Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hallo, bocdan ik wil myn boot een tweede laag geven waar kan ik dat het beste kopen.
hallo bocan
wat is de toegevoegde waarde tweede laag planken
vr.gr jan
Eigenlijk is het wat je zelf mooi vind, en wil, ga je het schip verven, dan heeft het weinig zin om dubbel te beplanken
Ik heb besloten en al besteld teak plankjes van 5mm x 0,6 mm x 300 mm
ik denk zelf dat het een mooie kleur zal worden, bovendien zijn ze goed in model te buigen.
Over het dubbel beplanken las ik ergens, dat ze eerst de romp insmeren met verdunde houtlijm, dat laten drogen, en dan de latjes aanbrengen zoals jij het uitlegd, de lijm zou dan eerder hechten.
wat kan ik er dan het beste op aanbrengen om enige glans te krijgen ? Misschien vernis ?????
ik heb hier wel een potje met Artists Acrylic Satin uv Varnish staan is dat misschien ook iets ik ken het niet ik heb het gekregen van iemand.
Ik gebruik blanke PU-lak op waterbasis (zijdeglans) als laatste laag. Geeft voor mij een erg mooie afwerklaag op de diverse kleuren beits die ik gebruik voor mijn Victory. de beits is overigens ook op waterbasis.
Ik heb alle kanonnetjes (de 10 die je blijft zien in de "kuil') weer los gemaakt. Omdat de blokjes van DeAgostini echt véél te groot zijn, het is niet mooi. Ik heb blokjes besteld van 2mm, dat is een betere maat dan de 5mm van DeA. Gr. pietsan