De voorste bouwvoetjes zijn verwijderd. Bij de triplex ribben moet dat met zaag en dremel, bij de balsa ribben kun je ze gewoon met een scalpel netjes snijden.
Vanavond heb ik de lock-pennen bevestigd die straks de vleugeldelen bij elkaar houden, een Multiplex multi-lock. De bussen zijn al in de binnenste vleugeldelen verlijmd. De pennen voor de buitenste vleugeldelen worden eerst met een vijl even goed ingekerfd zodat de epoxy beter houdt, op glad plastic heeft de lijm toch minder houvast.
Als voorbereiding heb ik ook de kachel een tijdje aangezet. Een temperatuur van 14,6 graden leek me wat weinig, dan hardt epoxy minder lekker uit dan bij enkele graden warmer.
De pen is verlijmd met UHU Endfest, ingedikt met katoenvlokken. Tussen de vleugeldelen heb ik stukjes 1mm hout. Dat geeft wat ruimte tussen de eindribben voor de bespanning later en het maakt het vastklikken van de vleugeldelen wat eenvoudiger.
Mooi om de volledige lengte van de vleugels weer eens voor me te zien
Ik zat laatst wat te bladeren op het forum, zag ik dat bij de sectie 'Leden met de meeste media' op nr 7 stond (na deze post mogelijk zelfs nr 6). Met foto's van meetings gaat het best rap, maar ook in mijn bouwverslagen heb ik de neiging erg veel foto's te plaatsen. Te veel??