De weerstand van zo'n dik gestroomlijnde ei valt heel erg mee (brandstof motorluchthappers is mogelijk wat anders. Ik ga uit van de elektromotor aandrijving met klappropeller).
Een 'normale' dunne romp onder een goed ontworpen
Ogar vleugel, heeft een daalsnelheid van pak 'm beet 0,6 m/s. Dat is 2x zo hoog als een echt goede zwever, mede omdat die sterke tapse vleugel aerodynamisch niet ideaal is. Als toeslag voor de dikke romp ben ik uitgegaan van 1 m/s daalsnelheid.
Maar dan nog, zelfs bij 1,5 m/s daalsnelheid verbruik je 90 gram benzine per uur. Dat is toch haast niets op die 3,5 kg vliegtuig gewicht?
En GJ, die 1200 gram voor romp en kap staat genoteerd.
Een 'normale' dunne romp onder een goed ontworpen

Maar dan nog, zelfs bij 1,5 m/s daalsnelheid verbruik je 90 gram benzine per uur. Dat is toch haast niets op die 3,5 kg vliegtuig gewicht?
En GJ, die 1200 gram voor romp en kap staat genoteerd.