Zuiderzeebotter 1:20

Ja, ik meen al begrepen te hebben dat jij dat bent. Al op het forum van Beagle was je daar mee bezig en dat is toch wat jaartjes geleden. Jullie samen maken mooi werk, ik heb daar wel eens wat van gezien. Leuk om zo weer eens contact te hebben.

Het groepje modelbouwers van historische model schepen is klein , je kan elkaar op internet bijna niet mis lopen :-).
Nu ben ik terug bij zwevers beland, daar is alles in mijn jeugd mee begonnen, maar omdat dat te gemakkelijk beschadigd raakte veilig bootjes gaan bouwen :-)

Erg mooi en leuk deze bouw! Ga hem zeer zeker volgen. Ik bouw oude platbodems uit de visserij. Botter al eens gebouwd en nu met een blazer bezig.
Mooi om te zien hoe je deze bouwmethode doet. Erg knap!

Waar heb je de bouwbeschrijving vandaan?
Ik heb altijd wel interesse in bouwbeschrijvingen tekeningen en foto’s Heb gegoogled op de door je genoemde naam maar kan hem niet vinden?

Ook een mooie film trouwens over botters:

21C0341F-B502-46E0-8256-69CF68E96300.jpeg
4BC54B5F-7143-4D17-8186-9CD12A2D00EA.jpeg
E6EABA4B-E733-4E7B-A97B-1908194AFB44.jpeg
Weer even een update. Ik ben al verschillende keren overnieuw begonnen. Fout gekeken, gemeten, gezaagd etc. Maar aldoende leert men. Begint wat vorm in te komen.

Voor wat het waard is; Heb zelf een schotelschuurmachine van Holzmann die mij heel erg goed bevalt. De TSM250

zoveel mensen zoveel ervaringen en meningen.

je bouw vordert wel bizar snel en heel erg mooi! :wave

Bedankt @janzwart! Ik ga zoiets aanschaffen denk ik. Heb jij een elektrisch model of één op accu? Die is namelijk behoorlijk duurder dan die met een snoer. Ja en ik weet niet of Sinterklaas voldoende middelen heeft dit jaar.

Ik heb er een met snoer en die ligt permanent onder mijn werktafel, gereed voor gebruik. Ik gebruik hem voor allerlei kleine schuurklusjes. Geeft wel veel stof. Je kan er een stofzuiger op aansluiten, maar die slang zit je dan altijd in de weg. Die gebruik ik niet, dan maar vaker stofzuigen.

86128B14-A53C-458C-A3D1-4D9B4B47BA12.jpeg
@robberdebop ik heb ook een schotelschuurmachine van proxxon. Die bevalt mij meer dan uitstekend, zonder dat ding was het voor mij niet te doen dit soort klussen!
@Stephan Kertész, het wordt er een met snoer, ik ben om. Nu sinterklaas nog.@janzwart blij dat ie goed bevalt. Ik schuur hoofdzakelijk in mijn werklplaatsje en daar mag wat stof liggen. Ook het zagen levert veel stof dus dit kan erbij.
Nog even wat zitters gezaagd, geschuurd en geplaatst. Nog 4 te gaan.

Back