Gezien ik nog nooit met het wit kraftpapier gewerkt heb acht ik het geen overbodige luxe wat proefjes te doen.
Dit om toch enig idee te hebben over de spankracht van dit materiaal.
Bij wijze van proef heb ik de mislukte (nu overbodige) flap bespannen.
Het resultaat was redelijk bevredigend.
Toch gemerkt dat er wel rekening moet gehouden worden met de spankracht.
Voor flaps en ailerons zou dit wel eens problematisch kunnen worden.
Daarom heb ik besloten alvorens het papier aan te brengen op deze onderdelen het papier te bevochtigen en even laten drogen.
Dit om de spankracht te halveren.
Daarom nog wat proeven op een gewoon plankje van 5mm.
Ze heb je een beter inzicht over wat me te doen staat.
Kort samengevat "beter voorkomen dan genezen".
Dit om toch enig idee te hebben over de spankracht van dit materiaal.
Bij wijze van proef heb ik de mislukte (nu overbodige) flap bespannen.
Het resultaat was redelijk bevredigend.
Toch gemerkt dat er wel rekening moet gehouden worden met de spankracht.
Voor flaps en ailerons zou dit wel eens problematisch kunnen worden.
Daarom heb ik besloten alvorens het papier aan te brengen op deze onderdelen het papier te bevochtigen en even laten drogen.
Dit om de spankracht te halveren.
Daarom nog wat proeven op een gewoon plankje van 5mm.
Ze heb je een beter inzicht over wat me te doen staat.
Kort samengevat "beter voorkomen dan genezen".