Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi detail Koos!Danny, dank zij jou info en foto's heb ik besloten om het kruisstengenstag ook op mijn model aan te brengen, dus dit word vervolgd...…![]()
Als je de stag bedoeld met de takelage naar de hoofdtouwen van het want, dan heb ik wel een plaatje voor je met een voorbeeld volgens het Hollands systeem uit de 1e helft van de 17e eeuw. Deze heb ik gezet op mijn model van de Sovereign. Eigenlijk vervangt deze stag de huidige kruisstengenstag die je al hebt gezet (post 457 vanaf de 6e foto). Als je de foto wilt als voorbeeld dan laat je dat maar weten.Danny, dank zij jou info en foto's heb ik besloten om het kruisstengenstag ook op mijn model aan te brengen, dus dit word vervolgd...…![]()
Als je je foto niet kwijt mag in dit verslag..Als je de stag bedoeld met de takelage naar de hoofdtouwen van het want, dan heb ik wel een plaatje voor je met een voorbeeld volgens het Hollands systeem uit de 1e helft van de 17e eeuw. Deze heb ik gezet op mijn model van de Sovereign. Eigenlijk vervangt deze stag de huidige kruisstengenstag die je al hebt gezet (post 457 vanaf de 6e foto). Als je de foto wilt als voorbeeld dan laat je dat maar weten.
Piet, de foto mag je wel plaatsen hoor, maarruh tja wat zal ik zeggen uuhhh ik heb hem nl al twee keer aangebracht.Als je de stag bedoeld met de takelage naar de hoofdtouwen van het want, dan heb ik wel een plaatje voor je met een voorbeeld volgens het Hollands systeem uit de 1e helft van de 17e eeuw. Deze heb ik gezet op mijn model van de Sovereign. Eigenlijk vervangt deze stag de huidige kruisstengenstag die je al hebt gezet (post 457 vanaf de 6e foto). Als je de foto wilt als voorbeeld dan laat je dat maar weten.
Het ligt niet meer klaar hoor, het is gisteren al gebruikt maar.. hoe dat afliep hoor je nogMooie details laat je zien Koos, jammer alleen dat het mes alweer klaarligt.![]()
Je maakt ons wel nieuwsgierig Koos....Het ligt niet meer klaar hoor, het is gisteren al gebruikt maar.. hoe dat afliep hoor je nog![]()
het is wel zo dat deze stag de andere kruisstengenstag vervangt, dus beide stagen aanbrengen is dus eigenlijk niet correct, zoals ze het op de Batavia doen![]()
Danny, dat is het nadeel als je als eerste een uitgebreid verslag van een populair schip schrijft, naast de bb heb je dan een prachtig naslagwerk.....Voor zover ik het heb gezien hebben ze in Lelystad ook gewoon allebei erop gezet, dus geen man overboord. Ziet er heel goed uit! Ik heb zelf op mijn model veel jufferblokken toegepast op plekken waar een spinnenkop misschien beter was, eigenlijk meer gemakszucht dan wat anders als ik heel eerlijk moet zijn...
Nee *Hans* dat is de nieuwe bijboot uit het Kolderstok programma, toch??Ligt er nu een rubberen opblaasboot op het dek
Dank jewelMooi werk verder!
Succes Hans, het is ff puzzelen maar dan kom je er wel, ik zie dat onze gewaardeerde leermeester, @pietsan je ook al volop van goede raad voorziet, dus je kunt nog alle kanten op.Als je bazaansmast nu nog achterover gaat dan weet ik het niet meer hoor Koos. Maar het inspireert me wel dit te gaan toepassen op mijn 7P ik mag er nog even over verzinnen en eerst mijn weeflijntjes maar af maken.