(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

vandaag hout gekocht bij huider heerhugowaard, , nu kunnen we de kanonnen maken die niet zichtbaar zijn.

ze worden op dezelde manier gemaakt als de rest.

morgen , een hoop kanonnen maken , die in het niet zichtbare gedeelte komen , dit deck en het deck er boven.

de berghouten op de romp die ik in 3 jaar geleden had gemonteerd met lijm en spijkers die haal ik er waarschijnlijk van af en vervang ze voor andere , aan de spijkers en gaatjes stoor ik me al langer.

en omdat bijts en plamuur niet samen gaan, kan ik de gaatjes ook niet dicht maken.

er is weinig in blank of vuren hout kleur., en beits reageerd daar ook op.

vandaag de drie berghouten verwijderd en toen meteen maar de boven helft van de boot (de kleur boven de onderste berghout) kaal geschuurd.

was iets handiger geweest om het te doen toen er nog geen kanon uit stak.

maar toch goed gelukt.

nu de boven helft weer natural kersen beitsen . raampjes monteren en later nieuwe berghouten monteren.

Er bestaat een grenen kleur bij Alabastine kneedbaar hout, dat lijkt toch redelijk op vuren.

Er is een andere optie, wordt veel gebruikt;
Neem een latje van dezelfde soort als het hout wat je wilt vullen, ga daar eens flink aan schuren, en verzamel het schuurstof.
Dat schuurstof verzamel je en meng dat met iets verdunde transparante houtlijm. (Bison D2 bijvoorbeeld) zo heb je een perfect vulmiddel in de juiste kleur, en het kost nog eens niks ook.
Ik bewaar mijn schuurstof altijd in potjes, per houtsoort, om daar later indien nodig een vulmiddel van te maken.
Breng dat aan op de plaatsen die je wilt vullen, en hatseflats, klaar is Klaas.....

Laatst bewerkt:
de andere kant van de boot blijft wat hij is daar heb ik de berkhouten opgeknapt en beuken gebeitst en de romp wat kaal was heb ik n. kersen gebeitst 3x.

Laatst bewerkt:
Picture 286.jpg

Back