Van de week weer wat tijd gehad voor mijn kraanproject.
Tussendoor even de tijd genomen om de kraan te wegen, eens kijken wat deze nu weegt, na montage van de superstructure.
De kraan in de stroppen van de fietslift, die ik in mijn garage heb hangen, deze heb ik gemaakt van het bewegingswerk van een garagedeur bediening..
Een plank op de weegschaal om het gewicht te verdelen.
Even een blik van de onderkant van de onderwagen vanaf de achterzijde.
En dit is het resultaat, 37.8 kg, en hier ben ik zeer tevreden over. Met de telescoop nog te maken denk ik toch onder de 50 kg te blijven.
Nog wat onderdelen gemaakt voor borging van de pennen van de ballastlift en het lierframe.
Het onderdeel boven is de bevestigingsplaat voor de eindschakellaars van de ballastlift.
De dikke pennen zijn voor de ballastlift, en de dunne pennen voor de lier.
In het lierframe zitten sleufgaten voor montage in de superstructure, en kan omhoog en omlaag bewegen
De ballastpennen hebben M5 schroefdraad om de pennen te kunnen trekken met het demonteren.
Om het lierframe eenvoudig te kunnen verwijderen zijn de pennen voorzien van handgrepen en een bajonet borging.
De middelste pen van de hijslier moet in transport stand verwijderd worden, anders steekt het hijslier frame boven de kraan uit en komt deze boven de 4 meter.
Even een indruk dat het heel klein is voor die dikke vingers.
Wordt vervolgd
Groet Leo
Tussendoor even de tijd genomen om de kraan te wegen, eens kijken wat deze nu weegt, na montage van de superstructure.
De kraan in de stroppen van de fietslift, die ik in mijn garage heb hangen, deze heb ik gemaakt van het bewegingswerk van een garagedeur bediening..
Een plank op de weegschaal om het gewicht te verdelen.
Even een blik van de onderkant van de onderwagen vanaf de achterzijde.
En dit is het resultaat, 37.8 kg, en hier ben ik zeer tevreden over. Met de telescoop nog te maken denk ik toch onder de 50 kg te blijven.
Nog wat onderdelen gemaakt voor borging van de pennen van de ballastlift en het lierframe.
Het onderdeel boven is de bevestigingsplaat voor de eindschakellaars van de ballastlift.
De dikke pennen zijn voor de ballastlift, en de dunne pennen voor de lier.
In het lierframe zitten sleufgaten voor montage in de superstructure, en kan omhoog en omlaag bewegen
De ballastpennen hebben M5 schroefdraad om de pennen te kunnen trekken met het demonteren.
Om het lierframe eenvoudig te kunnen verwijderen zijn de pennen voorzien van handgrepen en een bajonet borging.
De middelste pen van de hijslier moet in transport stand verwijderd worden, anders steekt het hijslier frame boven de kraan uit en komt deze boven de 4 meter.
Even een indruk dat het heel klein is voor die dikke vingers.
Wordt vervolgd
Groet Leo