Multicopter Café

naze32 gat is 3mm

ik (persoonlijk) vlieg het liefste met 3s 2300KV in de bossen
met 4s vlieg ik over de bossen

voordeel aan 3s (vindt ik)
Preciezer hoogte houden
en Pøwahh genoeg hoor die Cobra's op 3s

als ik met 4s een beetje Throttle geeft schiet ie mij tever omhoog
kan ook aan mij zelf liggen dat ik vaker met 3s vlieg op een mini

i'm a 2300kv Guy :D
Maar wat is de afstand tussen de gaten?
Ik heb nu sinds deze week 6x45 + 2300kv :D. Moet zeggen dat het behoorlijk in de buurt komt van die 4S setups.

Bedankt voor de antwoorden.
Dus de 2300kv motoren komen in de buurt van de 1960kv qua power, maar zijn er nog andere voordelen tov. van de 1960 3s setup?
Langere vliegtijd? Goedkoper?

Ik denk nu wel dat ik naar de 2300kv op 3s ga na wat danny zei, 't word m'n eerste mini dus te veel cobra powahh lijkt me ook niet zo'n goed idee.

Voldoen de 12amp ztw esc's van multirotorparts of moet ik dan naar de 20 amp esc's gaan kijken?
 
de afstand is tussen de gaten (hard gat ø 30.8mm)

die ZTW Mantis12A zijn super voor op die 2300KV
ik er heb absoluut geen Problemen ermee (wordt niks warm .. niks heet)
volgens mij vliegt de halve wereld ermee hoor !!!

1960 en 3s ??
dat vliegt volgens mij niet hoor .. kom je niet goed de lucht mee in

en inderdaad die Cobra 2300KV heeft P:vamp:WAH genoeg!!

setup in vid:
2300KV Cobra
ZTW Mantis 12A
HQ5040
Niet smooth als Boris.B maar dat moet ik nog leren

Pids van Naze32 (waar ik mee vlieg ;) )

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik eigenlijk iedereen kan aanraden is om toch misschien standaard te overwegen om 20Amp ZTW regelaars op de mini met 2300kv op te zetten.
Met 12Amp kan het heel lang goed gaan, maar je zit makkelijk tegen de maximum aan.
Ik heb nu in een jaar tijd geloof ik al 5 regelaars uitgefikt :D. Die 20Amp regelaars kunnen veel meer hebben en als je crasht en motor loopt vast branden ze ook niet gauw uit.

Als je op de 20amp regelaar de koelblokjes verwijderd valt het gewicht en grootte heel erg mee. Vind die ZTW 20Amp regelaars ook best wel compact.
 
"Voldoen de 12amp ztw esc's van multirotorparts of moet ik dan naar de 20 amp esc's gaan kijken?"
Ik vlieg nog steeds met de 12a ztw icm cobra 2300kv en 6x4.5 props en dat gaat nog steeds goed.

Voor ik met de 6x4.5 ben gaan testen heb ik na een crash schijnbaar even de throttle niet op 0 gehad terwijl de motoren niet konden draaien. Twee van de esc's zijn daarvan heet geworden waardoor die krimpkous wat is beschadigd maar ook die esc's houden zich verder nog steeds prima dus ik heb er iig goede ervaringen mee.
20a geeft je idd meer reserve en zijn iets zwaarder.
 
20a zonder koelblok is wel goed te zoen, voor die paar euro meer geeft het ceel meer speelruimte en stukje marge

Toch maar aanschaffen voor de BO mini H denk ik
 
de afstand is tussen de gaten (hard gat ø 30.8mm)

die ZTW Mantis12A zijn super voor op die 2300KV
ik er heb absoluut geen Problemen ermee (wordt niks warm .. niks heet)
volgens mij vliegt de halve wereld ermee hoor !!!

1960 en 3s ??
dat vliegt volgens mij niet hoor .. kom je niet goed de lucht mee in

en inderdaad die Cobra 2300KV heeft P:vamp:WAH genoeg!!

setup in vid:
2300KV Cobra
ZTW Mantis 12A
HQ5040
Niet smooth als Boris.B maar dat moet ik nog leren


Pids van Naze32 (waar ik mee vlieg ;) )

Nee, ik bedoelde 2300kv op 3s.
Ziet er in iedergeval uit dat je genoeg powahh heb!

Dat filmpje is supervet! Zat powahh inderdaad en zieke skills!

En thanks voor de PIDs. Ik zal ze zeker even proberen als ik 'm gebouwd heb.

Wat ik eigenlijk iedereen kan aanraden is om toch misschien standaard te overwegen om 20Amp ZTW regelaars op de mini met 2300kv op te zetten.
Met 12Amp kan het heel lang goed gaan, maar je zit makkelijk tegen de maximum aan.
Ik heb nu in een jaar tijd geloof ik al 5 regelaars uitgefikt :D. Die 20Amp regelaars kunnen veel meer hebben en als je crasht en motor loopt vast branden ze ook niet gauw uit.

Als je op de 20amp regelaar de koelblokjes verwijderd valt het gewicht en grootte heel erg mee. Vind die ZTW 20Amp regelaars ook best wel compact.


Misschien heb je wel een dure vliegstijl ;D
Gezien het mijn eerste mini word denk ik eigenlijk niet dat ik meteen zo extreem ga vliegen als jullie, misschien zijn 20 amp esc's een mogelijke upgrade in de toekomst als ik net als jij door de 12 amps heen brand.
 
Misschien heb je wel een dure vliegstijl ;D
Gezien het mijn eerste mini word denk ik eigenlijk niet dat ik meteen zo extreem ga vliegen als jullie, misschien zijn 20 amp esc's een mogelijke upgrade in de toekomst als ik net als jij door de 12 amps heen brand.
Denk dat je als beginner vaker gaat crashen eerlijk gezegd :D. Het moment van crash zorg ervoor dat je prop/motor meteen tot stilstand komen. Juist op dat moment gaat er een enorme stroom door je regelaar lopen en als deze een beetje voorgeward was door het vliegen ervoor is het vaak kassa op die 12Amp regelaars.

Deze stel ik als aanbevolen!!! Super ESC en compact voor 20amp
http://www.multirotorparts.nl/esc/ztw-a-series-20a-esc-simonk.html

Om je een idee te geven wat er kan gebeuren. Ik kan je garanderen dat alle 5 op dezelfde manier ongeveer begonnen te roken. Ik heb dit nog nooit met een 20 of 30amp regelaar gehad.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat je als beginner vaker gaat crashen eerlijk gezegd :D. Het moment van crash zorg ervoor dat je prop/motor meteen tot stilstand komen. Juist op dat moment gaat er een enorme stroom door je regelaar lopen en als deze een beetje voorgeward was door het vliegen ervoor is het vaak kassa op die 12Amp regelaars.

Deze stel ik als aanbevolen!!! Super ESC en compact voor 20amp
http://www.multirotorparts.nl/esc/ztw-a-series-20a-esc-simonk.html

Om je een idee te geven wat er kan gebeuren. Ik kan je garanderen dat alle 5 op dezelfde manier ongeveer begonnen te roken. Ik heb dit nog nooit met een 20 of 30amp regelaar gehad.

Het word niet mijn eerste multi, ik heb een wat grotere (450) quad die ik LOS vlieg, dus ik weet wel waar alles zit en wat het doet op mijn zender. Maar het word wel mijn eerste fpv multi.

Het gas helemaal terug voordat ik iets raak is sowieso wel een van de eerste dingen die ik mezelf heb aangeleerd na het doorbranden van 2 mijn 25A plush regelaars [emoji5] .

Ik ga het gewoon eerst proberen met 12A als het een veel voorkomend probleem word dat ik ze door brand dan upgrade ik naar 20A.


Allen, bedankt voor de informatie!
 
Nieuwe vlieg plek gevonden:-) en dat op nog geen km van huis?? Haha wist nooit dat dat hier was de bomen verder op staan mooi uit elkaar en geen begroeiing er tussen:-)

290r13p.jpg
 
Net de maiden achter de rug van mijn eerste zelfbouw frame.
Toch wel heel erg eng om te zien hoe je werkstuk waar je tientallen uren aan ontwikkeling en knutsel tijd in geinvesteerd heb zo de lucht in gaat.

Pffft, ik tril nog steeds...

Volgende stap is om alle aluminium delen te zandstralen en de electronica netjes weg te werken... daarna hang ik 'm in de vitrinekast :rolling: .

bttwe.png
 
Ik heb die Nanotech. Daar moet je zelf nog een xt60 stekker opzetten.

Geeft zeer lang veel vermogen maar zakt aan het eind erg snel in. Ik heb hem per ongeluk een keer te leeg gevlogen en sindsdien Is de fut er helaas uit.
 
Waarom wil je zoveel C? Jij trekt toch niet constant 56A met de mini? Zou die eerder op max 40a schatten. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Back
Top