Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ziehier enkele foto's van wat ik tot nu toe heb.
De spanten zijn nog niet aan de kiel vastgelijmd.
Echter (zoals het ook te zien is op de foto's in de "bouwhandleiding van deAgostini) komen de spanten nummers 15 (heel duidelijk) en 16 niet tot aan de bodem van de kiel. Zo-ook heb ik de indruk dat de eerste spant aan de boeg misschien iets dieper zou moeten zijn (zie foto's). Enig raadgeving is hier meer dan welkom. Dank bij voorbaat
@Xtian, dat is bij mij ook het geval.
Is niet zo erg omdat daar later de zandstrook op de kiel wordt gemonteerd, zie uitgave 36. Eventueel kun je de spant ter plaatse nog wat opvullen.
Groet
Ton
Je foto's zijn niet te zien. Dat komt omdat je fotoalbum niet op "openbaar" staat. Daardoor zie jij ze wel, maar wij niet. Even naar je fotoalbum en op openbaar zetten.
Groet,
Ad Bakker
Echter (zoals het ook te zien is op de foto's in de "bouwhandleiding van deAgostini) komen de spanten nummers 15 (heel duidelijk) en 16 niet tot aan de bodem van de kiel. Zo-ook heb ik de indruk dat de eerste spant aan de boeg misschien iets dieper zou moeten zijn (zie foto's). Enig raadgeving is hier meer dan welkom. Dank bij voorbaat
Is niet zo erg omdat daar later de zandstrook op de kiel wordt gemonteerd, zie uitgave 36. Eventueel kun je de spant ter plaatse nog wat opvullen.
Groet
Ton
Akkoord ik kan het zo laten, maar gaat er dan geen deuk komen in de romp? maakt die deuk deel van het origineel ontwerp (dwz op de echte Victory) Ik schat toch een verschil van een klein mm tussen de bodem van de valse kiel en de onderkant van de spant. Zal de deuk uiteindelijk al dan niet zichtbaar zijn na de beplanking? Indien het best opgevuld moet worden, wat is het eenvoudigste oplossing? In België zijn we nog bijlange niet toegekomen aan deel 36
Akkoord ik kan het zo laten, maar gaat er dan geen deuk komen in de romp?
Groet
Ton
Klopt helemaal Ton.
Jan, het spant laten zakken is géén goed idee, omdat je dan later met het beplanken van het dek in de problemen komt. Dan zit er nl. een steun voor de dekplanken lager en dat is niet aan te raden. Het bewuste spant lijkt iets te hoog te zitten maar dat is om de boeg goed te vormen tijdens het beplanken van de huid. mvg. pietsanXtian1957,
Was bij mij ook het geval. Ik heb het laten zitten. Dat gaf niet zoveel problemen aan de romp. Moest de spant iets opvullen en de hoogte van de deksteunen aan de bovenkant zijn iets te hoog. Kunnen natuurlijk ook bijgewerkt worden.
Ik denk dat als je het spant iets laat zakken je het uiteindelijk iets makkelijker zult hebben.
Succes.
Jan Zwart.
De spanten 15 en 16 staan iets hoger dan de andere omdat je de spanten 12 t/m 14 samen met de boeg in de juiste vorm moet schuren VOOR dat je gaat beplanken. Dus maw de boeg moet een ronde vorm krijgen van voor naar achter en dan staan de bewuste spanten juist precies goed. Dus niet met hamers gaan tikken om de spanten te laten zakken, want dan kom je in de problemen met het latere dek. gr. PietsanZiehier enkele foto's van wat ik tot nu toe heb.
Groet
Ton
hallo, ik heb vandaag deel 53/56 binnen gekregen .
niet in een doos maar in een witte envelop.
deel 53 54 56 was de plastic hoes kapot en de onderdelen zaten los in de envelop.
heb al een klacht ingedient by deagostini.
Als je je onderdelen maar onbeschadigd ontvangt
AD, kijk hier maar eens rond, daar vind je vast wat je zoekt. www.vocsite.nl/woordenlijst/tuigage.htmlJuist Jan, aan onbeschadigde en goedverpakte rotzooi heb je niks!!!
Vraagje over het abonnement. Er is waarschijnlijk een Nederlandse handleiding bij, maar hoe is de kwaliteit van die vertaling, en met name de scheepstermen.
Ik loop daar tegenaan met de (voorzichtige) voorbereidingen van de restauratie van mijn Victory. Met name met het tuigwerk loop ik er nog weleens tegenaan dat ik de Nederlandse benamingen moeilijk weet te vinden (lukt meestal wel, maar dikwijls na veel zoekwerk). Dus ik vroeg me af hoe ze dit bij DeAgostini gedaan hebben.
Groet,
Ad