bouw van de politieboten van colorikits!

uit de oude doos

hij is nooit afgebouwd vanwegen ziekte nu gelukkig weer aan de beterende hand dus wil verder ben ook begonnen aan een wiesel

zit met 1 probleem kom er maar niet uit hoe in de 2 accu schroef motoren moet aansturen 12 volt

afmetingen zijn 1.15 lang en 40 breed komen 2 motoren in 2 roeren
verdere info volgt

Foto-BEVHGX4M-D.jpg

Kan je dit even uitleggen, Remus?

ja zekker ik heb ooit een tekening via een lid van vaargroep rijnmond verkregen van een stan patrol "de grote stern" deze wilde ik zo gaan bouwen dat hij precies uit zou komen als de boten hier in het topic .

romp is destijds gebouwd waterdicht gemaakt stuurhut gebouwd en staat sinds die tijd in de grondverf.
hier niks meer mee kunne / willen doen door omstandigheden .
maar het blijft jeuken dus heb de boel weer naar voren gehaald en wil hier verder mee gaan .
vandaar mijn tekst zie:bouwverslag-grote-stern-big-scale

helaas zijn de foto,s verlopen probeer dit te verhelpen

Laatst bewerkt door een moderator:
haha ja als je deze voorbij ziet komen langs je balkon dan zou ik het kunnen zijn.

full

moet eerlijk bekennen,dat ik die nie graag ziet vliegen(de echte hebben we t dan over he),meestal is er dan ergens wel wat ernstigs aan de hand he ;)

gr alex

Na het verbouwen van het appartement van zoonlief terug begonnen met het verbouwen van Politieboot Colorikits naar de versie van de SPN19 met die in Antwerpen de dienst uitmaakt van de scheepvaartpolitie. Tegenover de originele bouwdoos moesten er wel verschillende wijzigingen aangebracht worden, bvb het lagere dak wat dan ook weer het veranderen van de mast inhield.Hierbij al enkele foto's van de huidige stand van zaken.
full

full

full

full

Raar, maar, waar alle politieboten van Belgie hebben als thuishaven Brussel, alhoewel de SPN19 steeds in Antwerpen ligt.

full

full

full

full

full

Wel Danny, dit zijn de originele kleuren zoals hij aan de Nederlandse Politie in toen werd opgeleverd, en zoals hij was toen hij door de Belgische Politie enkele jaren geleden werd overgenomen. Enkel de Logo's en striping van de Nederlandse Politie werden verwijderd en vervangen door die van de Belgische Politie. Hierbij enkele foto's van de SPN19 afgemeerd in Antwerpen

full

full

full

full

full

Je ziet ik heb nog wel wat werk voordat het model volledig zal afgewerkt zijn. De Logo's van de Belgische Politie zijn nu in de maak op de juiste schaal en deze zouden na mijn verlof moeten geleverd worden.

De metamorfose van de P46 Maasbracht in de SPN19 is bijna klaar.Kwam wel meer bij kijken dan ik dacht. Veranderen van het dak, mast railing, aanbouw vooraan, en zeker de verandering van logo's en striping.De Belgische poltielogo's konden nergens verkregen worden, gelukkig had ik wel enkele conecties in dat bedrijf en kreeg ik de pdf file waarop alle logo's en stripiung waren op weergegeven. Van hieruit dan zelf voor de eerste maal maar zelf waterslide decals gemaakt en dan maar hopen dat dit lukte, zie hier het resultaat
full

nog enkele foto's, daarjuist iets fout gedaan
full

full

full

full

Als je goed kijkt zie je rechts in de kast op een tinnen schotel een voorbeeld van het logo

full

full

Buiten de kraan, ankerlier en nog wat electronika is er bijna een einde gekomen en mag de SPN19 de werf verlaten

Hij is prachtig geworden Frank.
Vindt de kleuren mooi.
Is mooi en heel nettjes af gewerkt.
Wat is het volgend project ?

Gr Danny

Danny, volgend project word ofwel de Aziz (heb ik reeds thuisliggen) ofwel een kit van Deans marine Maersk Anglia zie link( Dean's Marine Online Shop) want ik vertrek morgen voor 2 weken met de camper naar zuid-west Engeland en ik kom per toeval voorbij een van de grootse modelbouwwinkels van Engeland waar ze deze op voorraad hebben (de vrouw denkt dat het toeval is) als de kit mij aanstaat breng ik deze mee.

Hallo Frank,

ben een paar weken geleden bij bourne-models geweest omdat mijn vakantie daar ook heen ging, maar ben daar bij bourne-models niet geslaagd. De winkel kwam op mij kleiner over dan via internet gesuggereerd werd, en zeker een stuk rommeliger.
Ze hadden wel een aardige collectie bouwpakketten staan, daar is natuurlijk niets mis mee.

Zelf wilde ik graag een direct-klaar model kopen en het enige dat ze daar hadden was een vissersbootje waar je dwars door de romp kon kijken, of een paar V-model speedboten. Ik ben veel beter geslaagd bij een klein modelbouwzaakje in Milford on Sea; een klein zaakje dat zich eigenlijk richt op modeltreinen etc. en niet echt op boten, maar als je in de buurt bent kun je altijd eens kijken. Vanaf Milford on Sea kun je ook The Needles prima zien en ben je ook dichtbij Hurst Castle en de Lighthouse. Leuke dingen om te bezoeken vond ik in ieder geval.

Enne, als je het leuk vindt, Setley Pond is niet ver vandaar, in het New Forest. Op diverse dagen komen daar mensen van de srcmbc tegen die dan daar met hun modellen aan het varen zijn.

VrGr,

Theo

Hallo Theo, Juist terug van mijn reisje door zuid-west Engeland en inderdaad je hebt volkomen gelijk. Ik had mij ook laten misleiden door hun advertentie's in Model Boats ik had dus ook verwacht dat de winkel veel groter was. Ik had gelukkig, toen ik in Engeland aankwam gebeld met de vraag of de Maersk Anglia en de Rix Harrier op voorraad waren, zij hebben deze toen wel gelijk besteld en deze waren op enkele dagen in de winkel, juist voor ik daar toekwam. Heb deze beide dozen dan maar meegenomen want als je daar dan toch in de buurt bent zijn de verzendkosten ook mooi meegenomen. Voor de rest vind ik het ook een rommelige bedoening en tussen alles wat daar op de grond ligt vind zelfs een kat haat jong niet meer terug. Alhoewel ik ben ook bij Fratton in Portsmouth geweest en dat was daar nog 10 keer erger.

foto's P59

Bouwers,

als er iemand nog detailsfoto's van de P59 wilt...laat maar weten. Ik kan eraan komen.

enne...zouden er nog modellen beschikbaar zijn om te bouwen? Zou er graag een willen....

Ik hoor het wel.

Mvg Toine

Er zouden er nog een stel zijn, kwestie van mailtje sturen

addon: Sales@AllOnScale.nl stuur hier de mail heen, en vraag of ze nog op voorraad hebben

Verleden jaar was de prijs € 150,- inclusief verzendkosten

Laatst bewerkt:
motoren voor model Politieboot

Nu zijn er al veel modellen van deze P-boten gebouwd en veel ervaring opgedaan...

Welke motoren zijn nu het beste te gebruiken? Heeft iemand een website waar ik de juiste kan bestellen?

En de zender/ontvanger/regelaar. Er zijn een hoop verschillende te vinden voor dit model maar welke is aan te raden?
Er is een hoop te krijgen via internet...

Wat raden jullie me aan?

Grrrrrroeten Toine

Back