Verder met de motorgondels. Voor de juiste vorm heb ik spantjes getekend en laten frezen.
Deze spantjes worden met elkaar verbonden door 4mm gordingen.
Op foto's van het origineel zie je dat er een gat in de motorgondels zit, zoals je hier kunt zien op een foto van de Rijstvogel.
Op deze foto van de Oehoe kun je mooi zien waar dit gat voor diende. Achter dit gat zat de vulopening van de olietank voor de motor.
Ik was het eerst niet van plan, maar ik wilde dit toch nabootsen. In het frame voor de motorgondel had ik verlichtingsgaten laten frezen. Een van deze gaten zat vrijwel op de goede plek en kon ik mooi gebruiken voor mijn olietank. Van wat 1mm balsa om het schijfje wat uit dit verlichtingsgat kwam en een stukje 6mm rondhout heb ik de olietank nagebootst en in het verlichtingsgat geschoven en verlijmd.
De olietank zilver geschilderd en de achtergrond mat zwart.
Toen was de motorgondel gereed om bekleed te worden met 0,4mm triplex. Eerst van stevig papier sjabloontjes gemaakt voor de goede vorm, dit was nog niet zo makkelijk. De eerste twee stukje bekleed met triplex.
En de motorgondel helemaal bekleed.
Daarna zijn de motorgondels bekleed met de aluminiumfolie, ook weer gebruikmakend van de sjabloontjes. Ik heb hierbij de paneellijnen van het origineel gevolgd. Een aantal van deze panelen is bij het origineel afneembaar en zit met schroeven vast. Voor deze shroefjes heb ik kleine 1mm dikke schroefjes gebruikt. De motorgondels klaar.
Nu weer verder met de romp, maar daartoe moet ik eerst mijn bouwhok weer eens uitmesten. Nu heb ik niet echt plek om de romp neer te leggen.
groeten kjel