Zonder CNC machine was ik dit project niet begonnen, dan zijn veel onderdelen niet te realiseren zoals je ze nu maakt en ontwerpt en dan krijg je een resultaat waar je niet blij van wordt.
Groet Leo
Hallo Leo,
Niets is onmogelijk.
Ik heb geen CNC machines, toch kan ik in principe alles nabouwen, wat ik wil nabouwen met de machines en handgereedschappen die ik bezit.
Alleen je moet niet vragen hoelang het soms duurt om iets na te bouwen.
Soms ook overmaken, omdat ik niet tevreden ben over het eindresultaat.
Zeker als het om de details gaat, dan neemt dit heel veel tijd in beslag, maar het lukt mij toch ieder keer weer om kleinste details na te bouwen.
Zoals ik bij de Goldhofer dieplader alles in 8, 16 en 32 voud moet maken.
Dan zou een CNC freesmachine heel handig zijn, maar ja, ik kan zelf geen programma's schrijven om de CNC freesmachine van informatie te voorzien/te programmeren, zodat deze de werkstukken/onderdelen kan uitfrezen.
Dit geldt uiteraard ook voor een CNC draaibank.
En ja, normaal als ik iets bouw, hoef ik vaak niet zoveel dezelfde onderdelen te maken/bouwen als bij de Goldhofer dieplader.
De Goldhofer dieplader is echt een groot project, wat zeker 4 tot 5 jaar in beslag zal nemen.
Tja, bovendien moet je heel veel geduld hebben, dat het project zo lang gaat duren.
En ik heb heel veel geduld., ook als het niet direct lukt, of niet het resultaat oplevert wat ik er van verwacht.
Dan is het : "Uithuilen en opnieuw beginnen"
Mijn vrouw zegt altijd : Je bent maar een "Prutser"
Misschien heeft ze wel gelijk.
P.S.
En ja, jouw project is echt een
MEGA project.
Ik heb veel respect voor jouw bouwkunsten.
Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat, maar ik zal nog wel even geduld moeten hebben.