Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Goed dat je er weer bent Ron.

We hebben geprobeerd op je kindje te letten.

Hugo, Dus als ik straks thuis kom zou 21-24 er moeten zijn 'Great' Wou mijn bootje juist opzij zetten en verder aan de Revell Constitution werken.

Dus Els (m'n vrouw) zal nog even met het stof moeten leven.....
 
Een vraagje,de geleverde huidplanken voor de romp,zijn die allemaal gelijk van kwaliteit en houtsoort?
Worden er ruim genoeg van geleverd?
Ik wil niet beplanken zoals de beschrijving,maar ga met kortere latjes werken.
Dus ga meer verlies hebben.
 
Een vraagje,de geleverde huidplanken voor de romp,zijn die allemaal gelijk van kwaliteit en houtsoort?
Worden er ruim genoeg van geleverd?
Ik wil niet beplanken zoals de beschrijving,maar ga met kortere latjes werken.
Dus ga meer verlies hebben.

Marc,
Er worden er voldoende geleverd maar voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd een setje extra bestellen.
Maar ik had ruim voldoende over dus eigenlijk niet nodig.

Groet
Ton
 
Mensen ik ben weer terug ik weet dat ik gemist ben geweest.
Ik ben de laatste 3 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis.
Het was helemaal mis met mijn suiker die was toren hoog.
Nu moet ik gaan spuiten en ga mijn weer beter voelen.

Nu ga ik mij eerst weer even orienteren op de bouw en de site.
even lezen wat er gezegt is en de vragen beatwoorden.
Ook moet ik even een inhaal slag maken met bouwen.



Groet ron


Welkom terug op je eigen straatje.Ook eerst gespoten nu alleen nog maar de metformine
 
Ook moet ik even een inhaal slag maken met bouwen.

Welkom terug, Ron. Niet te druk maken, dan komt het wel goed. Ik weet van zéér nabij dat artsen de beslissing om te gaan spuiten wel eens (te?) lang uitstellen, maar dat als je er eenmaal aan begint het veel beter te regelen valt.

Één fout moet je niet maken, en dat is een inhaalslag maken. Je hebt met modelbouw nooit iets in te halen, je bent zover je bent. Je moet gewoon in het oude stramien doorgaan. Nooit haasten of overhaaste dingen doen dus!!!!

Groet,

Ad
 
Ik wil niet beplanken zoals de beschrijving,maar ga met kortere latjes werken.

Marc, heb je daar wel ervaring mee? Met kortere latjes is het een stuk moeilijker om de vloeiende lijnen van de romp te volgen omdat je aan het uiteinde knikken krijgt. Of je moet de uiteinden niet met de spanten laten samenvallen, zodat je met een dubbeling kan werken. Maar dan kan je net zo goed langere latten gaan gebruiken. Dat gebruik ik wel als de latten te kort zijn (1 meter latten voor een 1,15 meter lang schip).

Groet,

Ad
 
Mensen ik ben weer terug ik weet dat ik gemist ben geweest.
Ik ben de laatste 3 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis.
Het was helemaal mis met mijn suiker die was toren hoog.
Nu moet ik gaan spuiten en ga mijn weer beter voelen.

Nu ga ik mij eerst weer even orienteren op de bouw en de site.
even lezen wat er gezegt is en de vragen beatwoorden.
Ook moet ik even een inhaal slag maken met bouwen.

Groet ron
Ron,
blij te horen dat je weer op de been bent.
we hebben je gemist.
 
Ron, heel fijn dat je weer terug bent. Heb ook een vraag. Ben bezig met de dekbeplanking uit deel 45-46 en vraag me af waarom de dekspanten bij 18 en 19 aan stuurboordkant niet gelijmt hoeven te worden bij de opengewerkte versie.
Als bv een deel van van het dek wordt weggelaten is er geen plek meer om de 12 ponder kanonnen neer te zetten. Weet iemand waarom dit is? Hoor het graag.
Bouwgroeten, Wim
 
Wim,

Later worden de spanten (spant18 en 19) bij de opengewerkte versie verwijderd!
Ik laat ze zitten dus lijm ik ze gewoon vast.

Zie link : Official HMS Victory Build Diary - Issues 91 - 95 - Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace
Scrol even door de fotos dan zie op ten duur een foto van de romp.
Daar zie je de verwijderde spanten!

Groet ron


Zie hier de verwijderde spanten 18 en 19.

Aha, daarvoor is het dus. Bedankt Ron
Merk nu pas dat de 28 latjes uit deel 44 verkeerd zijn geleverd. 2mm dik in plaats van 1,5 mm
icon9.gif
. Zal deagostini daar eens over contacten.
groet Wim
 
Ik heb trouwens een mailtje gestuurd en weer teruggehad van dagostiny dat het verfset ongeveer bij deel 63 beschikbaar is
 
Ik bouw twee extra sloepen voor mijn Victory, foto in mijn album. Ik bouw niet geheel volgens het bouwplan van deAgostini. Wel in grote lijnen maar met enkele subtiele verschillen. alle foto's staan op de site van photobucket.com/pietsan.
 
Ik bouw niet geheel volgens het bouwplan van deAgostini. Wel in grote lijnen maar met enkele subtiele verschillen. alle foto's staan op de site van photobucket.com/pietsan.

Zien er goed uit Piet.
Maar nu ik je over die sloepen bezig zie, vraag ik me af welke versie jullie eigenlijk bouwen. Bij Caldercraft had je de keuze tussen de "Trafalgar versie" (1805) en de huidige "Portsmouth versie". Daar zitten op sommige punten nogal verschillen tussen. Wat het aantal sloepen betreft zijn ze niet helemaal duidelijk, alleen dat ten tijde van de slag bij Trafalgar (de versie die ik uiteindelijk besloten heb te bouwen) ze vier sloepen aan boord had, Launch, Barge, Pinnace en Cutter (excuses voor de Engelse namen, maar ik ken de Nederlandse namen niet).

De Cutter is aanzienlijk kleiner dan de andere drie, en in de Caldercraft versie staan ze alle vier aan dek, dus niet in de davits. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus die iedereen voor zichzelf moet maken!!!!

Groet,

Ad
 
Ad, Piet en collegae Victory-bouwers, ook ik heb nog een tweede launch bij deAgostini
bijbesteld.De barge, ofte de admiraalssloep verschilt slechts in geringe mate van de Launch.
Die kan je dus rustig naast mekaar zetten, of b.v. één in de davits en de andere op het
dek.
Afgelopen dagen al het schuurwerk gedaan, o.a. de dekken, spanten enz.
Deze namiddag nog wat details bijwerken en dan morgen beginnen met het echte werk:
beplanken. Ron, hopelijk vind je het niet erg dat ik me op het tijdsschema van de Vlamingen richt, jullie in Nederland staan al een heel eind verder.
Aan iedereen veel bouwplezier gewenst. Hugo
 
De barge, ofte de admiraalssloep verschilt slechts in geringe mate van de Launch.

Qua grootte ontlopen ze elkaar inderdaad niet veel, de barge is iets korter.

De kiel en spanten van alle vier de sloepen staan overigens wel in de "Victory parts list and part identification manual" van de Caldercraft versie. Met wat puzzelen zouden deze wel op de juiste schaal te brengen zijn. Als je ze (zoals ik) allemaal op dek zet, dan is hieronder wel te zien dat het behoorlijk krap is.

full

Maar, zoals gezegd met wat gezamenlijk gepuzzel zou het wel mogelijk zijn ze op de goede schaal te krijgen. Misschien een goede oefening in "scratch" bouw???

Groet,

Ad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ad, Piet en collegae Victory-bouwers, ook ik heb nog een tweede launch bij deAgostini
bijbesteld.De barge, ofte de admiraalssloep verschilt slechts in geringe mate van de Launch.

@allen: wie nog een 2e barkas wil bouwen, ik heb de nummers 6 en 9 over.
Ben bereid deze tegen portokosten te versturen.
Stuur me maar een PB.

Groet
Ton
 
Back
Top