Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...

ik heb er veel over gelezen en op gezien (youtube nutcaze), maar qua elektronica ben ik zelf erg merk/kwaliteit gericht (als de elektronica faalt ben je zo ver van huis, heli of auto...)

en ik heb ook al onderdelen gezien die mensen meteen vervangen door de align versie, dus ik denk dat we gewoon de gok gaan maken, eerst wel een paar uur simmen :rolleyes:

Als je verstandig bent, dan zorg je dat je in de simulator al kunt vliegen. Dat scheelt schade, buiten eventuele schade door verkeerde afstelling of foutjes e.d.

Voor wat betreft electronica geldt vooral dat het bij een heli erg nauw luistert. Het verschil tussen een super goedkope gyro en een hele dure zul je uiteindelijk wel merken. Maar of je als beginner zit je wachten op een investering van 100+ euro voor een goede gyro is een beetje de afweging waard natuurlijk. Dat geldt ook voor een Align heli.

Als je kunt vliegen, is dat een zeer goed merk. Als je nog niet kunt vliegen, is het net zo goed of slecht als de rest. ;)

Beste mensen ik heb in mijn kelder een robbe helikopter staan deze wil ik verkopen dus heb ik hem op marktplaats gezet alleen daar krijg ik geen reactie van dus vroeg ik me af of jullie iemand weten die hem wil of iemand die ze op koopt of is er een speciale site waar dat soort dingen verkocht worden? Misschien kunnen jullie mij gelijk ver tellen wat een eerlijke prijs is voor de hele handel. Hier een paar foto's.
2

1

3

Wat is dan een goeie heli om 3D mee te leren vliegen met een budget van 200 euro?

Je gaat er bij lange na niet komen met een budget van 200 Euro.
Een complete starters set met een T250 gaat je minimaal 3x die prijs kosten.
Je hebt laadapparatuur en een goede zenderset nodig.
Een Trex 250 is niet geschikt als beginners heli.
Daarnaast is 3D vliegen iets wat door veel trainen en volledige beheersing van alle basis vluchtfiguren pas 3D vliegen genoemd kan worden.

Als je geen beginner bent en 3D wil leren vliegen dan ga je het liefst voor een wat grotere 3D helikopter om het goed te trainen.
Ben je nog een beginner met RC heli's dan kan je het beste beginnen met CP heli's die voor beginners worden aangeraden.
Misschien heb je na het leren vliegen met een CP heli, genoeg talent om aan 3D te gaan beginnen.

Grt,
Eric

Grappig , mensen zijn zo gewoon geworden aan al dat goedkoop spul dat ze niet meer beseffen dat je iets meer moet uitgeven om iets goed te hebben .
Dankzij de Raptor is de Rc heli betaalbaar geworden vergeleken met de periode ervoor waar rc helicopteren toch een duurdere bezigheid was .
Mijn pa's zijn 40jaar oude Kavan Jet Ranger staat nog op mijn zolder . :cool:

oke dan dan moet dat een veel hoger budget worden begrijp ik.
oei wand ik kom niet zomaar aan 3x 200 euro.
en welke goeie CP heli word er dan aan geraden?

oke dan moet dat een veel hoger budget worden begrijp ik.
oei wand ik kom niet zomaar aan 3x 200 euro:(.
en welke goeie CP heli word er dan aan geraden?

Ik ben zelf bezig met het bouwen van een quadcopter (zie hier en hier). Maar om het vliegen op zich een beetje te leren wilde ik alvast een normale heli kopen om een beetje het gevoel te krijgen van een object door de lucht te besturen (en natuurlijk voor de fun). Aangezien ik 0,0 ervaring hiermee hebt leek het mij na het doorlezen van dit topic het best voor een fixed pitch heli te gaan.

Ik wil er in totaal niet meer als 200 euro aan uitgeven (tenzei die paar tientjes nét een wereld van verschil maken). Ik heb er verder geen eisen aan maar ik zou het fijn vinden als ik er wat elektronica onder zou kunnen hangen om te testen voor de quadcopter die ik zelf bouw.

Wat voor heli/ontvanger zouden jullie bij dit budget aan een absolute beginner aanraden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb begrepen dat de quadcopters erg stabiel zijn, ik zou dus ook kiezen voor een helikopter die heel stabiel is. Het eerste waar ik dan aan denk is een Coaxiale helikopter en dan iets zoals een E-sky Lama V4, die gaan voor rond de 80 euro en leer je de basis bewegingen mee. Deze helikopter is overigens niet buiten te gebruiken.

Coaxiaal was ook mij eerste gedachte na het doorlezen van dit topic en op internet rondneuzen. Echter heb ik het idee als ik die dingen zie dat ik niet echt veel plek heb om eventuele test elektronica eronder te hangen, laat staan dat ie het omhoog krijgt en dan ook nog stabiel vliegt (of zit ik hier fout?).

Zelf zat ik aan deze te denken. Voorzichtig in de garage beginnen (w_gjGvjl5Wc[/media] videos lijken me erg leerzaam). Is dit ook een mogelijkheid of denken jullie dat dit geen slim plan is?

Dat is een mooie heli, alleen niet te vergelijken met een quadcopter qua vliegen, en lijkt me een heel stuk lastiger te vliegen. Ook deze zal beperkte mogelijkheden hebben wat betreft het draagvermogen. Het is dus de vraag wat je wil, gewoon een coole uitdagende helikopter of een die je kan gebruiken om te oefenen voor je quadcopter. Je kan anders ( als je een ipod hebt) ook kunnen kijken naar de Parrot AR drone (er staat er hier op het forum ook een) dit is een quadcopter.

Ik wil vooral wennen aan het manouvreren door de lucht, aangezien de qaudcopter een zelfbouwproject is waar ik van wil leren zal dus ook de besturing zelfbouw gaat worden (ik zat te denken aan een xbox-controller via een laptop, maar das een heel andere discussie). Het ding hoeft ook geen kilos te kunnen tillen, ik gok dat het totaal niet boven de 7-800 gram uit zal komen.

Coaxiaal was ook mij eerste gedachte na het doorlezen van dit topic en op internet rondneuzen. Echter heb ik het idee als ik die dingen zie dat ik niet echt veel plek heb om eventuele test elektronica eronder te hangen, laat staan dat ie het omhoog krijgt en dan ook nog stabiel vliegt (of zit ik hier fout?).

Zelf zat ik aan deze te denken. Voorzichtig in de garage beginnen (Esky Vlieg Simulator USB (mode2) [EK2-0905A (New 000502)] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby! ).

Ik zou in jouw geval denk ik een 4ch co-axiale helicopter kopen en daarna met je quadrocopter gaan vliegen. Een collective pitch heli is naar mijn idee moeilijker vliegen dan een quadrocopter (aannemende dat de gyro hem goed stabiliseert naar hover positie als je niet stuurt).

RC heli vliegen (zeker met een CP ) is behoorlijk moeilijk.
Het valt enorm tegen de eerste periode, steile leercurve.
Het is alleen weggelegd voor de wat autistische doordouwers ;).

Back