BALDER, Vlaardingse Haring Logger uit 1912, schaal 1:50 vanaf tekeningen

Na de laag grondverf als eerste de grijs-blauwe kleur boven de waterlijn er op gezet:
0740 Paint.jpg

Voor het beeld heb ik de foto onder de waterlijn donkerder gemaakt.

Zo komen de klinknageltjes tevoorschijn:
0741 Rivets.jpg

Dan is al de daarin gestopte energie niet voor niets geweest. En de verzonken nageltjes in het half ronde profiel komen ook niet verkeerd tot uiting.
De dunne potlood streepjes zijn de nieuw opgezette waterlijn.

Dan kan deze lak 24 uur drogen. Daarna vanaf de waterlijn naar boven afplakken en het mat zwart er op zetten.
Gr. Peter

Energie en talent komen samen. Heel mooi geworden.
Prachtig, niets dan lof voor je gepruts :)
Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven , al die mini onderdeeltjes zo netjes samengevoegd.
succes met het vervolg
Ziet er niet gewoon goed, maar wel heel erg goed uit
:thumbsup:
Schitterend werkelijk een waar kunstwerk, met een beetje verf en al die klinken komt het schip echt tot leven.
Dankjewel voor deze lovende woorden.
Het zijn al die stapjes die nodig waren om tot dit resultaat te komen. ik moet nog wel even wachten op het zwarte deel voor ik mijn tevredenheid kan uiten.
Het laagje verf heeft verschillende krassen niet kunnen verhullen. Had wat 'netter' moeten werken.
Maar het is ook eerder in andere verslagen vermeld dat we streven naar een perfect resultaat, maar dat zijn de originele voorbeelden ook niet. De Balder is een met oude technieken ambachtelijk gebouwd schip. Dan komt dit toch aardig in de buurt.
Maar nog even wachten dus .....
Gr. Peter

En dan het moment van de waarheid. Afplakken, zwarte lak er op en alle tape weer verwijderen:
0742 Paint.jpg

De camera had iets hoger gemoeten om een vlakke waterlijn te laten zien. Nu iets welving van de voor en achterzijde

Ook de randen om het kabelgaten en andere openingen aangebracht:
0743 Paint.jpg

0744 Paint.jpg

Met de blauwe strip met klinknageltjes. Het roer ook aan één zijde zwart gemaakt.

Dan gelijk maar de beide samengevoegde delen op de foto:
0745 Double.jpg

0746 Double.jpg

0747 Double.jpg

0748 Double.jpg

Een tevreden bouwer :) kan nu door met de verdere opbouw en aankleding. Verstevigingsblok op de binnenzijde van de boeg, bolders, puttingijzers etc. Ik kan nog wel een jaartje vooruit ..........
Gr. Peter

Jan maait me net het gras voor de voeten weg Peter. Ben diep onder de indruk. Lijkt net of je tegen een echt schip aan zit te kijken. Kan qua kwaliteit zo in een museum! Maar je gaat nog verder, dus hoeveel emmers met geduld staan er nog? Maar het blijkt dat je er plezier in hebt. Gr. Klaas.

Back