Bart ,ik was niet op de hoogte dat de Nomac geen off road (meer) afdeling meer heeft ,lijkt me jammer want ik heb het idee dat er nog al wat van die dingen rond rijden. In 1 ding zijn we het eens dat er meer concurentie is gekomen voor onze sport/hobby. Dat is ook de reden waarom ik mij sterk maak voor aanpassingen aan onze sport aan deze tijd .
Zie het als een winkel die in eerste instantie de enige is in zijn branche en de zaken lopen goed . Vervolgens komt er een concurent in zijn verzorgingsgebied maar hij doet zijn zaken al jaren zo en vertrouwd erop dat dat nog heel lang door kan gaan. Vervolgens lopen steeds meer 'klanten 'over maar de winkelier maakt zich niet druk en veranderd niets want er komen toch nog steeds mensen bij hem over de vloer en het is al jaren goed gegaan . Uiteindelijk kan hij zijn rekeningen niet meer betalen en vraag zich af hoe dat nu kan ,hij zag immers nog steeds mensen bij hem in de winkel . Maar omdat de achteruitgang geleidelijk maar gestaag ging viel het hem niet op dat zijn klantenkring slechts 20% was wat hij aanvankelijk had . Zijn concurent zat namelijk niet stil en bood de klant steeds meer plezier voor zijn geld ..............................
Dus Peter ,dat moment moeten we voor zijn en altijd blijven denken hoe we de zaken leuker ,spannender ,eerlijker en dan voor iedereen ,snel of langzaam ,kunnen maken .
En ja dat moet ook bij de clubs beginnen, je zou toch maar met zo'n gecompliceerd ding als een 1/8 als beginner op de baan komen ,hulp is vaak ver te zoeken want veel competitie rijders laten zich op de clubwedstrijden niet al te vaak zien en de wedstrijdrijders die dat wel doen beschouwen te vaak de langzamere rijders als sta in de weg in hun poging een nieuw baan record te vestigen met hun gesmeerde banden . Ik maak nog vaak mee dat dan toch ervaren rijders een waas voor hun ogen krijgen en geen oog hebben voor de nieuwkomers die zich het lazerus schrikken als zo iemand ze voorbij komt razen . Na een paar keer zie je die mensen niet meer terug.
Dus over de hele linie moeten we de mensen MEER bieden voor hun dure geld ,hulp,gezelligheid ,fun in de sport en betrekken in het geheel ongeacht met wat voor spul ze naar de baan komen.
Mijn idee:
5 min kwalies met de 3 snelste ronden, daarna een 'grandfinale 'voor iedereen van ca 30 min. De totale uitslag sorteren naar beste tijd . Voor de 1 en 2e heat nieuwe 'handout'tyres en de 3e heat op de overgebleven banden . Sanctie voor rommelen met de banden is diskwalificatie voor de rest van het seizoen . Voor de grandfinale ook 1 set banden . Benodigde sets banden dus 3 op de wedstrijddag . Mocht toch blijken dat er gerommeld wordt met de banden voor de 3e heat kan men besluiten ook dan verse banden uit te geven.
De banden leverancier zorgt ervoor dat de banden aanwezig zijn en wil helpen met de uitgifte daarvan (heb ik al naar geinformeerd ) ,de rijders betalen de banden voor de wedstrijd op zaterdag of op de zondag voor 9,30 uur direkt aan de leverancier.
Denk je onvoorziene dingen tegen te komen kan je dat melden maar niet zonder over een oplossing daarvoor nagedacht te hebben !
Zie het als een winkel die in eerste instantie de enige is in zijn branche en de zaken lopen goed . Vervolgens komt er een concurent in zijn verzorgingsgebied maar hij doet zijn zaken al jaren zo en vertrouwd erop dat dat nog heel lang door kan gaan. Vervolgens lopen steeds meer 'klanten 'over maar de winkelier maakt zich niet druk en veranderd niets want er komen toch nog steeds mensen bij hem over de vloer en het is al jaren goed gegaan . Uiteindelijk kan hij zijn rekeningen niet meer betalen en vraag zich af hoe dat nu kan ,hij zag immers nog steeds mensen bij hem in de winkel . Maar omdat de achteruitgang geleidelijk maar gestaag ging viel het hem niet op dat zijn klantenkring slechts 20% was wat hij aanvankelijk had . Zijn concurent zat namelijk niet stil en bood de klant steeds meer plezier voor zijn geld ..............................
Dus Peter ,dat moment moeten we voor zijn en altijd blijven denken hoe we de zaken leuker ,spannender ,eerlijker en dan voor iedereen ,snel of langzaam ,kunnen maken .
En ja dat moet ook bij de clubs beginnen, je zou toch maar met zo'n gecompliceerd ding als een 1/8 als beginner op de baan komen ,hulp is vaak ver te zoeken want veel competitie rijders laten zich op de clubwedstrijden niet al te vaak zien en de wedstrijdrijders die dat wel doen beschouwen te vaak de langzamere rijders als sta in de weg in hun poging een nieuw baan record te vestigen met hun gesmeerde banden . Ik maak nog vaak mee dat dan toch ervaren rijders een waas voor hun ogen krijgen en geen oog hebben voor de nieuwkomers die zich het lazerus schrikken als zo iemand ze voorbij komt razen . Na een paar keer zie je die mensen niet meer terug.
Dus over de hele linie moeten we de mensen MEER bieden voor hun dure geld ,hulp,gezelligheid ,fun in de sport en betrekken in het geheel ongeacht met wat voor spul ze naar de baan komen.
Mijn idee:
5 min kwalies met de 3 snelste ronden, daarna een 'grandfinale 'voor iedereen van ca 30 min. De totale uitslag sorteren naar beste tijd . Voor de 1 en 2e heat nieuwe 'handout'tyres en de 3e heat op de overgebleven banden . Sanctie voor rommelen met de banden is diskwalificatie voor de rest van het seizoen . Voor de grandfinale ook 1 set banden . Benodigde sets banden dus 3 op de wedstrijddag . Mocht toch blijken dat er gerommeld wordt met de banden voor de 3e heat kan men besluiten ook dan verse banden uit te geven.
De banden leverancier zorgt ervoor dat de banden aanwezig zijn en wil helpen met de uitgifte daarvan (heb ik al naar geinformeerd ) ,de rijders betalen de banden voor de wedstrijd op zaterdag of op de zondag voor 9,30 uur direkt aan de leverancier.
Denk je onvoorziene dingen tegen te komen kan je dat melden maar niet zonder over een oplossing daarvoor nagedacht te hebben !
Laatst bewerkt: