bouw van de politieboten van colorikits!

Hey Roel,

Hartelijk dank voor de reactie, helemaal duidelijk. Mooi dat het mogelijk is. Ik twijfelde eerst nog tussen de FF 6 (T6-EXP) maar als jij goede ervaringen hebt met de FF 7 gaat dat hem waarschijnlijk worden.

Ik heb nog steeds de hoop om hem varend te krijgen voor de de beurs in Goes, maar ik weet niet of dat gaat lukken. De lichten in de mast zijn nu klaar, nu de motoren enzo.

Groeten,

Casper

Kalm aan... Geen haast mee maken... Gaat nie goed!
Er komen nog beurzen en vaardagen genoeg.
Dan kan je beter met een boot voor de dag komen die er goed uitziet en goed vaart!
Succes op de werf!

Uitlijnen motoren/assen

De bouw gaat lekker en nu bijna alles compleet voor de machinekamer inrichting ;)
Alleen.... de assen van raboesch liggen er nu in en de speed 600 motoren zitten op de originele motorsteunen. Natuurlijk had ik niet verwacht dat de motor en de assen recht tegen over elkaar zouden komen te liggen en meteen passen.

Echter, moet ik de motorsteun eruit halen en een stuk naar achter plaatsen zodat de afstand tussen as en motor kleiner word? of moet de as verder naar binnen? Foto:
full

full

en wat zou de afstand moeten zijn tussen de schroef en het roer:
full

Moet ik langere koppelingen bestellen om zo het verschil op te vangen wat er op de bovenste foto te zien is (uitlijning motor ten opzichte van as). Of de motorsteun eruit, nieuwe gaten boren voor de motor zodat ze op lijn staan met de as, de motorsteun naar achteren plaatsen zodat de nieuwe koppelingen niet nodig zijn?

Ik hoor het graag... kan ik weer verder.

Groeten Toine

Laatst bewerkt door een moderator:
Puffin heeft de steun verder naar achteren gezet, met een mooie oplossing voor het monteren van de motoren.

Je kunt hiervoor de motersteun hergebruiken, door deze te modificeren.
Hier kleeft een maar aan, je komt dan moeilijker bij de koppeling, en zul je dus misschien een extra luik, of 1 heel nieuw luik moeten creëren in het achterdek.

Maak je nog een extra steun bij de schroefas koker ?

zie ook voorbeeld (c) Jan Baas (is de opvolger van ons model)
kokmeeuw10-2003%20(1).JPG

meer te vinden op : LOUIS' Douane vaartuigen nieuwbouw site (Stormmeeuw)

Roel heeft gekozen voor het gebruik van de tussenassen, zoals het bij het orgineel ook was voorzien

Je kan ook 2 koppellingen per as gebruiken met een tussenas. Dit werd origineel in de bouwdoos ook zo uitgelegd. Als je dit doet moet je wel opletten dat de koppellingen in dezelfde lijn staan.

@Toine: Wat ik gedaan heb, is het volgende:

4(!) Raboesch koppelingen gekocht en gebruik gemaakt van de bijgeleverde assen door die als "tussen-as" te gebruiken.
Oftewel: op je schroefassen een koppeling;
Dan een kort stukje as (doorslijpen met de dremel met slijpschijf) op de andere kant van die koppeling;
Dan weer een koppeling en dan je motoren.
Per motor / as combinatie dus twee cardankoppelingen met een klein stukje as er tussen in.

Laatst bewerkt:
@Frans, First timer en Roel:
super, bedankt voor de tips. Hiermee kan ik weer verder. Die tussenas probeer ik Frans, en First timer, die steun voor de as, bedoel je dat bij het onderschip aan de buitenkant?

Roel, bedankt. Hoeveel cm moet er ongeveer zitten tussen het roer en de punt van de schroef?

Daarna alles aan de binnenkant monteren van electra. Heeft er iemand een mooie overzichtfoto van de binnenkant...voor wat inspiratie?:)

Zal binnenkort eens naar een vaardag komen. Wel zo leuk.

Grtz toine8)

ps: en wat kom ik een hoop spuug tegen in dat schip... manman...

als jullie ooit vragen over de p55 hebben
kan je ze stellen ik onderhoud hem
succes met jullie modellen
mvg dave

Nieuwkomer

Heren,

Erg veel dank voor de geweldige verslagen en detailfoto's. Ik heb een paar weken geleden een geheel "kale" versie overgenomen uit Doornenburg. De boot is direct op de werf gekomen waarbij ik veel gehad heb aan alle tips en waarschuwingen. De (vernieuwde) techniek is inmiddels ingebouwd, 50% van de detetails zijn klaar, de radar moet nog draaiend gemaakt worden en de verlichting is besteld. Nog een paar werfweken dus. Hierbij alvast een foto en ik hoop dat ik mag aansluiten.

full

Beste Harder, welkom bij de "pliesiebotenclub":D
Een verzoekje:
Kan je foto's onder elkaar zetten?
Simpel te doen: onder aan je bericht staat "edit", dan krijg je de "kale tekst" voor je.
Dan tussen de eind-[/img] van de ene en begin van de volgende foto even een harde return zetten.
Dan staan de foto's onder elkaar en blijft de opmaak van het forum in stand.
Alvast dank en tot ziens aan de waterkant!

Dat ziet er netjes uit Harder, veel details en netjes gedaan. Complimenten!

Gisteren toevallig met mijn P59 een proefvaart gedaan. Snelheid kwam nog niet helemaal tot zijn recht maar verder lekkere vaart gehad. Nog even uitzoeken wat daar de oorzaak van was.

Je weet wel dat de P57 nu nostalgie is? RWS vaart er nu mee in de afgrijselijke kleuren. Nee, ziet er mooi uit. STOM dat ze die boot hebben weggedaan. Hij voer zo lekker... ;)

Heb je ook nog een fotootje van de binnenkant (motorgedeelte)? Altijd leuk om te zien.

Succes ermee!

Groeten Toine

Motorcompartiment

Op verzoek van Toine, de machinekamer. De motoren kreeg ik erbij, zou niet mijn eigen keus geweest zijn maar doen het prima. Dank voor de complimenten, dat doet altijd goed! Ik ben blij dat de P 57 voortleeft in dit model.....

full

Harder, dank je wel voor het herplaatsen van de foto's.
Ze ziet er goed uit!
Maar.... heb je een loodaccu als krachtbron?
Is dat niet een tikje aan de zware kant?

1001 mogelijkheden. Zet er eens een foto in hoe jij het heb.

grtn toine
De mijne staat te wachten tot ik de moed heb de schroefassen en het motorschot eruit te halen. De uitlijning bevalt mij helemaal niet.
Ik heb een 9,6V accu liggen voor in de bak, dit om een paar igarashi's(?) van de nodige prik te voorzien.

(Probleem is dat ik ook nog een 1:1 boot en nog wat andere hobbies heb...)

loodaccu

Beste Roel,
Er zit een loodaccu in en is bere zwaar. De P 57 ligt daardoor wel mooi en stabiel in het water. Een erfenis van de vorige eigenaar, extreem goed verlijmd op de bodem om het zachtjes uit te drukken. De eerste ervaringen zijn redelijk goed. De P 57 zal zeker niet de snelheid behalen van de boten met een lichtere uitdossing. Zij gaat hard zat en geeft voldoende stroom om een dagje in het fraaie vaargebied van SMG IJmond (Heemskerk) te patrouilleren. Ik heb de boot eigenlijk gekocht voor de kinderen (11 en 12) totdat ik dit forum ontdekte. Totaal uit de hand gelopen........ Groet, Rolf

Back