Bouwverslag Blackout 330 mini bouwverslag (PDB rebuild)

Kennen jullie toevallig een goedkope source voor SMA pigtails voor mijn ImmersionRC ergens in NL of elders in Europa? Heb er hard eentje nodig maar wil ook geen 4 weken of een briefje vanuit China wachten... gwaah!

:onweer:
 
1 naam dennisk

Thanks, kun je me even de precieze forumnaam geven? Ik zie er een paar opties verschijnen als ik een nieuw bericht in elkaar wil zetten. Zie er bijvoorbeeld een Dennis K tussen die de laatste keer oktober online was en nul berichten heeft (die zal het wel niet zijn) :evilbat:
 
Wil graag een keer Cleanflight testen, heeft iemand wat begininstellingen/PIDs voor mij voor mijn BO-frames? Geen Oneshot, mind you :) hier mijn setups:

B360:
- 4S
- C2217 950kv motors
- ZTW A-Series 20A ESCs (SimonK)
- 8x4.5 HQProps

BO Mini H:
- 4S
- C2208 2000kv motors
- ZTW A-Series 20A ESCs (SimonK)
- 5x4.5 HQProps

Cheers!
 
Wil graag een keer Cleanflight testen, heeft iemand wat begininstellingen/PIDs voor mij voor mijn BO-frames? Geen Oneshot, mind you :) hier mijn setups:

B360:
- 4S
- C2217 950kv motors
- ZTW A-Series 20A ESCs (SimonK)
- 8x4.5 HQProps

BO Mini H:
- 4S
- C2208 2000kv motors
- ZTW A-Series 20A ESCs (SimonK)
- 5x4.5 HQProps

Cheers!
als je cleanflight installeert is het hetzelfde als baseflight met default settings. Misschien wat soepelere yaw, maar de pids zijn hetzelfde.

Maar cleanflight heeft wel vele andere opties en features. Zoals bijvoorbeeld 5 verschillende pid controllers....oneshot ondersteuning....led aansturing....en veel meer. Daarnaast is de documentatie ook veel beter.
 
Zit nog steeds te twijfelen over de video keuze op de B330... ik neig naar UHF en 2.4 (lawmate ch5 tm ch8 werken prima icm 2.4RC, en ik vlieg toch vaak in mn eentje in redelijk wifi vrij gebied..).. maar de verleiding is groot om lekker door te blijven vliegen met mn spektrumpje en 5.8... totaal nog geen slechte ervaring daarmee gehad. Het is lastig om van iets af te stappen wat werkt...

Wat ik al zei, ik vertrouw lekker op mn Spektrumpje:grin:

Heb net een mooie ontvanger voor de 330 besteld, speciaal gemaakt voor carbon frames:
spmar6260.jpg


Verder komt er natuurlijk de vertrouwde IRC 5G8 600mw vtx in, in combinatie met een 600TVL fpv cam en KISS 18A ESC's/2208-2000 motoren...

Ook krijgt het frame de taak om een GoPro 4 Black te beschermen:mrgreen:

Nu nog even mijn reparatie projecten afmaken, en de bouw kan beginnen:banana:
 
Op de Blackout 330 kun je de antennes netjes bovenop en aan de zijkant verwerken.
Maar een speciale carbon ontvanger kan geen kwaad, wat zou daar voor iets speciaals inzitten dat het materiaal minder effect heeft?
 
Laatst bewerkt:
Het enige speciale zijn de t.o.v. andere Spektrum-ontvangers langere antennes, je moet ze nog steeds goed plaatsen en ervoor zorgen dat je carbon frame het signaal niet blokt (want dat doet het zeer goed ;)). Zelf maak ik liever langere antennes voor mijn ontvangers, dat is goedkoper en makkelijk zat.

Toch mooie ontvanger, past qua kleur prima!
 
Korte video van mijn tweede vlucht met de B360. Heb enkel 1 lipo hiervoor op dit moment (geen idee hoe dit kan... :P) en heb nog niet meer dan 70% gas kunnen geven, maar hij voelt al erg lekker en "locked".
Ga nog een beetje met integral spelen, dan ben ik denk ik redelijk klaar met afstellen. Naast het mooie zonnetje was er ook behoorlijk wat wind, dus ik ben echt super aangenaam verrast :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Korte video van mijn tweede vlucht met de B360. Heb enkel 1 lipo hiervoor op dit moment (geen idee hoe dit kan... :P) en heb nog niet meer dan 70% gas kunnen geven, maar hij voelt al erg lekker en "locked".
Ga nog een beetje met integral spelen, dan ben ik denk ik redelijk klaar met afstellen. Naast het mooie zonnetje was er ook behoorlijk wat wind, dus ik ben echt super aangenaam verrast :)

Knap met 1 lipo :D. Na 1 lipo warm ik pas op haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit even te kijken voor een FPV cam voor op de 330... in het begin was iedereen erg te spreken over die 600tvl mini... maar.. het lijkt mij dat deze er snel "afwaait" hahaha

13969732724.images.525x405.jpg


Ik heb zelf de CCD cam protectie carbon platen bij het frame besteld.. dus die kan ik er dan gewoon over heen plaatsen? over die mini ccd? Dan is het zaakje toch ook beschermd?

Pluspunten van die 600tvl mini zijn dat je geen polulu 5v-12v meer nodig hebt... en dat je de cam makkelijk in een bepaalde tilt-stand kan zetten... en ook weer makkelijk kan veranderen in een andere stand.

Wat zal ik doen?:D
 
Die mini 600TVl die ik en Danny hadden geprobeerd gaf niet zo best beeld vergeleken met de grotere. Wellicht dat ze nu beter zijn....geen idee? Misschien is dit ook een andere?
Daarnaast is het lastig om deze te bevestigen dat het niet eraf gaat bij de crash of dat het niet tenminste verbogen wordt of dat de draden ervan zelfs losgerukt worden.
 
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Al zie ik de meeste op Rcgroups etc vliegen met zo'n plastic case CCD...

Ik zag ook iemand vliegen met gewoon de live video uit de GoPro.. ook dat lijkt mij niet ideaal... je bespaard wel heel wat wat gewicht op deze manier dus dat is dan wel weer positief.. Maar ik denk dat toch het risico te groot is dat de GoPro een keertje gaat crashen haha

Een normale CCD in combinatie met de CCD protectie platen zal toch de beste hufterproof optie zijn denk ik?

EDIT: De mini H vliegt weer... enige schade waren een paar standoffs en schroefjes... de CCD was compleet losgerukt van het frame... het kabeltje had ik gelukkig niet gehotqlued.. kabeltje was ook daardoor nog intact. dus alles werkt nog steeds hahaha..

De VTX werkt ook nog prima... door de coax verlengkabel.. en doordat de lipo gelijk zich ontkoppeld had van het frame... dus ook de boel niet opgeblazen... geluk bij een ongeluk:D
 
Na dit bouwverslag gelezen te hebben, zojuist maar eens een Blackout B330 bestelling geplaatst. Het hele FPV wereldje is nog gloedje nieuw voor me. Alle termen als TPA-breakpoint en PID's zeggen me nog vrij weinig, maar ik gooi mezelf in het diepe..

Ik ga voor de 330 en niet voor een 250 frame puur vanwege de mogelijkheid om er een gimbal voor te hangen. De filmpjes van MetallDanny en BorisB hebben me ook wel over gehaald ;-)

Alles om een B330 te laten vliegen is op voorraad bij Multirotors, behalve de ZTW 20Amp ESC's. Duurt waarschijnlijk nog drie weken.. Adviseren jullie om gewoon geduldig te wachten? Of zijn er nog andere ESC's die ook prima zijn vanuit Nederlandse (eventueel Duitse/Belgische) leveranciers?

Hebben jullie verder nog advies betreft instellingen, software etc.?
Ik lees wat over Cleanflight vs. Baseflight voor de Naza32 acro.
Daarnaast SimonK voor de ESC's? Standaard op de ZTW's.

Wat ik net in bestelling heb gezet:
- Blackout B330 frame + gimbal addon + CCD addon
- Cobra 2208/2000kv motoren
- HQ6045 props
- Naza32 acro rev5 + haakse headers
- FrSky Taranis X9D + D4R-II

FPV setup en Goggles etc ga ik me eerst nog in verdiepen..
Jullie gebruiken de Sony 600TVL 2.8mm camera toch?

Echt een totale newbe, maar ik ga de uitdaging aan..
Heb gelukkig ook nog wat mensen in de buurt die er net wat meer verstand van hebben. Daarnaast gewoon veel lezen en kijken op Youtube, komt goed!
 
Ben weer wat uurtjes verder met het inlezen.. wat een info allemaal!

Ik wacht toch maar op de ZTW 20A ESC's. Lijken een aardig bewezen setup in combinatie met de 2000kv Cobra's voor de B330 als ik alle filmpjes zo zie. Lees er ook verder niets negatiefs over. Dacht even dat 20A misschien op het randje zou zijn in combinatie met een eventuele gimbal, maar valt uiteindelijk mee volgens mij.

Heb nog even gezocht naar de KISS 18A ESC's. Lees ook hier wat over het oneshot125 gebeuren i.c.m. cleanflight. Allemaal weer flink wat stappen verder dan waar ik nu ongeveer ben. Ik hou het maar even bij de basis van Baseflight. Vanuit daar kan ik altijd nog over op Cleanflight. Daarnaast denk ik dat dit nog niet de laatste FPV quad wordt.. mezelf kennende zal er nog wel een keer een 250mm komen. Kan ik daar weer op experimenteren met KISS, Cleanflight en oneshot..

En mocht er iemand een basis hebben voor de PID instellingen voor Baseflight, ik houdt me aanbevolen! De PID's in het begin van dit topic zijn oud, naar wat Boris zegt. Maar zijn deze niet gewoon als basis te nemen?

Heb besloten om ook maar eens 3mm bullet connectors tussen Cobra en ESC te maken. Ik gok dat er nog wel een keer een motor vervangen moet worden met mijn geringe ervaring. Dan hoeft het hele frame niet uit elkaar om de motor los te solderen van de ESC. Dit zal toch geen problemen geven verder?
 
Jawel de PID's kun je goed als basis gebruiken. Maar ja ik ben ook door de jaren heen beter geworden in tunen, maar vliegstijl verandert ook en je wensen natuurlijk ook.

Ben je geen acrobatische vlieger dan zijn de pids wat ik hier gepost heb smooth voor je!
 
Back
Top