De Schroef is op zijn plaats geweest. alles past. De geleidestukjes langs de schroefas lijm ik er op als alles geschuurd is en voordat de epoxy er op gaat. Ik heb gemerkt dat er nog veel bijgewerkt kan worden door schuren. Is het de bedoeling dat de twee blokjes op het achterschip passend geschuurd worden voordat de epoxy er op gaat? Het lijkt me het beste om geen plamuur te gebruiken, zolang de romp niet behandeld is. Ik heb nog geen stukjes plank aan de binnenkant gebruikt, maar zal dat doen als het bij het schuren nodig is. Voor het schuren gebruik ik een blokje met opgeplakt schuurlinnen. voor mijn gevoel schuurt dat vlakker en ga ik minder met de lijnen van het schip mee. op stukjes waar dat nodig is gebruik ik een los stukje schuurlinnen. ik wil er wel de tijd voor nemen. Afschuren gaat wel, maar bijschuren is moeilijker. Ik heb nog een paar foto's.
De schroef en de blokjes op het achterschip.
Veel vertrouwen heb ik niet in de schroef. de schroefdraad lijkt me niet erg degelijk. Misschien zet ik er wel een messing schroef op.
Het ziet er wel mooi uit, zo'n schroef. voor de epoxy behandeling zal er nog wel wat afgedicht moeten worden.
Het ziet er al behoorlijk glad uit midscheeps.
Het schuren lijkt me wel goed gaan. Het meeste aandacht heeft het voor en achterschip.
Het buigen van de onderdelen van de accommodatie zag ik als een berg tegenop. temeer omdat andere dingen al niet erg meewerkten en afbraken of dubbel gingen.
Voor de bovenste zat het al niet mee, want hij stond weer in de oude stand na het na het loshalen uit de mal die ik voor de zekerheid gemaakt had. dan maar met zachte dwang het stuk gebogen. er zit nu nog wel een stripje achter, wat helpt om hem gebogen te houden. het onderste deel waar ik het meest tegenop zag had ik ook in een mal gezet en tot mijn stomme verbazing kwam ze er prachtig uit, zonder ook maar iets terug te willen veren. voor de zekerheid staat ze op haar toekomstige plaats. Ik vind het prachtig.
Nog iets over namen en Geslacht. Corrigeer me als ik het fout doe. Men heeft het over een boot als men haar op een schip kan zetten. Een schip kun je niet op een boot zetten. Daar zit nog wel een grijs gedeelte in het midden denk ik. Verder zijn vaartuigen vrouwelijk heb ik geleerd. Hoe zit het met de onderdelen van schepen, zijn die ook vrouwelijk? Fijne dag, Groet, Gerrit.