Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

3b54c9c50c62cf84296af6813927c711.jpg
d4eb2defeaa655ebd148f1c1e70379f5.jpg

Weer een klaar voor maiden [emoji3]

Hahaha. Het kan altijd erger.deze zlinn is gecrasht om 3 redenen: deze kleur blauw is erg lastig te zien in de lucht, de servostangen zijn te dun (van een oude wing gebruikt) en de tape als scharnier voor de hoogteroer zat los.dus al met al hadden we hem eerst in orde moeten maken voordat hij weer de lucht in ging.

Romp zit inmiddels in het papier en vanavond komt de folie er op
095466cb9c7faaf25128c9676a972c20.jpg
82363eb98d14903880b88a9bc7edb6ae.jpg
81a517a2d8063d6602abe323e5f54c21.jpg

Is super mooi strak geworden vliel niet tegen voor de eerste poging

Ziet er goed uit Jeroen, ik zie dat je ook een versteviging voorzien hebt aan onder het acculuik. In de lucht krijg je hem zeker niet stuk zonder deze versteviging maar als je de Zlin Nose down land zoals ik zondag gedaan heb kan dat het verschil maken tussen leven en dood. In mijn geval was het leven :)

Dirk

Laatst bewerkt:
Jeroen waar heb jij je papier vandaan? Die van mij is te dun.... hij rimpelt helemaal op

Het papier dat ik gebruik heeft een gewicht van 60gr/m². In België makkelijk te verkrijgen bij Ava papier op rollen van 1,2m op 10m voor enkele euro's.
Kan je het niet papier vinden op een rol dan kan je ook gewoon printerpapier nemen, veelal 80gr/m² maar je vindt het ook lichter. Op zich is het zwaardere papier geen probleem het laat zich enkel wat moeilijker om de hoek leggen, als voordeel krijg je dan wel weer een iets harder oppervlak en het extra gewicht is ook niet de moeite. Dat het maar om A4 of A3 formaat gaat vind ik ook niet zo erg, ik gebruik toch zelden grotere stukken want die zijn moeilijker te hanteren, in plaats daarvan laat ik kleinere stukken overlappen als je daar wat creatief mee bent krijg je er gratis de panel lines bij. Het niet zeer duidelijk maar wie goed kijkt op onderstaande foto's kan het een beetje zien wat ik bedoel, een keer tijdens het aanbrengen en de tweede afgewerkt.
X-24 707 by Dirk Wouters, on Flickr
X-24 finish 105 by Dirk Wouters, on Flickr

Dirk

hallo,
Mijn exemplaar ondertussen ook afgewerkt. Zie foto's. , gebouwd zoals beschreven, bekleed met papier ( wat problemen gehad in het begin ) en voor de rest prima in orde gegaan. Motor Turnigy D28368/8 1100 KV , prop 9 x 6, batterij 1800 mah 3S25-50 C. Ik heb nog een paar vragen ivm. het toestel : is de site en downtrust ok, als ik het motortje vlak op het motorschot monteer ? met een totaal gewicht van 950 gr. ? Moet ik nog iets speciaals in het oog houden bij het invliegen ? Als hij het de 1e maal zal overleven, komt er zeker nog een filmpje.
DSC02631.jpg
DSC02656.jpg

Bedankt op voorhand, groeten,

Chickinox ( Rudi )

Back