Hallo Richard,
Bedankt voor de complimenten en de positieve reactie op mijn project, je adviezen neem ik graag mee in het project je kunt altijd van elkaar leren. Ik heb jouw project van de LR 1750 ook altijd gevolgd en daar al diverse ideeën in opgedaan voor bijvoorbeeld de bouw van de draaikrans en en de detaillering van de vakwerkdelen met de nodige hulpstukken. Helaas was je topic op de site van de "Bouwmachines" niet meer te vinden.
Het op schaal hijsen met de LTM is niet mijn intentie, als de kraan rond 30 a 40 kg kan tillen ben ik al heel tevreden, het gaat mij meer om alle acties uit te kunnen voeren zoals bij de 1:1 kraan, zover het mogelijk is, om het in te bouwen, en het is aan te sturen.
In gedachte heb ik de hele kraan al gebouwd en ben ik al aan het vooruit denken hoe ik het een en ander ga aandrijven, het ophijsen van de contragewichten is een zo'n project waar je met het ontwerp van de super structure al rekening mee moet houden met de beschikbare ruimte.
Het project ligt nu even stil maar het ontwerp gaat gewoon door, ik heb inmiddels bij de 1:1 kraan bij de firma Van Marwijk foto's en maten mogen nemen van de bovenbouw en dat geeft veel duidelijkheid hoe de kraan is opgebouwd. In werkelijkheid zie je toch meer dan alleen van foto's, en uiteraard met de goede uitleg van de machinist Henny, waarvoor dank.
Richard dat lijkt mij toch wel een geweldige uitdaging samen een tandemhijs uit te voeren, dat wordt de kers op de taart.
Hierbij een paar foto's van de meetsessie bij van Marwijk.
Een van de twee hydraulische cilinder die de ballastgewichten omhoog hijsen met een maximum gewicht van 202 ton.
De draaikrans zit met 300 bouten op het frame gemonteerd. ( ik heb ze niet geteld )
De telescoopcilinders hebben een doorsnede van 60 cm en wegen 4 ton per stuk.
De draaipunten van de telescoop giek en hydraulisch aansluitingen en met op de voorgrond de hulplier om de kabels in te scheren.
Een van de twee lieren welke met een pen verbinding vast zitten in het frame en deze zijn dus uitneembaar. De handels links en rechts met het rode stukje is om de pennen te bedienen om de ballastplaat met contragewichten vast te zetten.
Wordt vervolgd
Groet Leo.
Bedankt voor de complimenten en de positieve reactie op mijn project, je adviezen neem ik graag mee in het project je kunt altijd van elkaar leren. Ik heb jouw project van de LR 1750 ook altijd gevolgd en daar al diverse ideeën in opgedaan voor bijvoorbeeld de bouw van de draaikrans en en de detaillering van de vakwerkdelen met de nodige hulpstukken. Helaas was je topic op de site van de "Bouwmachines" niet meer te vinden.
Het op schaal hijsen met de LTM is niet mijn intentie, als de kraan rond 30 a 40 kg kan tillen ben ik al heel tevreden, het gaat mij meer om alle acties uit te kunnen voeren zoals bij de 1:1 kraan, zover het mogelijk is, om het in te bouwen, en het is aan te sturen.
In gedachte heb ik de hele kraan al gebouwd en ben ik al aan het vooruit denken hoe ik het een en ander ga aandrijven, het ophijsen van de contragewichten is een zo'n project waar je met het ontwerp van de super structure al rekening mee moet houden met de beschikbare ruimte.
Het project ligt nu even stil maar het ontwerp gaat gewoon door, ik heb inmiddels bij de 1:1 kraan bij de firma Van Marwijk foto's en maten mogen nemen van de bovenbouw en dat geeft veel duidelijkheid hoe de kraan is opgebouwd. In werkelijkheid zie je toch meer dan alleen van foto's, en uiteraard met de goede uitleg van de machinist Henny, waarvoor dank.
Richard dat lijkt mij toch wel een geweldige uitdaging samen een tandemhijs uit te voeren, dat wordt de kers op de taart.
Hierbij een paar foto's van de meetsessie bij van Marwijk.
Een van de twee hydraulische cilinder die de ballastgewichten omhoog hijsen met een maximum gewicht van 202 ton.
De draaikrans zit met 300 bouten op het frame gemonteerd. ( ik heb ze niet geteld )
De telescoopcilinders hebben een doorsnede van 60 cm en wegen 4 ton per stuk.
De draaipunten van de telescoop giek en hydraulisch aansluitingen en met op de voorgrond de hulplier om de kabels in te scheren.
Een van de twee lieren welke met een pen verbinding vast zitten in het frame en deze zijn dus uitneembaar. De handels links en rechts met het rode stukje is om de pennen te bedienen om de ballastplaat met contragewichten vast te zetten.
Wordt vervolgd
Groet Leo.
Laatst bewerkt: