Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Gisteren met vol negatieve pitch in Idle Up mode een hoge boom in met de mcpX BL.
Stuurfoutje en met mijn oenige kop de gas stick vol naar beneden geduwt.( een No Go in Idle Up mode )
Schade:
-Linkje van de kop af
-Heckrotor kapot
-Canopy aan barrels
-Landings skid afgebroken

Al met al zag ze er niet uit na de Crash.
Ze ging vol de boom in en kwam er onderaan weer uit.
Thuis de schade bekeken en na het plaatsen van een nieuw linkje en landingsgestel er even onder gepropt en nieuwe heckrotor erop de Heli binnen test gevlogen.
En waarrempel: ze vloog weer als vanouds.
Zelfs geen Feathering shaft krom.
Gelijk maar even een mooiere Canopy besteld, Lynx heckbladen en een wit landingsgestel inplaats van de saaie stock zwarte.
Kan ze binnenkort weer dienst doen.
De kleine meid is onverwoestbaar.
Vr Gr E
 
Vind je zeker niet alleen erwin. Ook ooit een blade gehad( type ontgaat me) en het was een drama wat de spares hiervan kostte. Probleem is dus niet nieuw

Heb dus een beetje heimwee naar de clonen waar spares gewoon geen fluit kosten ook al is de beginqualiteit soms minder maar een stuk plastiek blijft een stuk plastiek

Stevo


Clones blijven met upgrades nog steeds vullis, bij een product zoals de oxy3 heb je geen upgrades nodig, alles is al alu en carbon en van een ongeevenaarde kwaliteit
per saldo is zon heli gewoon goedkoper dan een clone en vliegt ook nog een 200% beter ( geld eigenlijk ook voor dat blade speelgoed)
Bij een Oxy heb je alleen parts nodig als je hem crashed en dat blijft dan in 90% van de gevallen ook nog eens beperkt tot een paar asjes of landingsgestel waarvanm de prijzen echt niet hoog zijn.
 
gewoon vliegen.
niet crashen.

dan houden heel erg veel heli's het verschrikkelijk lang uit..
al zul je bij sommige clones eerst allerlei assen en tandwielen moeten wisselen.
 
Clones blijven met upgrades nog steeds vullis, bij een product zoals de oxy3 heb je geen upgrades nodig, alles is al alu en carbon en van een ongeevenaarde kwaliteit
per saldo is zon heli gewoon goedkoper dan een clone en vliegt ook nog een 200% beter ( geld eigenlijk ook voor dat blade speelgoed)
Bij een Oxy heb je alleen parts nodig als je hem crashed en dat blijft dan in 90% van de gevallen ook nog eens beperkt tot een paar asjes of landingsgestel waarvanm de prijzen echt niet hoog zijn.

100% met eens !!!
 
Gens Ace 2S 300Mah 30C overal uitverkocht.
En..........ook uit de productie genomen kreeg ik te horen.
Jammer hoor.
Vr Gr E

Ja bedankt, Erwin,
mijn vraag nog een keer, waar krijg ik ze vandaan,
uit Duitsland krijg ik te horen, midden februari van HH zelf
(het jaar hebben ze niet bij gezet,
dat vermeld ik, omdat ze afgelopen jaar al gereageerd hebben met: volgende week)
Groet, Uwe
 
Oke Uwe, ik hoop ze mettertijd ook eens te kunnen proberen.
Dacht zelf een tijdje terug de juiste Hollandse webshop te hebben gevonden.
Maar na stroef mail verkeer gaf men te kennen dat ze dus uit de produktie zijn genomen.
Hoop dat ze binnenkort leverbaar zijn.
Vr Gr E
 
Oke Uwe, ik hoop ze mettertijd ook eens te kunnen proberen.
Dacht zelf een tijdje terug de juiste Hollandse webshop te hebben gevonden.
Maar na stroef mail verkeer gaf men te kennen dat ze dus uit de produktie zijn genomen.
Hoop dat ze binnenkort leverbaar zijn.
Vr Gr E
Bedankt, Erwin :
"zou dan misschien dat nieuwe, of andere, of witte landingsgestel breder zijn dan dat oude ???
die lipos van mij zijn 15,5 mm breed en passen meer of minder strak in,
de nieuwen lipos van de bekende onlineshop zijn 3 mm breder en passen niet meer in, ook is een aanpassing niet mogelijk !"

Groet, Uwe
 
Hoi Uwe.
Ik heb dat witte landingsgestel bij HM vandaan.
Heb het nog niet binnen maar hoop dat de Lipo houder hetzelfde formaat heeft als de stock zwarte.
Ik ga ervan uit van wel.
Ik begrijp niet helemaal wat jij bedoelt met nieuwe lipos van HM.
Ik zelf gebruik die Nano lipo packjes van HobbyKing.
Maar zit nog steeds te azen op die Gens Ace, want weet wel zeker dat die beter presteren en blijven presteren dan die Nano packjes.
Vr Gr E
 
Hoi Erwin,

ik heb bij HM 5 origineel lipo's voor de mCPX BL gekocht,
en die waren 15,8 of 15,9 mm breed en passen niet in de lipo opname schacht van de landingsgestel,
de origineel lipo die met de heli meegeleverd woord is 15,5 mm en passt perfect,
in een andere winkel hier in de buurt heb ik nog een origineel lipo gekocht met 15,5 mm,
passt ook perfect, maar niet meer te verkrijgen,
dus ik heb nu 2 lipo's die passen, die 5 lipo's van HM heb ik terug gestuurd;
duidelijk ?

Groet, Uwe
 
Ik heb nu weer iets anders. Mijn achterste servo heeft veel speling. Spindel met tandwiel heeft veel axiale speling. Op de spindel zit een rond, geen zeskant, moer(tje). Met een kleine puntbektang is het gelukt om de moer te draaien en de speling eruit te halen. (Maar niet te hard aangedraaid anders loopt servo te zwaar). Moet wel opnieuw geborgd worden met lijm. Iemand ook zo iets meegemaakt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Phobos77: nee dat herken ik (nog) niet. Ik heb vanmiddag 6 packjes leeggevlogen. Het gaat steeds beter al crashte ik bij de laatste lipo best hard. Het bevestigingspuntje van de skid is nu afgebroken en zit nog in het frame. Tijdens het vliegen had ik wel regelmatig een dip in hoogte maar ik weet de oorzaak niet. De heli lijkt dan ook trager te reageren op positive pitch. Servo's? Lipo?

Is een trex 150 wat dat betreft betrouwbaarder omdat deze gewone servo's gebruikt? Of ligt het aan mijn gebrek aan ervaring?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Servo moer geborgd met een druppeltje 2comp.lijm. Vliegt nu veel strakker. Ik snapte al niet dat velen van jullie de MCP X BL strak vonden vliegen. Dacht dat het aan mij lag. Waarschijnlijk ligt het ook aan mij, maar met het aanpassen van de servo gaat het iig een stuk beter. Ps. Weet iemand wat het verschil is tussen de conventionele rotorbladen en de bullit rotorbladen qua vliegen? Mvg, Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf vlieg ik ene mcpX BL met de bullit bladen en de andere mcpX BL met bladen zonder bullits.
Eerlijk gezegt merk ik weinig verschil tussen beide helikopters, maar denk dat de bullit bladen wat neigen tot stabieler gedrag.
Maar ik vlieg zo hard met deze micro helikopters rond, dat het verschil mij nog niet duidelijk is.
Vr Gr E
 
Back
Top