Inderdaad Uwe.
Niets mis met meerdere helikopters hoor om te hebben staan in de hangar.
Vroeger toen ik nog wat gekker was, had ik vaak meerdere modellen van hetzelfde formaat.
Sterker nog: ik heb een periode gehad dat ik 4 stuks KDS450SV helikopters vliegklaar aan de muur had hangen.
Alleen maar omdat indien ik er ene zou Crashen, ik gelijk door kon vliegen met een soortgelijk model en settings.
Dan zou je er toch aan 2 genoeg hebben, zou men denken.........
Nou.........ik niet dus.
Met name in mijn Heli begintijd vloog ik ook al veel, maar Crashte daardoor ook veel vaker door gebrek aan ervaring.
Het staat me nog kakelvers in het geheugen gegrift dat ik toen in 1 week tijd wel 3 stuks helikopters crashte.
Nou.........dan staat het zweet wel effe op de bovenlip kan ik zeggen.
Vandaar dat ik meerdere helikopters als back up had.
Aan die ongein doe ik anno 2015 niet meer mee.
Heb nu ook meerdere helikopters, maar wel allemaal van een verschillend formaat.
Afwisseling is het sleutelwoord.
Dus ik heb tegenwoordig nog maar zelden 2 dezelfde modellen staan.
Van de Blade mcpX BL heb ik er wel 2, maar dat is mede omdat het toestel uit de verkoop is/gaat en ik er graag een 2e van bij wilde omdat ik het voor die prijs niet kon laten en de mcpX BL nr2 altijd nog kan gaan ombouwen naar micro schaal heli.
Enige nadeeltje wat ik wel ervaar is dat het vliegen met verschillende formaten helikopters weer even een Lipo packje inkomen is, als ik naar het veld ga en verschillende formaten helikopters meeneem en rondvlieg.
Ze hebben elk hun eigen karakter.( en gelukkig maar )
Maar door de jarenlange vliegervaring is het binnen een paar minuten gewend als ik van het ene formaat Heli naar een ander formaat overstap om mee rond te fladderen.
De Blade 300X, die overigens vrijwel geen stock Blade 300X meer is, vliegt super.
En om dan er een best wel dure Oxy 3 van hetzelfde formaat bij te nemen is aan mij niet besteed en vandaar nog de lichte jeuk voor die Blade 180CFX want die past nog goed in het rijtje Helikopters dat ik heb staan.
Fijne avond.
Vr Gr Erwin