Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

Hoy zlin fanaten, vandaag ga ik er aan beginnen, maar toch nog enkele vragen: de scharniertape moet die onder het bruin papier of er boven en gebruiken jullie enkel PU lijm voor de zlin? Grts dirk

Hoi Dirk,

Als scharnier gebruik ik de gewone tesa-film of gelijkaardig op het bruine papier na de afwerking. Ik gebruik ook bijna uitsluitend PU-lijm enkel de servo's worden met enkele dotjes hot-glue op zijn plaats gehouden.
Verder heb ik nog een tip als je met papier wil bespannen, vroeger sneed ik de rolroeren uit voor de bespanning en deed die dan apart dit was een zeer delicate zaak omdat ze zeer snel kromtrekken. Tegenwoordig laat ik ze in de vleugel tot deze bespannen en volledig droog is, dan pas snijd ik ze uit en leg de schuine kant aan. De kantjes die dan vrij blijven bespan ik dan met stripjes papier zodat alles weer mooi gesloten is, hier moet je ook wel een beetje opletten dat het niet teveel gaat trekken.

Dirk

Is dit model al eens verschaald naar een iets kleinere variant?
Ik heb nog een setupje liggen voor een parkflyer en ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze Zlin het doet met een spanwijdte van ong. 80cm.

Vandaag even de Zlin uitgelaten voor een winterwandeling en er vloog een Corsair met een camera "achter zijn gat" (op zijn Vlaams gezegd :) )

Een beetje lang filmpje maar er zitten enkele geweldige passages bij :)

En een still:
15874827_740785269419599_5076375308622919210_o.jpg

Back