Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
(ow jee , nu komt darkfire weer zeuren dat we nutteloos posten )

damn, ik wou dat net zeggen.
voor alle duidelijkheid: ik best geloof over de 89, ik maakte een grapje over dat gedoe met die Iphone (Iphone 4 trouwens?) en hij snapte ook dat dat een grap was.

toen kwam ik aan met de 120KM, dat was iets los en had niks te maken met de 89km. ik wou gewoon zeggen dat ik de 120 heb gehaald door hem in de auto te leggen.

ik had het net zo goed later in de toekomst kunnen zeggen als het onderwerp wat anders zoals lipo's of banden of een kip.
dan begrepen jullie het wel.
maar het was echt niet de bedoeling dat jullie dachten dat ik het niet zo geloven.



snappie?

@nard,
het probleem is dat bij iedereen die al een wat langere tijd een rustler heeft de vragen op zijn. en juist de nieuwe rustler-beheerders met vragen stellen vragen die al eerder zijn geweest en dan beantwoorden we die of zeggen een bericht met het woord 'zoekfunctie' erin. dus dit word meer een ervaringen/opschep/grappen topic en dat is niet echt de bedoeling. Okee, ik weet dat ik deze keer hiermee begon, SORRY daarvoor.

on-topic
 
Laatst bewerkt:
damn, ik wou dat net zeggen.
voor alle duidelijkheid: ik best geloof over de 89, ik maakte een grapje over dat gedoe met die Iphone (Iphone 4 trouwens?) en hij snapte ook dat dat een grap was.

toen kwam ik aan met de 120KM, dat was iets los en had niks te maken met de 89km. ik wou gewoon zeggen dat ik de 120 heb gehaald door hem in de auto te leggen.

ik had het net zo goed later in de toekomst kunnen zeggen als het onderwerp wat anders zoals lipo's of banden of een kip.
dan begrepen jullie het wel.
maar het was echt niet de bedoeling dat jullie dachten dat ik het niet zo geloven.



snapppie?
Je brengt mij in de war, met je posts.
 
Ga me hier even niet in mengen dus even iets anders..
Pas had ik dit gepost:

"Proline Roadrage 2.8" (30 Series) banden
Traxxas All-Star 2.8" (black chrome) wielen (zelfde velgen als standaard zijn stuk goedkoper)"
Met de vraag of deze geschikt voor elkaar waren, blijkt niet zo te zijn heb net antwoord van PK.

Er zijn blijven eigenlijk weinig opties over dus...
Eigenlijk aleen de volgende :
Anacondas op All stars (kant en klaar van traxxas)
De Stampede (Talons op All stars) zouden vooral voor de voorkant te zwaar zijn.

Iemand hier iets over te zeggen?
MVG

mij lijkt dat het wel gaat passen want proline 2.8 past vaak wel op de traxxas. Bijv. de dirt hawks.

ik zou geen talons voor op doen, want dat staat nogal gek en tijdens het sturen kunnen ze de kap raken.
ik zou alleen anaconda's achterdoen en de wheeliebar in de laagste stand doen voor zo min mogelijk wheelie's.


VOOR IEDEREEN

er is niks gebeurd vanaf indigo's filmpje tot geertja's banden-vraag.
on-topic.
 
shock tube mode

Vooral @ Nard....

Ja, d8 al wss verkeerde filmpje:-);
maar ik snap t nog niet; de enige manier- volgens mij - om de shock te verlagen is door dan een "stopper" in de shockbody te zetten, zodat de shockshaft niet verder eruit kan...toch?

Bedoel je met shockshaft en piston hetzelfde? Vind een piston niet terug in de manual, alleen pistonheadset...en piston betekent zuiger, toch?
En wth staat CoG voor?:(


Klein beetje nivoooo terughalen :rolleyes:

Hoe zit dat hier nu mee?

En de kids hadden volgens mij een wedstrijdje met t erevo-draadje.....zullen ze nu wel gewonnen hebben..:p
 
Sorry, heb het wel gelezen maar vergeten te reageren.

Shockshaft = de pin die in en uit de shock body gaat.
Piston = het kapje dat op de shockshaft zit waar de olie doorheen moet wanneer de shockshaft op en neer beweegt.

CoG = Center of Gravity = zwaartepunt. Hoe lager het zwaartepunt hoe strakker de wagen op de weg ligt. Vergelijk een Ferarri met een BigFoot truck. Met een Ferarri met 50 km/u door een bocht is geen probleem, probeer het met een BigFoot en die ligt op z'n zij.
 
Even een stomme vraag als beginneling op het gebied van lipo's.

Heb een lipo hard case van 7,4 5800mah 35c op het oog voor mijn Rustler.
Dit betekend een continue belasting van 203A en kortstondig 406A. Trekt de regelaar dit van de VXL?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, owners manual doorgelezen en de traxxas site bekeken. Zag op blz 354 wat info staan mbt de regelaar in de VXL (zie quote). Ik denk zelf dat de lipo te zwaar is voor deze regelaar. Of houd het in dat het het maximale is wat de regelaar kan geven maar dat het niet uitmaakt dat je lipo meer kan geven. Misschien dat jullie mij daar uitsluitsel over kunnen geven.

ow info van traxxas zelf , dus laat je cavia's maar zien dat ze kunnen fietsen :mrgreen:

VXL-3s WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
Input Voltage: NiCad/NiMH 4-9 Cells (4.8 to 10.8 Volts DC);
LiPo 2-3 Cells (7.4 to 11.1 Volts DC)
Case Size: 39mmW x 55mmD x 33mmH
Weight: 90 grams
Motor Limit (Brushed/Brushless): No motor limit
On Resistance Forward: 0.00075 Ohms
On Resistance Reverse: 0.00075 Ohms
Peak Current - Forward: 320A
Peak Current - Reverse: 320A
Braking Current: 320A
Continuous Current: 200A
BEC Voltage: 6.0 V
BEC Current: 2.5A (with 6-cell NiMH)
Power Wire: 12-Gauge Maxx® Cable
Input Harness Wire: 26 Gauge / 100mm
Transistor Type: MOSFET
Low Voltage Detection: 2-Stage indicators, switcha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Lipo levert wat de ESC vraagt , dus de VXL kan maximaal 320A vragen van de Lipo en dat kan hij dus leveren, de Lipo is niet te zwaar voor de ESC.

Een goede combie zo...:cool:
 
Imax B6 pro, 2x 2c 5800mah 35c hard case en een lipozak besteld (toch maar voor de zekerheid).

Hopenlijk van het weekend binnen zodat ik even lekker kan bashen op een open vlakte hier in de buurt waar ik zag dat ze deze week heel veel zand gestort hebben :D
 
@anormius jij hebt geluk!! Lekker bashen idd :D


Nog even over die HobbyKing 150A continu 1000A burst
Er staat zelf op de ESC dat hij 2S tot 4S aankan. Verder bij de text staat er dat hij zelfs verbeterd is en hij 2S tot 6S aankan.

Maar als hij al met 2S kan rijden, dan moet dat toch ook al met mijn 3S 5000mAh 30C lukken?
 
Ik heb m'n Rustler zo niet bij de hand en wil wat accu's bestellen dus misschien kunnen jullie me helpen. Qua afmeting gaat de onderstaande LiPo wel passen maar in hoeverre gaat het problemen geven dat die kabel in het midden aan de voorkant uit de LiPo komt?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)

Ik ben op zoek naar een 2S en 3S lipo en dan is hardcase waarschijnlijk het mooiste (en > 20c waarschijnlijk wel aan te raden).
 
Ik heb m'n Rustler zo niet bij de hand en wil wat accu's bestellen dus misschien kunnen jullie me helpen. Qua afmeting gaat de onderstaande LiPo wel passen maar in hoeverre gaat het problemen geven dat die kabel in het midden aan de voorkant uit de LiPo komt?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)

Ik ben op zoek naar een 2S en 3S lipo en dan is hardcase waarschijnlijk het mooiste (en > 20c waarschijnlijk wel aan te raden).


No worries, daarvoor zit die uitsparing voor in t batterijcompartiment; Heb deze zelf ook...:proost:
 
Zelf ben ik toch gegaan voor batterijen met de connectoren aan de bovenkant.

3 x deze gekocht:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack (DE Warehouse)

20 C is genoeg, 100A current terwijl de VXL-3s niet eens zoveel vraagt ;)

Ok, dank! Geldt dit ook voor de 3S lipo's, is 20C daar ook voldoende? (met 5000mAh)


Nog even een kanttekening , de VXL vraagt op piek momenten 320A,en constant 200A, weet niet hoe je op de 100A komt, dus met 20C 5000mAH zit je redelijk aan de lage kant , dat betekend dat de lipo snel warm zal worden en het voltage snel zal zakken , wat gevolg heeft dat de snelheid afneemt en de kans dat de Lipo beschadigd wordt groot is , mede doordat de LVC niet 1 van de sterkste punten is van de VXL.
NU is dit afhankelijk van de rijstijl , maar meer als 200A zal sneller gebeuren dat je denkt .Je zal best met de bovengenoemde Lipo's kunnen rijden, maar let wel goed op de toestand van de lipo en rijgedrag van de auto , dit om evt schade aan de Lipo te beperken.....

Beter is om hoger te gaan zitten met de Burst , dus 35/ 40C of hoger .;)

Ik denk dat je toch een te lage Burst heb gekozen , en even goed de specs lezen van de ESC

specs traxxas :

VXL-3s WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
Input Voltage: NiCad/NiMH 4-9 Cells (4.8 to 10.8 Volts DC);
LiPo 2-3 Cells (7.4 to 11.1 Volts DC)
Case Size: 39mmW x 55mmD x 33mmH
Weight: 90 grams
Motor Limit (Brushed/Brushless): No motor limit
On Resistance Forward: 0.00075 Ohms
On Resistance Reverse: 0.00075 Ohms
Peak Current - Forward: 320A
Peak Current - Reverse: 320A
Braking Current: 320A
Continuous Current: 200A

BEC Voltage: 6.0 V
BEC Current: 2.5A (with 6-cell NiMH)
Power Wire: 12-Gauge Maxx® Cable
Input Harness Wire: 26 Gauge / 100mm
Transistor Type: MOSFET
 
Laatst bewerkt:
No worries, daarvoor zit die uitsparing voor in t batterijcompartiment; Heb deze zelf ook...:proost:

Jij hebt dus die 5200 mAh 30C hardcase Turnigy's ? En ? Tevreden ? Hoe lang rijd je er ongeveer mee met welke rijstijl ? Ben ook naar lipo's op zoek.
 
Nog even een kanttekening , de VXL vraagt op piek momenten 320A,en constant 200A, weet niet hoe je op de 100A komt, dus met 20C 5000mAH zit je redelijk aan de lage kant , dat betekend dat de lipo snel warm zal worden en het voltage snel zal zakken , wat gevolg heeft dat de snelheid afneemt en de kans dat de Lipo beschadigd wordt groot is , mede doordat de LVC niet 1 van de sterkste punten is van de VXL.
NU is dit afhankelijk van de rijstijl , maar meer als 200A zal sneller gebeuren dat je denkt .Je zal best met de bovengenoemde Lipo's kunnen rijden, maar let wel goed op de toestand van de lipo en rijgedrag van de auto , dit om evt schade aan de Lipo te beperken.....

Beter is om hoger te gaan zitten met de Burst , dus 35/ 40C of hoger .;)

Ik denk dat je toch een te lage Burst heb gekozen , en even goed de specs lezen van de ESC

specs traxxas :

VXL-3s WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
Input Voltage: NiCad/NiMH 4-9 Cells (4.8 to 10.8 Volts DC);
LiPo 2-3 Cells (7.4 to 11.1 Volts DC)
Case Size: 39mmW x 55mmD x 33mmH
Weight: 90 grams
Motor Limit (Brushed/Brushless): No motor limit
On Resistance Forward: 0.00075 Ohms
On Resistance Reverse: 0.00075 Ohms
Peak Current - Forward: 320A
Peak Current - Reverse: 320A
Braking Current: 320A
Continuous Current: 200A

BEC Voltage: 6.0 V
BEC Current: 2.5A (with 6-cell NiMH)
Power Wire: 12-Gauge Maxx® Cable
Input Harness Wire: 26 Gauge / 100mm
Transistor Type: MOSFET

Je hebt er geen kaas van gegeten, het wordt zelfs nog meerdere keren besproken zojuist ;)

De Lipo levert wat de ESC vraagt , dus de VXL kan maximaal 320A vragen van de Lipo en dat kan hij dus leveren, de Lipo is niet te zwaar voor de ESC.

Een goede combie zo...:cool:

De motor heeft vermogen nodig, die zal deze dus betrekken van de ESC die betrekt hem weer van de LiPo.

De Velineon 3500 heeft 65A continue nodig en 100A bij piekgebruik. Dat is het maximale dat hij ooit zal vragen van de ESC. En gelukkig kan de ESC meer leveren, maar zal dit nooit doen want de Velineon zal niet meer vragen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top