En toen is het weer maandenlang stil geweest.... Maar nu ben ik eindelijk weer aan het bouwen! En ik voel weer goede motivatie

.
Het frame van het stabilo is heel wat heen en weer verplaatst in mijn bouwhok. De bouwvoetjes van balsa breken daarbij helaas makkelijk af bij het lichtste stootje. Eigenlijk valt het nog mee dat er maar 3 gesneuveld zijn. Dit lijm je makkelijk en snel weer vast met wat dunne CA, maar dat doe ik pas net voordat ik de beplanking ga verlijmen. Anders blijf ik aan de gang.
Inmiddels heeft mijn freesman een mooie standaard voor me gemaakt waarin zowel schaal- als bezemsteelrompen gelegd kunnen worden. Hier past de Elefant ook redelijk in. Daarmee kan straks de onderzijde van de romp ook beplankt worden. Tot die tijd hou ik de bouwvoetjes onder de romp er nog heel even op.
Multiplex stekkers voor de bediening van hoogte- en richtingsroerservo's zijn ingelijmd. Ook inslagmoeren voor bevestiging van het stabilo op de romp en de bevestiging van de richtingsroeren zijn ingelijmd.
De servo's voor de richtingsroeren passen qua dikte echt maar net in het profiel. Het idee om ze met krimpkous in te lijmen ging niet werken, door de krimpkous werden ze te dik. Bevestigingslips moesten er ook aan 1 kan af om ze goed kwijt te kunnen, dus met schroeven oid vastzetten ging ook niet lukken. Uiteindelijk heb ik de servo's maar direct met epoxy op de servoplankjes gelijmd. Niet ideaal, hopen dat ze niet te snel stuk gaan.
Ook niet ideaal: er zitten 3 servo's in het stabilo verwerkt (1x hoogteroer, 2x richtingsroeren). Dat geeft gewicht achterin dat voorin gecompenseerd moet worden met meer lood. Ik heb zitten denken over andere oplossingen, maar dat gaf allemaal veel constructief gedoe. Ik ben dus voor de eenvoudige maar zwaardere oplossing gegaan

.
Servo's en connectoren zijn inmiddels allemaal aan elkaar gesoldeerd. Solderen is niet mijn favoriete klusje

, maar tot mijn grote opluchting werkte alles bij de eerste keer testen meteen goed. En ik heb niet eens verbindingen driedubbel hoeven solderen omdat ik verkeerde dingen op elkaar aan heb gesloten!