2.4 ghz in België toegestaan

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
Laten we er maar over ophouden en besluiten met een weddenschap, waarbij ik een heel krat Duvel ga winnen: als de beschikking van het CEPT afkomt mag de 2,4 GHz ook in België voor radiobesturingen worden gebruikt. Mijn weddenschap: tegen die tijd is er in deze niets aan de Belgische wet gewijzigd. Trouwens (dit valt buiten de weddenschap), ik betwijfel of er tegen die tijd nog een regering is, die nieuwe wetten kán voorstellen aan het parlement:

:offtopic:Uit het NRC Handelsblad van 22 sept. 2008: Brussel, 22 sept. Het voortbestaan van de Belgische regering van premier Yves Leterme is opnieuw onzeker geworden. De Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) zegde gisteren haar steun op aan de federale regering...................................De politieke crisis is nu onoverzichtelijker dan ooit in de voorbije maanden. Afgelopen weekeinde brak ook binnen de Vlaamse regering ruzie uit..

OK Corrien ! Weddenschap aangenomen. Maar om disscussies over de betaling van een krat Duvel te vermijden (100% Nederlander, weet U nog) wordt een aanvullend ministerieel besluit aan de 5de categorie beschouwd als een aanpassing van de wet (wat het "de juri" en "de facto" ook is).

:offtopic:De enige goede oplossing voor Belgie is dat alle Belgische regeringen, en dat zijn er wel een paar, geveerd en gepekt naar Absurdistan worden verbannen. Tevens wordt de bannelingen levenslang het recht ontzegd om te genieten van Duvel en Maredsous. Om hun straf nog zwaarder te maken mogen de bannelingen alleen en uitsluitend nog maar Heineken drinken.

Vlaanderen komt dan onder curatele van Nederlandse UNO troepen. Dit kan vlot verlopen want in de Belgisch-Nederlandse grensstreek is er al een Nederlandse 5de colonne aanwezig. Wallonie komt onder curatele van Franse UNO troepen en de DG onder curatele van Duitse UNO troepen. En dit voor de komende 150 jaar.

Brussel wordt cadeau gedaan aan de EU als een soort "Brussels DC". Dan mag de EU opdraaien voor de astronomische kosten van dit nutteloos gewest.

Laatst bewerkt:
Enkel voor export staat er bij !

Wat betekend als je bijvoorbeeld nederlander bent - waar het wel toegelaten is - mag je een zender kopen. nu denk ik wel niet dat ze je paspoort gaan vragen als je er eentje wil kopen....

Grtz Matanza

Het gaat om de website van Albatros. Er had dus net zo goed kunnen staan:
"Geen verzending binnen Belgie" Nog steeds dus NIET toegestaan Jantje 16

Belgische modelbouwwinkels verkopen heus wel 2.4GHz zenders aan Belgen hoor!!!
Bij ons op de club vliegen er piloten met in België gekochte 2.4GHz zenders. Niemand maakt daar toch een probleem van?

Jullie kennen blijkbaar allebei het BIPT nog niet, of liever gezegd hun 'Dienst Apparatuur' :evil:! Nu leent dit draadje zich er niet voor om het daarover uitgebreid te gaan hebben, maar momenteel proberen ze zelfs mij als verdeler (:hammer:) aan te spreken n.a.v. een inbeslagname (van 35 of 40 MHz apparatuur) in september. Wordt dit weekend in het modelbouwcafé vervolgd :(!

Jullie kennen blijkbaar allebei het BIPT nog niet, of liever gezegd hun 'Dienst Apparatuur' :evil:! Nu leent dit draadje zich er niet voor om het daarover uitgebreid te gaan hebben, maar momenteel proberen ze zelfs mij als verdeler (:hammer:) aan te spreken n.a.v. een inbeslagname (van 35 of 40 MHz apparatuur) in september. Wordt dit weekend in het modelbouwcafé vervolgd :(!

Als het BIPT een klein beetje betrokkenheid bij de materie had willen tonen hadden ze maanden geleden gewoon eens een ronde moeten doen bij de modelbouwzaken.....

Hallo,

Terug on topic aub - thx.

Even ter info: ik heb deze week eens een mailtje rondgestuurd naar alle Vlaamse clubs om eens te vragen of er in hun club op 2,4 Ghz gevlogen mag worden.

Ik heb op dit moment 11 reacties: 10x neen en 1x op eigen risico. Qua trend kan dat tellen, iedereen neemt het zekere voor het onzekere en wacht op het BIPT.

Reden voor de 'neen' is in alle 10 gevallen de rechtsonzekerheid, vooral wat verzekeringen betreft.

Mvg,
Ralf

Hm dat is wel heel raar, want ik heb deze zomer toch tal van clubs bezocht, en ik moet zeggen dat ik slechts 2 clubs weet waar het niet toegelaten is om met 2.4Ghz te vliegen.

Winkels maken er geen enkel probleem van om 2.4 zenders te verkopen. En zelf op internationale wedstrijden is alles gewoon toegelaten (eigen risico?).

'k heb getwijfeld over Belgie
Omdat iedereen daar lacht.
Want dat taaltje is zo zacht...

Maar die ambtenaren zijn een stelletje regeltjes-neukers (in Vlaams regeltjes poepers) van het zuiverste water.

Dit gaat weer helemaal nergens over.

Ik was daarstraks in winkel Albatros.

Serge wist me te zeggen dat volgende week de goedkeuring rond zou zijn en alles officieel is.

Het zijn serge zijn woorden, niet de mijne. Ik geloof het niet echt maar het mag gerust de waarheid zijn.

Serge wist me te zeggen dat volgende week de goedkeuring rond zou zijn en alles officieel is.

Het zijn serge zijn woorden, niet de mijne. Ik geloof het niet echt maar het mag gerust de waarheid zijn.

LOL, dat zou wel erg plots zijn...maar hoop doet leven !

Toch wel...

't zou inderdaad in de sakosj zijn( bevestigd door Dirk van Lint naar 't schijnt)... Ik wacht toch maar liever op een officieel document met wat precies wel of niet mag...

2.4 GHZ

Op de laatste TCAM meeting werden de resultaten besproken van de meeting van eind Mei. Er is een overeenkomst bereikt, en we zullen de 2.4 GHz mogen gebruiken. Deze beslissing moet nog wel bekrachtigd worden, wat voorzien is voor het einde van het jaar. Intussen heeft Europa reeds gevraagd aan de landen die voorlopig nog restricties opleggen, om hun standpunt te herzien.

Het BIPT antwoordde me echter dat zij hun standpunt niet veranderen voordat de toelating bekrachtigd is. Ik neem de nodige stappen, samen met de industrie, om hier alsnog verandering in te brengen.

...

VML Home => onder F3 open 2008

Grtz Matanza

Als we Serge mogen geloven (en volgens mij mogen we dat) lijkt het er toch heel erg op, dat alles nu op zeer korte termijn in orde komt. Het zal uiteraard ook eens tijd worden! Het officiële schrijven is echter nog niet ontvangen, dus nog even nagelbijten.

Back