Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Amaai nog niet dat mij dit zal helpen, en het feit dat bij jouw lijst de 53 ook als niet aanwezig vermeld staat, stemt mij hoopvol dat wat dit betreft, onze beide modellen niet zoveel verschillen. Nu nog wat verder hierop studeren, en dan denk ik dat ik er wel uitgeraak. Een dikke merci !!!Mark, als het kan helpen? bijgaande bijlage zijn alle lijnnummers. de groene staan op mijn algemeen plan aangeduid als een lijn voor de zeilen de roze voor de ra's en de masten. Echter op het zeilen en masten plan zijn er enkele niet aanwezig en vind ik ze ook niet terug ( kenmerk NIET staat erachter in de lijst) zoals uw nummer 53. Misschien helpt dit je een beetje verder. (let wel op mijn AV is niet exact hetzelfde model als het jouwe
Bekijk bijlage 601386
Inderdaad, en daarvoor ben ik dit forum zeer dankbaar. Want zonder jullie vaak essentiële hulp en advies, denk ik dat ik dit project zeker niet zo goed of helemaal niet had afgewerkt !Er mist nogal wat! Mooi om mee lezen hoe dit gezamenlijk aangepakt wordt
Modelbouw van Schepen | Webshop | Hoeckel | Nautiek.nl Maritime Books1) inderdaad Stephan, de oranje lijnen maken deel uit van het staande want. Ik had bij het nakijken van mijn bijdrage plots beseft dat de lezers niet gingen weten wat die oranje lijnen betekenden, en heb dan snel dat PS toegevoegd. En : haast en spoed is zelden goed … ik verbeter het.
2) tijdens het schrijven van dit bouwverslag ben ik vaak tot de vaststelling gekomen dat ik zaken toevoegde aan mijn model waarvan ik a) de naam niet van kende en b) niet wist waartoe ze dienden of hoe ze werkten. Blijkbaar kan jouw boekje hieraan verhelpen. Dus hartelijk dank voor jouw advies ! Ik ga onmiddellijk op zoek naar een (betaalbaar) exemplaar !
Dat is alvast een geruststelling. Dan neem ik het sowieso aan en zitten ze er niet bij, doe ik een beroep op jou … Alvast 1000 x thx !Als ze er niet bij zitten kan ik de mijne voor je scannen.
Hoi Mark, ook ik had wel interesse in dit boek. En ben gaan Googlen en vond een exemplaar in een Duitse antiquariat winkel. Gelukkig de Nederlandse uitvoering. Voor 10,= euro was dat niet slecht. Helaas zoals alles wat ik naar Kreta wil hebben zijn de verzendkosten 15,= euro. Het is niet anders. Ook mijn exemplaar was in uitstekende staat en de 2 bijlagen zagen eruit alsof deze nog nooit waren ingezien. Dus ook ik kan eventueel mede modelbouwers voorzien van eventueel benodigde data uit dit boek. Top data. Volgens mij kwam de tip van Piet en Stephan, dus ook jullie bedankt.Mijn boekje van Rolf Hoeckel is inmiddels toegekomen, beide tekeningenposters incluis. De vorige eigenaar heeft er goed zorg voor gedragen ( had het sedert 1982 in zijn bezit volgens een factuurtje dat ik in het boekje aantrof met corresponderende naam aangebracht in het boekje vooraan) ! Ziet er erg praktisch en leerzaam uit : Ideale kerstlectuur. Ik ga het eerst eens grondig bestuderen en toepassen op mijn AV, vooraleer ik daadwerkelijk aan mijn lopend want begin. Nog eens dank Stephan, voor de nuttige tip!