Netjes Piet. Dit wordt echt een prachtig schip!
Dank je wel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Netjes Piet. Dit wordt echt een prachtig schip!
@ Pietsan
Je Vic ziet er heel mooi en strak uit, ik ben nog lang niet zo ver, maar kan zo bepaalde dingen en ideeen van je overnemen.
Mijn diep en welgemeende complimentenroost:
roost:
A3, ik heb de uren wel bij gehouden en zit nu op 2011 uren. Ik besteed wel wat meer dan 2 uurtjes per dag omdat ik niet meer werk. Vooral het tuigwerk, dat is wel mijn ding en daar zit héél wat tijd in! Ik heb nu 8 zeilen op de boot zitten, en er komen er nog 11 bij. Ook de weeflijnen doe ik allemaal met mastworpjes, dus dat zijn honderden knoopjes. Ik zag dat Ad Bakker zijn Victory in 3 maanden heeft opgetuigd, dat lukt mij niet hoor. Dat duurd bij mij zeker zo lang als het bouwen van het schip.
Ik schat dat ik zo'n twee tot tweeënhalf jaar nodig heb voor dit schip.In uren zijn dat ruim 3000 uur. Groet Piet
PS. bedankt voor het compliment!
Ik zag dat Ad Bakker zijn Victory in 3 maanden heeft opgetuigd, dat lukt mij niet hoor.
Maar dat was zonder zeilen, Piet!!!
Met zeilen, geen idee hoeveel me dat meer gekost zou hebben. Daarnaast besteedde ik toen vrijwel al mijn tijd eraan, alsof het "werk" was, inclusief de nodige overuren.
De schatting van Caldercraft was ook rond 3000 uren, exclusief zeilen.
Groet,
Ad
Beste HVO,Beste medebouwers,
Vooruitlopend op de laatste toezending van onderdelen heb ik een vraag. Ik bouw de open versie. Bij het uitzagen van de spanten is door deA aangegeven dat krasjes geen probleem zouden zijn omdat dat later weggewerkt zou worden. Ik heb de engelse en de duitse site helemaal doorgenomen maar ik vind daar niets op terug. Zoals het nu is, is het absoluut niet naar mijn zin. Weet iemand iets meer??
.........
Eerst even een boormalletje voor 20 stuks gemaakt en gaten van 0,7 mm geboord op de lijmkant van de geschutspoort deksel.
.........