JolieFvL bedankt voor het compliment.
Ja
Jan, het is een uitgebreid stukje geworden een volledige pagina, wie heeft het

. De journalist werd steeds enthousiaster tijdens het interview en heeft het project op een goed leesbare manier beschreven. Veel leuke reacties op het artikel gehad.
Cor de titel hoogwerker is voor veel mensen hetzelfde als een kraan, al zouden wij een stukje voor de krant moeten schrijven dan zullen veel mensen afhaken omdat ze de technische termen niet begrijpen.
Zoals je kan zien op de foto heb ik inmiddels een paar
ballastblokken gefreesd.
Uit een plaat aluminium van 9mm de ballastblokken gefreesd
Om aan de maten te voldoen van een ballastblok van 5 ton zijn de twee platen op elkaar gelijmd.
De ballastblokken moeten nog verder worden afgewerkt, er moeten nog centrering platen opkomen en hijsnokken.
Het vraagt steeds meer ruimte om een rondje met de kraan te kunnen draaien.
Hierbij nog een detail zoals bij de 1:1 kraan, daar kan je aan het hangslotje zien of de vergrendeling van de ballastplaat gekoppeld of ontkoppeld is.
Dit is mijn nieuwe medewerker die ik van de week aangenomen heb, om toezicht op het project te houden, en hij moet laten zien hoe groot de kraan in het echt is. Hij heeft dezelfde verhouding als de kraan, 1:16.
De nieuwe collega is gepensioneerd, en lijkt wel aardig technisch inzicht te hebben.
Wordt vervolgd
Groet Leo.