Niet heel veel om te laten zien. Waar ik nu ben aangekomen kost heel veel tijd om de lijnen goed te krijgen.
Na het verlijmen van de 6e rij was nu de 1e plaat van de verschansing aan de beurt:
Daarbij moet ik rekening houden met verschillende rondingen:
-de zeeg en de buitenste ronding van het dek;
-de bovenste handrail die door het schuine verloop van de beplating buiten het dek steekt, maar overal verschillend is.
Dat is op het achterschip bijna extreem. Daarom weer aan de voorzijde begonnen.
Dan moet ik ook nog zorgen dat hij gelijkt loopt met de handrail die ik al gezet heb op het stuurboord deel.
Het heeft mij 5 papieren mallen gekost voordat ik alle lijnen netjes had lopen.
Dit geeft een aardig beeld van de diverse rondingen:
Het bovenste puntje aan de achterzijde van de 1e plaat buigt een beetje te veel naar buiten. Dat komt door de tordering van de plaat. Als ik de 2e plaat heb kan ik deze ook goed gaan zetten. De plaat zit alleen vast met een smal reepje tape aan de onderzijde waar hij op het hoekprofiel van de watergang staat.
Vanuit een andere hoek:
Van bijna recht opstaand bij de boeg tot de helling in de ronding.
Met de duidelijke zeeg en ronding:
Hopelijk gaan de volgende platen iets sneller.
Gr. Peter