Nou... Woutertje heeft vanmiddag bij Hallum een kleine 2 uur gevaren, waarmee de urenteller al op bijna 11 uur komt, waarvan bijna 5 uur met de gearbox en geregelde koeling.
Die regelklep voor de koeling, die komt nog vrij nauwkeurig qua afstelling, hij hoeft mechanisch echt maar nét een paar tiende te ruim te staan, en dan gaat ie niet 100% dicht, en dan heb ik onvoldoende koelcapaciteit. Gelukkig had ik hem nu wel goed staan, en was de koeling echt helemaal geen probleem ook niet als Woutertje hard moest werken... En hard werken moest ie, want ik heb mezelf gedurende 2 keer een kwartier de hele vijver rond gesleurd, en bij dat soort sleepjes is er maar weinig stroming rond de boot, en dat zie je wel aan de temperatuur.
Toch heb ik afgezien van de "hikjes" bij verandering van toerental, het koelwater niet hoger gezien dan 75 graden, en de olie is niet boven de 58 graden geweest. Met losse boot was dat 73 en 54 graden respectievellijk, behalve die ene keer dat ik de boot 10 minuten gestopt in het water liet liggen. Toen liep dat naar de 76, maar ook niet hoger dan dat.
Het geheel draait echt voortreffelijk, een paar leden de zender in handen gedrukt, die konden er ook vlot mee overweg, na gewenning aan dat ik de voortstuwing niet op een stick maar op een schuif heb zitten...
Het slepen is met wat meer ruimte EN wat meer oefening ook probleemloos, geen enkele keer hard in de draad gevallen, en zolang je dát onder controle houdt, kan er nog best hard getrokken worden onder een hoek.
Alleen... zo'n rubberbootje heeft nul koersstabiliteit, en de sleep doet eigenlijk niet anders dan over een hoek van bijna 180 graden van bakboord naar stuurboord draaien...
Mischien moet ik een Bridle maken.