Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aKra

aKra Guest

Ik ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn met die 3S accu!

2. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Okay. Done.

Stormbreaker & westcoast;

Westcoast, dat je Traxxas specs met een korreltje zou moet nemen weet iedereen die iets meer dan gemiddeld van RC weet. Daarnaast heb ik voldoende datalogs gezien van Rustlers, o.a. die van Byte / Patrick.

geertja, daar ligt de oorzaak ja; de MODs. Nja, heb daarvoor een tijd geleden een topic gemaakt (kan het niet meer terug vinden) maar het beleid is ondanks de grote ontevreden niet veranderd.

aKra, als ik de auto nog had zou ik een FAQ schrijven. Heb zelf al veel moeite gestoken in de TS (zoek maar 1 ander topic dat een dermate uitgebreide TS heeft). De verantwoordelijkheid zal moeten liggen bij degene die de auto hebben en het meeste gebruik maken van dit topic. Dit doe ik ook zo in het "Algemeen Zender/ontvanger topic" en daar werkt het goed.

Funky, dankje.

Byte, vind maar anders houden alle wijsneuzen hier vol dat een VXL 3S echt wel 200A continue trekt ;). Wat voor een LiPo had jij overigens? Een 3S 3A 20C oid?

Zullen we afspreken dat iemand een FAQ schrijft en dat ik deze in de TS zal posten?

3. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    [mod]
    Topic weer open gegooid, hier staat teveel algemene info in, om dicht te doen!
    [/mod]
    Emil, mod

Als je iets over het belied hebt, dan dien je dat te doen op de juiste plekken, niet hier. Maar dat moet jij weten, toch ???

Nu ontopic!

Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
  4. Anormius

Anormius Guest

Ik biedt me bij deze aan om een goede FAQ op te maken mbt de juiste info die wel in dit topic te vinden is.

5. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Dat lijkt me een uitstekend plan.

6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Als alles klaar is,geef even een seintje, dan kan topic 2 aangemaakt worden....
    Suc6 der mee ;)

7. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    1. Aparte manier van moderen dat ik niet meer mag weten wat er met mijn eigen topic gebeurd, al helemaal omdat het zonder overleg gebeurd.

2. Ik had dit topic echt niet dicht gehouden, het was alleen even om het ''pro onzin beleid'' wat hier heerst even kort de kop in te drukken.

3. Een FAQ is het beste idee ooit. Heb zelf, een jaar geleden, tig uren in het schrijven van een FAQ gestoken om alle ''ik ben nieuw in RC en wil een snelle auto'' topics de kop in te drukken. Daarna, geen zin meer in gehad en alles weg gegooid. Maar een FAQ omtrent 1 wagen is alvast zeer nuttig. Mijn suggestie is dan ook het posten van onderwerpen die erin moeten komen en dit allemaal centraal te verzamelen.

Een kick-off:
    Traxxas
    Rustler -> STADIUM TRUCK GEEN TRUGGY!!!!
    VXL electronica -> niet puur alleen afgaand op specs
    2S vs 3S
    Max temperaturen
    Gearing mogelijkheden bij 2S en 3S
    Meest voorkomende vragen:
    • training mode
    • betekenis groen/rood lampje
    • calibreren
    Nuttige en onnuttige hop-ups (TS)
    • Rustler als onroad, wat te doen
    • 4WD Rustler maken?
    Verschil VXL en XL-5 (TS)
    Links naar Traxxas Rustler afdeling voor meer informatie.

:offtopic:
    ps. opvallend: een algemeen topic gaat dicht en een mod ziet het binnen 15 minuten. Maar 5 pagina's aan onzin posts en foutieve informatie en iedereen doet alsof alles fijn is ... goed beleid! Discussiƫren over beleid hier heeft geen zin want de leiding doet toch waar ze zelf zin in hebben ;)

Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
  8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Even daargelaten , alle postings zijn, en blijven eigendom van het modelbouwforum, vermoedelijk even niet gezien ? (aanmeldign, en staat ook wel in de faqs en sticky's meende ik...

Voor verdere vragen moet u zijn bij een van de mods, of bij de beheerder NIET in dit topic.
    Das dus per pb....

Emil, mod

9. Anormius

Anormius Guest

Ik zal zondag beginnen aan de FAQ. Mochten jullie zaken hebben welke jullie in de FAQ willen hebben stuur me een PB, dan kan ik een aantal hoofdtukken gaan aanmaken zoals "Beginner" "Nihm vs Lipo 2C/3C" "Hopups" "Fabrikant info" en nog wel een aantal zaken.

Hoop dat ik hem dit weekend nog kan afkrijgen...

10. indigo

indigo

Lid geworden:
    19 aug 2010
    Voor de mensen die nog een rustler chassis wilt kopen, ik heb de mijne te koop staan ;)

11. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Niet lullig bedoeld maar maak dan wel echt een goede FAQ (natuurlijk, enkele foutjes kan altijd) maar als je het de volgende post al hebt over 2C en 3C LiPo's ipv 2S en 3S krijg ik mijn twijfels. Verder; goed dat je het initiatief neemt! :)

@Nard: Het waren 1350mAh 3S 30C LiPo's. Ja, we hebben het over LiPo's die minder dan 50A continu leveren. En ja, ik weet dat het niet geschikt is voor de Rustler. Tevens zijn het mijn eerste LiPos die ik ooit gekocht heb en ze doen het nog steeds zonder enige bolle cel of cel die altijd uit balans raakt. En om het nog een keer te zeggen: 100A continu is genoeg voor de Rustler! Geloof je me niet? Ach.. wat jij wil.

12. kez

kez

Lid geworden:
    17 sep 2010

Byte, tuup, wilde je ff n peebee sturen in de trend van de nieuwe lijn, om meer vervuiling ed te voorkomen :p, maar je mailbox zit vol.....dus dan maar hier.

In post 5343 reageerd Nard toch ook 2x met de opmerking dat 100A genoeg =. Dus waarvandaan deze bla.....?

13. Anormius

Anormius Guest

Typo's noemen we dat! Posten via een Android is ook niet alles ;)

14. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    @Kez: Omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze een accu nodig hebben die 200A continu levert.

@Ano: Haha oke :D Ik werd er al bang van hehe. Succes ermee! :)

Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  15. aschie1

aschie1 Guest

Yess eindelijk ze hebben RPM bij toemen

16. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Bij rc-central hebben ze die boel blijkbaar al sinds jaar en dag en zijn de prijzen lager.. just sayin (heb het zelf pas daar gehaald)

17. Anormius

Anormius Guest

Ik bestel mijn rpm onderdelen altijd bij rc-central.
    Rest haal ik via een tal van sites en de plaatselijke shop.

18. Anormius

Anormius Guest

Vandaag wezen rijden op een nieuwe locatie. Open vlakte van ruim 300meterbij 100 meter en sinds deze week met grote net gestorte zandbergen! Ideaal om te bashen. Helaas de lipos nog niet binnen, volgende keer nog meer lol!

19. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Vandaag in het mulle zand gereden en de auto goed schoon gemaakt.
    Wagen rijdt wel lekker in het zand ondanks een paar keer over de kop slaan.
    Geen schade.

20. indigo

indigo

Lid geworden:
    19 aug 2010
    Ja rijd zeker lekker in zand, maar dan wel met offroad banden :p
    De standaard wielen rijden ook wel goed, als ze niet zijn versleten door het asfalt:rolleyes:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina