Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Kalibreren? Nee.

Slechte verbinding van de staart? Check de stekker van de startmotor en de stekker in de 3-in-1. Oproeren zonder mail blades en aan de stekker jutteren?

Ik heb een 230s en als je die programmeert met maximale uitslagen, vliegt ie best strak. Geen precisie- of snelheidsmonster, maar wel heel leuk.
 
Ik ga dat eens proberen. Mij vliegskills zijn nog niet je van het, dus een rustige heli zou beter zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo dylan sys150,
ik heb een vraag aan je,heb een futaba tj8 met 6 kanaals ontvanger,zender ,als ik ontv en zender inschakel ,dan gaat direct de servo ratelen,hoe kan dit?

vr gr henk
 
Omdat de servo stuk is. Servo wil bij inschakelen een positie innemen die hij niet kan vinden door een kapot tandwieltje oid.
 
Hey ,
Ben nieuw hier.
Heb mij vorige week ook en mcpx v2 aangeschaft, geen nieuwe maar 2 tweedehandsjes met tal van spare parts.
Diegene van wie ik ze kocht vloog ze met een dx6.
Ik heb er de dx4e bijgekregen dus daar zal ik het voorlopig mee moeten doen.
Ik heb eerst en vooral al problemen om het toestel deftig te binden aan de zender, als het dan al lukt kan ik enkel opstijgen met de bind toets ingedrukt.
Als ik dan eenmaal van de grond ben kan ik het toestel niet stil houden, hij draait steeds om zijn as dus de rudder vermoed ik.
Ook als ik de trim aanpas betert het wel maar krijg het niet volledig weg.
Maar heb eigenlijk het gevoel dat de hoofdblades bij weinig toeren het toestel liften en dat hij daarom miss ietsje onstabiel is.
Ben momenteel aant testen met de kogelblades.
Iemand idee van de oorzaak en eventuele oplossing.

Grts
 
@mcpx flyer
het is op dit forum normaal gebruik om je vraag op 1 plek te stellen.
je hebt al een eigen topic, dan moet daar ook al je info komen.
dus niet op andere plekken dezelfde vraag plaatsen.

versnippering van info, en wij weten niet wat er allemaal al verteld is.
denk dat het handig is in je eigen topic verder te gaan...
 
ok sorry was mijn eerste bezoek aan de site en wist niet goed hoe alles werkte
mijn excuses
ondertussen had ik gevonden hoe een topic te starten.
 
uploadfromtaptalk1465754414011.jpg
Ik had mijn holle hoofdrotor as kapot gevlogen (gescheurd). Ik weet dat er ook massieve te koop zijn. Toch maar zelf gemaakt, leek me leuk en leerzaam.
 
de site van de leverancier vind ik ff een beetje eng om van uit te gaan..
laatst was er iemand in de vliegtuighoek die had ook zo'n probleem, daar meldde de leverancier doodleuk dat die tekst niet voor europa was bedoelt ivm gewijzigde regelgeving.
ging toen ook om horizon hobby..

op nieuwe zenders mag dat dsm2 niet meer, dacht ik. raar genoeg.
ik weet alleen ff niet welk protocol de mcpx bl praat.
 
De Informatie van de leverancier bij de modellen is uit de tijd dat zowel DSM2 als DSMX in de zender zaten en alle spektrum zenders downwards compattible waren. Dat is nu niet meer zo met nieuwe zenders i.v.m. nieuwe europese regelgeving. Daar zit (sinds 1 jan 2015) alleen nog DSMX in. De info die bij oude modellen staat is dus niet meer betrouwbaar. Heel vervelend allemaal.

Is er hier iemand die een (brushless) MCPX vliegt met een DX8 2nd gen EU versie (van na 1 januari 2015) of kan controleren of zijn MCPX met DSMX wil binden.

Ik zal ook nog een mailtje naar HH sturen.
 
Back
Top