D
dcb103
Guest
Nieuw en eigenwijs.... 
Hallo Allemaal,
Zal me even kort voorstellen. Ik ben Dave 44jaar woon in Brabant heb een schat van een vrouw (dus budget gebonden) en ga beginnen met heli vliegen. Dankzij dit en andere forums in de voorgaande maanden een schat aan informatie doorgelezen, waarvoor natuurlijk mijn dank. Ik ben ooit begonnen met een coaxiale heli (onwetend). Nou mijn eerste vlucht duurde zeker 5 sec. opstijgen en zoef(nee het waaide niet) hij was gelijk weg (tegen schuur aan) einde verhaal(weg 89Eurie), onderdeel gebroken wat nergens te bestellen was, paar keer gelijmt maar nee dit was niet mijn heli. Toen maar een wat grotere genomen (laten we zeggen 450size) mnog wel steeds coaxiaal. Nou ook dit was niet echt een succes. want van hooveren was geen sprake hij ging alle kanten op behalve de kant waar hij heen wilde. Nee dit was ook niet echt wat ik van heli vliegen verwachte, jammer dus maar zoals ze zeggen aanhouder wint. Toen maar eens gekeken naar een kleine FP. Toen eindelijk een Blade SR120 gezien voor een leuke prijs (100,Euro compleet nieuw). En ja die heb ik nog steeds. Ik wist niet dat zulke kleine heli's zo stabiel konden zijn. Ik vlieg er alleen buiten mee (neus voorwaards dat wel). maar als de wind wat strakker wordt dan is het wachten tot hij weggeblazen wordt. Dus ben ik me gaan orienteren op wat anders klein stapje verder. 450 of 250. Alles bleek er op te wijzen dat de 450 meer geschikt zou zijn voor de beginnende piloot (ik dus) stabieler heel lang gekeken of ik wat interessant zag.. van chilichap merk tot align..... pfffff op een gegeven moment bleven er maar een paar merken over Align (te duur voor mij), Copterx, KDS, Titan, Esky en dan de vele andere clonen. Ik was eigenlijk wel gecharmeerd van de Copterx modellen, zag er goed uit, goede testen, reviews en gebruikers ervaringen. dus de focus was op de copterx gevallen. Ik had alleen nog wat twijfels over de maat want door een ruimte beperking vond ik de 450 maten net iets te groot en eigenlijk soms ook lijken op een moordwapen (youtube). Heel lang getwijfeld 450,250,450,250,450,250 Nou uiteindelijk is het de 250SE van Copterx geworden. Ook omdat ik aan een beperkt budget zat en toch iets wilde wat goed is (Align was te duur). Ik liep toevallig tegen een leuke aanbieding aan en dus ook maar gelijk gekocht. Een Copterx 250SE met alles erop en eraan in alu koffer en splinter nieuw voor 149,-Euries. Nu wilde ik ook gelijk wat reserve onderdelen kopen maar wat da ??? Nou heb ik het maar even handig gedaan en een Copterx 250SE kit erbij gekocht voor 38Euro.... Dan heb ik in ieder geval alle onderdelen (niet de electro) als het fout gaat........en dat zal het toch wel een keer. Nou sorry voor het lange verhaal maar dan weet ieder waar ik het over heb. En ja ik hoor sommige denken voor iets meer had je een 450 gehad. (ja 450SE v2 voor 138,00, zelf bouw zonder zender ontvanger en lipo).Ik weet het daarom zeg ik ook in de titel eigenwijs. Tijd zal het leren en als ik volgend jaar nog vlieg (en het een klein beetje kan) dan kijken we weer verder.
Nu is mijn vraag op dit forum of mensen mij wat tips kunnen geven voor wat betreft starten, checken voor flight, dingen die je in kan stellen op de zender voor niet voll gas er van doorgaan, etc alle tips zijn welkom.
Hooveren met een FP (blade120SR) lukt prima, vliegen in zijn vooruit ook wel, ook met wat wind. Is dit op mijn nieuwe heli heel erg veel anders en waar moet ik in ieder geval op letten.
Alvast bedankt dat jullie het verhaal helemaal hebben gelezen
.
En ik hoop lang te blijven vliegen zonder crash

Hallo Allemaal,
Zal me even kort voorstellen. Ik ben Dave 44jaar woon in Brabant heb een schat van een vrouw (dus budget gebonden) en ga beginnen met heli vliegen. Dankzij dit en andere forums in de voorgaande maanden een schat aan informatie doorgelezen, waarvoor natuurlijk mijn dank. Ik ben ooit begonnen met een coaxiale heli (onwetend). Nou mijn eerste vlucht duurde zeker 5 sec. opstijgen en zoef(nee het waaide niet) hij was gelijk weg (tegen schuur aan) einde verhaal(weg 89Eurie), onderdeel gebroken wat nergens te bestellen was, paar keer gelijmt maar nee dit was niet mijn heli. Toen maar een wat grotere genomen (laten we zeggen 450size) mnog wel steeds coaxiaal. Nou ook dit was niet echt een succes. want van hooveren was geen sprake hij ging alle kanten op behalve de kant waar hij heen wilde. Nee dit was ook niet echt wat ik van heli vliegen verwachte, jammer dus maar zoals ze zeggen aanhouder wint. Toen maar eens gekeken naar een kleine FP. Toen eindelijk een Blade SR120 gezien voor een leuke prijs (100,Euro compleet nieuw). En ja die heb ik nog steeds. Ik wist niet dat zulke kleine heli's zo stabiel konden zijn. Ik vlieg er alleen buiten mee (neus voorwaards dat wel). maar als de wind wat strakker wordt dan is het wachten tot hij weggeblazen wordt. Dus ben ik me gaan orienteren op wat anders klein stapje verder. 450 of 250. Alles bleek er op te wijzen dat de 450 meer geschikt zou zijn voor de beginnende piloot (ik dus) stabieler heel lang gekeken of ik wat interessant zag.. van chilichap merk tot align..... pfffff op een gegeven moment bleven er maar een paar merken over Align (te duur voor mij), Copterx, KDS, Titan, Esky en dan de vele andere clonen. Ik was eigenlijk wel gecharmeerd van de Copterx modellen, zag er goed uit, goede testen, reviews en gebruikers ervaringen. dus de focus was op de copterx gevallen. Ik had alleen nog wat twijfels over de maat want door een ruimte beperking vond ik de 450 maten net iets te groot en eigenlijk soms ook lijken op een moordwapen (youtube). Heel lang getwijfeld 450,250,450,250,450,250 Nou uiteindelijk is het de 250SE van Copterx geworden. Ook omdat ik aan een beperkt budget zat en toch iets wilde wat goed is (Align was te duur). Ik liep toevallig tegen een leuke aanbieding aan en dus ook maar gelijk gekocht. Een Copterx 250SE met alles erop en eraan in alu koffer en splinter nieuw voor 149,-Euries. Nu wilde ik ook gelijk wat reserve onderdelen kopen maar wat da ??? Nou heb ik het maar even handig gedaan en een Copterx 250SE kit erbij gekocht voor 38Euro.... Dan heb ik in ieder geval alle onderdelen (niet de electro) als het fout gaat........en dat zal het toch wel een keer. Nou sorry voor het lange verhaal maar dan weet ieder waar ik het over heb. En ja ik hoor sommige denken voor iets meer had je een 450 gehad. (ja 450SE v2 voor 138,00, zelf bouw zonder zender ontvanger en lipo).Ik weet het daarom zeg ik ook in de titel eigenwijs. Tijd zal het leren en als ik volgend jaar nog vlieg (en het een klein beetje kan) dan kijken we weer verder.
Nu is mijn vraag op dit forum of mensen mij wat tips kunnen geven voor wat betreft starten, checken voor flight, dingen die je in kan stellen op de zender voor niet voll gas er van doorgaan, etc alle tips zijn welkom.
Hooveren met een FP (blade120SR) lukt prima, vliegen in zijn vooruit ook wel, ook met wat wind. Is dit op mijn nieuwe heli heel erg veel anders en waar moet ik in ieder geval op letten.
Alvast bedankt dat jullie het verhaal helemaal hebben gelezen

En ik hoop lang te blijven vliegen zonder crash