Dit weekend de verschansing stutten aan de binnenkant aan stuurboord af gemaakt en tegen de verschansing gelijmd en 3 nagelbanken gemaakt, één op de bak als belegpunten voor de stagzeilen op de boegspriet en kluiverboom, één voor de belegpunten van de grote mast aan stuurboord en één voor de belegpunten van de bezaan mast ook aan stuurboord;
De nagelbank op de bak waarvan Corel slechts de belegbalk toont in één van haar tekeningen, dus de betingspenen zijn eigen ontwerp, gemaakt van 2 x 6 mm noten latten (2 stukjes op elkaar gelijmd),
Ook de nagelbank voor de bezaan mast is niet geheel volgens de tekening en rust naar eigen inzicht op de stutten, ook is de betingbalk wat langer met een extra korvijnnagel,
Voor de nagelbank van de grote mast is een aanpassing nodig i.v.m. het later te plaatsen potdek, ook dit is eigen ontwerp en staat niet op de tekening. Bij de witte x-en is wat extra materiaal toegevoegd zodat de afstand tussen verschansing en betingbalk wat groter word, (de x-en op de verschansing tonen de plaats waar het verlijmd word),
Na verlijming,
en de reden is goed te zien indien ik er even het potdek opleg, want zonder het extra materiaal zouden de korvijnnagels strak tegen het potdek komen waardoor beleggen eigenlijk niet meer mogelijk is. Het extra materiaal is na het aanbrengen van het potdek niet meer zichtbaar,
en tot slot van deze update een plaatje van alle verschansingstutten aan stuurboord,