bouw van de politieboten van colorikits!

Super gave boot.
Ik zag 'm ook staan in de modelbouw aktueel.
Weet iemand of hij nog ergens te koop is voor een redeljike prijs ??

Zie permalink 87, Permalink 87
en Permalink 8 , Permalink 8

mail sturen en vragen of ze nog hebben liggen
Dit zijn boten met een fabricage fout ( oa, ze lijken gelijmd met chinese spuug)

als ik mij goed herinner rond de € 150,=

Laatst bewerkt:
P57

Dank je voor de tip. Ze hebben er nog enkele liggen. Ik ga er morgen 1tje halen voor €150,-. (bij afname van 5 zijn de € 100,- per stuk)

Hoi allen,
Ik ben nieuw hier maar ik denk dat ik binnen kom met waardevolle info. Ik heb dit topic doorgelezen omdat ik het een leuk idee vond om een rc modelboot te bouwen. Ik las hoeveel moeite er gedaan wordt om detail foto's te krijgen om een boot na te bouwen. Vooral van de P boten is het lastig omdat die meestal achter een hek liggen maar het is sommigen van jullie toch gelukt. Mijn aandeel dat ik graag wil geven is dat ik diverse foto's van de P57 stanpatrol 1800 heb en deze op het forum wil plaatsen of op verzoek kan mailen.

Ik hoor het graag als de bouw van P boten nog actueel is.

Mvgr Waterkip

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Waterskip.

Sorry voor de wat late reactie, maar hier in Bosnië heeft de mail soms kuren.

Ik denk dat ik namens een aantal bouwers spreek dat detailfoto's welkom zijn. Ik heb mijn RV162 ondertussen af, maar er zijn anderen die nog niet zover zijn...

Het is even stil geweest maar ik ben weer druk bezig.
Heb nu de radar werkend gemaakt. De snelheid kan ik regelen met een simpele spanningsregelaar. Op de print hieronder zitten er 4 stuks.
Spanningsregelaar1.jpg

De "radarbalk" moet nog verder uitgeboord worden zodat deze goed om de as past van het motortje.
full

Voor een ieder die dat nog wil doen.... ik heb bij Condrad de volgende micromotor gekocht:
full

Hier is de motor ingebouwd en heb ik ernaast nog een liggen om de afmeting goed te kunnen zien.
full

Voorts heb ik veel van het messingwerk opnieuw gesoldeerd en heb wat kleine gaatjes in de mast geboord waar de bedrading door kan. De ledjes voor navigatie, toplicht, fluitlicht en rood/wit/rood alsmede voor de schijnwerper en radar gaan allemaal door de mast en heb ik gemaakt van draad waar spoelen mee gewonden worden.

Al met al toch wel weer productief geweest.

grt,
Roelof

Hoi Roelof,
Wat betreft de spanningsregelaar heb je daar iets meer info over?
voor de mensen met weinig electro kennis in huis, of is het een bouwpakketje met uitleg?
schema printje?
Het bestel nummer voor de electromotor is wel uit de foto te halen.
en hoeveel toeren P/Min. kan je hem laten draaien min./ max.

groeten, Brandaris

En ook nog veel goedkoper.
MAAR . . . .
het toerental is dan wel 1000x hoger.
Leuk voor een ventilator, maar niet voor een radar.

De prijs van dit specifieke motortje zit 'm in de vertraging denk ik.

Nou ben ik nog niet zo ver met mijn schip, maar lage toeren, klein, stil en GOEDKOOP. Dat ga ik nodig hebben.

Frederik, Heb jij die toevallig bij "C" gevonden ?

Ik zie ze zo snel niet.

groet,
han

Yep, die ken ik al. Had ik alleen nog niet zo snel aan gedacht.
Ik heb nog een door mij persoonlijk gemold exemplaar. 's kijken hoe groot die motor is.

Het leuke van dat motorretje van roelof is de afmeting.
Dat verstop je makkelijker ergens in een mast dan een servo. Lijk mij.

Hoi Roelof,
Wat betreft de spanningsregelaar heb je daar iets meer info over?
voor de mensen met weinig electro kennis in huis, of is het een bouwpakketje met uitleg?
schema printje?
Het bestel nummer voor de electromotor is wel uit de foto te halen.
en hoeveel toeren P/Min. kan je hem laten draaien min./ max.

groeten, Brandaris

Op 6V draait die motor al bijna op de goede snelheid. met die spanningsregelaar kan je hem helemaal op jouw gewenste draaisnelheid zetten. (ook op 12V)
Ben nu op het werk en zal kijken of ik vanavond iets meer over de spanningsregelaar kan posten. Heb ook wel een schema in eagle dus als er bouwers zijn die "het board" willen hebben.. ff pb-tje sturen.
Werking is heel simpel, op een kant komt de voeding en op de andre kant het aangesloten lampje/motortje.

Ja, via het werk hebben we een aardige korting bij "C" dus dat is weer mooi meegenomen.. maar ik vind het de prijs zeker waard want je kan bijna zichtloos een radar werkend krijgen.

edit: hierbij het schema, is in viervoud zodat ik gelijk 4 apparte printjes kreeg.
full

grt,
Roelof

full

Ik bedoelde dus dit motortje
mvg
Frederik:D
Ps
En dat is maar twee centimeter hoog hoor

Back