Fotor
Forum veteraan
De pen in de vleugel zit nu goed vast, hij is nu goed blijven zitten bij het uit elkaar halen van romp en vleugel.
De rolroeren van de buitenste vleugeldelen moesten nog voorlijsten krijgen. Om deze te snijden gebruik ik een ouderwetse lijstensnijder, makkelijk ding.
Rolroeren met de voorlijsten, reeds geschuurd. Hiermee is de ruwbouw van de vleugels feitelijk helemaal klaar.
Ik heb de gecrashte romp nog liggen en kijk daar regelmatig naar om te zien hoe daar onderdelen gemaakt waren. Van de vorige Elefant heb ik de romp en staartvlakken niet zelf gemaakt, die heb ik kant en klaar gebouwd gekregen, ik heb er toen alleen vleugels bij gebouwd.
In de oude romp zaten enorme maar schitterende aluminium hevels zodat de servo's in de romp geplaatst konden worden. Voor de aansturing van het hoogteroer werkte dat prima, maar voor de richtingsroeren niet. Die laatste hadden veel te veel hysterese in de aansturing.
Ik had al besloten de servo('s?) voor de richtingsroeren in het stabilo te plaatsen. Ik heb gekeken of ik de servo voor het hoogteroer wel in de romp zou kunnen plaatsen (bovenin voor de staartboom), maar ik denk dat dat lastig wordt. Ik heb bij de bouw van de staartboom geen rekening gehouden met ondersteuning voor een stuurstang oid. Ik denk dat die servo ook maar in de staart moet komen.
De staartboom paste nog niet goed tegen het achterste rompspant.
De reden: de huls voor de torsiepen.
Dus de zaag moest erin.
Nu past het beter.
De rolroeren van de buitenste vleugeldelen moesten nog voorlijsten krijgen. Om deze te snijden gebruik ik een ouderwetse lijstensnijder, makkelijk ding.
Rolroeren met de voorlijsten, reeds geschuurd. Hiermee is de ruwbouw van de vleugels feitelijk helemaal klaar.
Ik heb de gecrashte romp nog liggen en kijk daar regelmatig naar om te zien hoe daar onderdelen gemaakt waren. Van de vorige Elefant heb ik de romp en staartvlakken niet zelf gemaakt, die heb ik kant en klaar gebouwd gekregen, ik heb er toen alleen vleugels bij gebouwd.
In de oude romp zaten enorme maar schitterende aluminium hevels zodat de servo's in de romp geplaatst konden worden. Voor de aansturing van het hoogteroer werkte dat prima, maar voor de richtingsroeren niet. Die laatste hadden veel te veel hysterese in de aansturing.
Ik had al besloten de servo('s?) voor de richtingsroeren in het stabilo te plaatsen. Ik heb gekeken of ik de servo voor het hoogteroer wel in de romp zou kunnen plaatsen (bovenin voor de staartboom), maar ik denk dat dat lastig wordt. Ik heb bij de bouw van de staartboom geen rekening gehouden met ondersteuning voor een stuurstang oid. Ik denk dat die servo ook maar in de staart moet komen.
De staartboom paste nog niet goed tegen het achterste rompspant.
De reden: de huls voor de torsiepen.
Dus de zaag moest erin.
Nu past het beter.