurd deze keer voor ik mijn laatste 4 delen heb. En nu blijkt dat ze a.s. donderdag mijn laatste delen pas opsturen, dus met een beetje geluk heb ik ze eind van de week!
Kan ik haar eindelijk afbouwen.

Hallo bouwers,
Al een hele tijd geen bericht meer gepost vanwege diverse redenen, maar het forum wel gevolgd en ook zo veel als mogelijk was aan de Victory gewerkt. Begint nu al aardig wat te lijken en daarom weer wat foto's ervan geüpload. Ondertussen alle delen in bezit en ben heel blij dat de opengewerkte versie nu afgebouwd kan worden. Alle onderdelen ervoor zijn meegestuurd. Veel dank voor degenen die zich er voor hebben ingezet dat deAgostini deze alsnog leveren.
Ben ook van plan om de Victory doorsnede te bouwen, dus voorlopig nog heel wat werk in het verschiet.
Groeten Wim

Welcome back on board, wimjd ik heb even je foto’s bekeken ziet er erg gaaf uit.
Na zo’n 3 maanden afwezigheid vanwege mijn andere hobby; Genealogie begin ik al weer aardig Victory kriebels te krijgen.
Voor de ingewijden ik heb mijn stamboom kunnen uitbreiden en documenteren van 1602 terug in de tijd naar 1294, misschien ook een leuke hobby voor jouw Pietsan.:shock:
Ik heb besloten om het “gat” in mijn Victory eerst maar eens op te vullen, dit alleen maar om vervelende vragen van mijn kennissen te voorkomen van “wat moet dat gat daar”? daarna volgt de tuigage. (aflevering 98 is mijn startpunt)
Eerst even een inventarisatie gemaakt van wat er zo al aan bemanningsleden 45+8+8 geleverd waren.
Let hierbij vooral op dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen staande en gebukte crew-members.
De gebukte zijn speciaal bedoelt voor de invulling van de “open versie” en de staande verspreid over de bovendekken.
De gebukte crew zal ik alleen maar gaan gebruiken en van de staande gebruik ik alleen maar het “Admiraal Nelson”
figuur, en deze plaats ik op het bovendek op de exacte plaats waar hij dodelijk verwond werd door een vijandelijke sluipschutter.
Om mij heel veel werk te besparen heb ik besloten om de figuren in de grondverf te spuiten, ik gebruik hiervoor een spuitbus grondverf Merk: Sencys bij de Praxis met 20% kortingsbon € 6,85.
Eerst de figuren een poosje laten zwemmen in de Thinner om te ontvetten en daarna de figuren stevig geplaatst op een groen blok “Oases” steekschuim, dat spul dat voor het bloemschikken wordt gebruikt en verkrijgbaar bij tuincentra.
(piepschuim werkte niet)
Daarna in DRIE KEER voorzichtig spuitlaagjes aanbrengen en droogtijd aanhouden, doe niet te veel in 1 keer, details vallen dan anders weg en je spuit ze allemaal de ogen dicht.
Ik overweeg om de figuren met blote bovenlijven en armen eerst af te spuitlakken met een roze spuitbus van hetzelfde merk en daarna de overige details af te schilderen.
Heeft iemand daar ervaring mee, kun je de verf van DeAgostini nog aanbrengen op een dekkende spuitlak? Anders ga ik het even uitproberen op 1 figuurtje.

Gr. A3

full
full

A3, Ik gebruik een universele grondverf, geschikt voor hout en metaal en daarover verf ik dan gewoon met admiralty paint, dezelfde als DeA levert. Met grondverf uit een spuitbus heb ik geen ervaring, maar ik denk wel dat het kan.
Ik heb zaterdag de laatste 4 delen ontvangen dus kan ik haar afbouwen. Ben nog even bezig met de Bounty, dus volgende week ga ik de laatste details op de Vic. bouwen.
Ik was een dag te laat met betalen, dus ben ik verwijderd als vriend van het forum (gaat automatisch) ik vind het wel kort door de bocht, maar niets aan te doen. Nu kan ik dus geen foto's meer uploaden omdat ik er al teveel heb. Betekent wel dat mijn bouwverslag tijdelijk stil ligt, hoop maar dat het weer snel in orde komt.

Het is lekker weer, dus van modelbouw komt niet zo veel.
Ik ben intussen wel met de boegspriettuigage bezig, die is knap ingewikkeld.
Er moeten nogal wat blokken aan de spriet geknoopt worden, aflevering 104,en dat is heel lastig. Het wordt ook summier aangegeven en je moet 10 keer bedenken hoe de constructie uiteindelijk wordt.
Een van de forumleden had er al op gewezen en dat heb ik goed onthouden. De spriet had ik gelukkig nog niet gemonteerd en nu kan ik de extra blokken voorzichtig aan de spriet binden terwijl hij los op tafel ligt.
Voor hen die nog aan de boegspriet moeten gaan werken, bezint eer gij begint.
Ik hoop dat de zomer nog wat aanhoudt, prettige zomertijd,
HenRie

Hoi HenRie,

Is het nog mogelijk een foto te uploaden van de boegspriet net voordat je hem bevestigd,
een plaatje zegt net iets meer.(eventueel op een witte achtergrond)

gr A3

boegspriet

je kan inderdaad beter de blokken van te voren aan de spriet knopen, want de vier boegstagen en drie waterstagen komen praktisch op het zelfde punt aan de boegspriet te zitten. (foto voor A3)

full

Boegspriet

Je ziet A3 dat je op je wenken bedient wordt.
Pietsan had een goede foto van de boegspriet constructie en hij was zo attent om hem meteen te plaatsen.
Zelf was ik nog niet aan een foto toegekomen, want ik ben nog aan het bouwen maar vond dat ik nog eens moest attenderen op de moeilijkheid. en wist dat Pietssan dit al eerder had gemeld.
Groetjes HenRie

Dag allemaal,
Ik ben nog druk met de boegspriet bezig, je moet daar ook nogal wat talies maken =.
De gaatjes in de blokken lijken iets nauwer dan bij de jufferblokken.
Het verharden van het o,25 garen maakt het garen snel iets te dik, bij gebruik van houtlijm of secondenlijm, daardoor is het heel moeilijk om het door het gaatje te steken.
Nu gebruik ik transparante nagellak, maakt het een stuk gemakkelijker, hard en dun.
Groetjes HenRie

Je zou ook even de bus haarlak van moeder de vrouw kunnen gebruiken. Heb ik bij mijn vorig bouwproject ook gedaan bij de dunne touwen. Werk perfect

Back