Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Amai .. ik denk dat ik het draadje ga sluiten want het niveau daalt bijna per post.

2. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    een dag niet gelachen een dag niet geleefd...................:p

Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  3. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    damn, ik wou dat net zeggen.
    voor alle duidelijkheid: ik best geloof over de 89, ik maakte een grapje over dat gedoe met die Iphone (Iphone 4 trouwens?) en hij snapte ook dat dat een grap was.

toen kwam ik aan met de 120KM, dat was iets los en had niks te maken met de 89km. ik wou gewoon zeggen dat ik de 120 heb gehaald door hem in de auto te leggen.

ik had het net zo goed later in de toekomst kunnen zeggen als het onderwerp wat anders zoals lipo's of banden of een kip.
    dan begrepen jullie het wel.
    maar het was echt niet de bedoeling dat jullie dachten dat ik het niet zo geloven.

snappie?

@nard,
    het probleem is dat bij iedereen die al een wat langere tijd een rustler heeft de vragen op zijn. en juist de nieuwe rustler-beheerders met vragen stellen vragen die al eerder zijn geweest en dan beantwoorden we die of zeggen een bericht met het woord 'zoekfunctie' erin. dus dit word meer een ervaringen/opschep/grappen topic en dat is niet echt de bedoeling. Okee, ik weet dat ik deze keer hiermee begon, SORRY daarvoor.

on-topic

Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  4. Stormbreaker

Stormbreaker

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Je brengt mij in de war, met je posts.

5. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    mij lijkt dat het wel gaat passen want proline 2.8 past vaak wel op de traxxas. Bijv. de dirt hawks.

ik zou geen talons voor op doen, want dat staat nogal gek en tijdens het sturen kunnen ze de kap raken.
    ik zou alleen anaconda's achterdoen en de wheeliebar in de laagste stand doen voor zo min mogelijk wheelie's.

VOOR IEDEREEN

er is niks gebeurd vanaf indigo's filmpje tot geertja's banden-vraag.
    on-topic.

6. kez

kez

Lid geworden:
    17 sep 2010
    shock tube mode

Vooral @ Nard....

Klein beetje nivoooo terughalen :rolleyes:

Hoe zit dat hier nu mee?

En de kids hadden volgens mij een wedstrijdje met t erevo-draadje.....zullen ze nu wel gewonnen hebben..:p

7. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Sorry, heb het wel gelezen maar vergeten te reageren.

Shockshaft = de pin die in en uit de shock body gaat.
    Piston = het kapje dat op de shockshaft zit waar de olie doorheen moet wanneer de shockshaft op en neer beweegt.

CoG = Center of Gravity = zwaartepunt. Hoe lager het zwaartepunt hoe strakker de wagen op de weg ligt. Vergelijk een Ferarri met een BigFoot truck. Met een Ferarri met 50 km/u door een bocht is geen probleem, probeer het met een BigFoot en die ligt op z'n zij.

8. Anormius

Anormius Guest

Even een stomme vraag als beginneling op het gebied van lipo's.

Heb een lipo hard case van 7,4 5800mah 35c op het oog voor mijn Rustler.
    Dit betekend een continue belasting van 203A en kortstondig 406A. Trekt de regelaar dit van de VXL?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, owners manual doorgelezen en de traxxas site bekeken. Zag op blz 354 wat info staan mbt de regelaar in de VXL (zie quote). Ik denk zelf dat de lipo te zwaar is voor deze regelaar. Of houd het in dat het het maximale is wat de regelaar kan geven maar dat het niet uitmaakt dat je lipo meer kan geven. Misschien dat jullie mij daar uitsluitsel over kunnen geven.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2011
  9. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    De Lipo levert wat de ESC vraagt , dus de VXL kan maximaal 320A vragen van de Lipo en dat kan hij dus leveren, de Lipo is niet te zwaar voor de ESC.

Een goede combie zo...:cool:

10. Anormius

Anormius Guest

Duidelijk! Bedankt!

11. Anormius

Anormius Guest

Imax B6 pro, 2x 2c 5800mah 35c hard case en een lipozak besteld (toch maar voor de zekerheid).

Hopenlijk van het weekend binnen zodat ik even lekker kan bashen op een open vlakte hier in de buurt waar ik zag dat ze deze week heel veel zand gestort hebben :D

12. indigo

indigo

Lid geworden:
    19 aug 2010
    @anormius jij hebt geluk!! Lekker bashen idd :D

Nog even over die HobbyKing 150A continu 1000A burst
    Er staat zelf op de ESC dat hij 2S tot 4S aankan. Verder bij de text staat er dat hij zelfs verbeterd is en hij 2S tot 6S aankan.

Maar als hij al met 2S kan rijden, dan moet dat toch ook al met mijn 3S 5000mAh 30C lukken?

13. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Ik heb m'n Rustler zo niet bij de hand en wil wat accu's bestellen dus misschien kunnen jullie me helpen. Qua afmeting gaat de onderstaande LiPo wel passen maar in hoeverre gaat het problemen geven dat die kabel in het midden aan de voorkant uit de LiPo komt?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)

Ik ben op zoek naar een 2S en 3S lipo en dan is hardcase waarschijnlijk het mooiste (en > 20c waarschijnlijk wel aan te raden).

14. kez

kez

Lid geworden:
    17 sep 2010

No worries, daarvoor zit die uitsparing voor in t batterijcompartiment; Heb deze zelf ook...:proost:

15. aKra

aKra Guest

16. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
  17. aKra

aKra Guest

18. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006

Nog even een kanttekening , de VXL vraagt op piek momenten 320A,en constant 200A, weet niet hoe je op de 100A komt, dus met 20C 5000mAH zit je redelijk aan de lage kant , dat betekend dat de lipo snel warm zal worden en het voltage snel zal zakken , wat gevolg heeft dat de snelheid afneemt en de kans dat de Lipo beschadigd wordt groot is , mede doordat de LVC niet 1 van de sterkste punten is van de VXL.
    NU is dit afhankelijk van de rijstijl , maar meer als 200A zal sneller gebeuren dat je denkt .Je zal best met de bovengenoemde Lipo's kunnen rijden, maar let wel goed op de toestand van de lipo en rijgedrag van de auto , dit om evt schade aan de Lipo te beperken.....

Beter is om hoger te gaan zitten met de Burst , dus 35/ 40C of hoger .;)

Ik denk dat je toch een te lage Burst heb gekozen , en even goed de specs lezen van de ESC

specs traxxas :

VXL-3s WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
    Input Voltage: NiCad/NiMH 4-9 Cells (4.8 to 10.8 Volts DC);
    LiPo 2-3 Cells (7.4 to 11.1 Volts DC)
    Case Size: 39mmW x 55mmD x 33mmH
    Weight: 90 grams
    Motor Limit (Brushed/Brushless): No motor limit
    On Resistance Forward: 0.00075 Ohms
    On Resistance Reverse: 0.00075 Ohms
    Peak Current - Forward: 320A
    Peak Current - Reverse: 320A
    Braking Current: 320A
    Continuous Current: 200A

BEC Voltage: 6.0 V
    BEC Current: 2.5A (with 6-cell NiMH)
    Power Wire: 12-Gauge Maxx® Cable
    Input Harness Wire: 26 Gauge / 100mm
    Transistor Type: MOSFET

Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  19. Funky

Funky

Lid geworden:
    20 jan 2008
    Jij hebt dus die 5200 mAh 30C hardcase Turnigy's ? En ? Tevreden ? Hoe lang rijd je er ongeveer mee met welke rijstijl ? Ben ook naar lipo's op zoek.

20. aKra

aKra Guest

Je hebt er geen kaas van gegeten, het wordt zelfs nog meerdere keren besproken zojuist ;)

De motor heeft vermogen nodig, die zal deze dus betrekken van de ESC die betrekt hem weer van de LiPo.

De Velineon 3500 heeft 65A continue nodig en 100A bij piekgebruik. Dat is het maximale dat hij ooit zal vragen van de ESC. En gelukkig kan de ESC meer leveren, maar zal dit nooit doen want de Velineon zal niet meer vragen ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina