Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

Wij zijn inmiddels met ons clubproject begonnen van 24 stuks en de eerste enthousiateling is al bijna klaar
5fb28b10372fd2066c013881b22c8dce.jpg
eb7c89d51acd1ef2258786159ac7892f.jpg

Gr jeroen

Laatst bewerkt:
Dit is ondertussen een echte lagelanden hit geworden. En wat vliegen ze goed :)

Inderdaad, als ze allemaal gelijk in de lucht zouden hangen zou net als een zonsverduistering zijn, ondertussen zijn er al ruim 140 uit m'n snijmachine gekropen en het worden er steeds meer en meer en meer :eek:

Dirk

Laatst bewerkt:
Eerst met super mooi dun inpakpapier en verdunde houtlijm. Vervolgens schuren en lakken (was voornemens om hem te spuiten). En als laatste ordinaire krimpfolie. Eindresultaat van de vleugel an sich is hier en daar wat hobbelig. De ondergrond is toch niet zo strak als een plank... Maar ik vind het wel prima zo.

Aiaiai, gelukkig heb ik er deze keer niets mee te maken [emoji33][emoji4]

Bij de mid-air met jouw toen had hij het Walhalla verdiend, toen is hij strijdend ten onder gegaan deze keer heb ik het gewoon schammlijk verknald.
Eerst een vluchtje met de Puma dan eentje met de Zlin dan handjes warmen bij een warme koffie in de kantine en dat als de accu's beide vol waren terug naar buiten.
Ik dacht bij mezelf ik zal eerst de Zlin terug vliegen dan moet ik het model in de zender niet veranderen en daarna weer de Puma, accu aangesloten snel gekeken of de servo' het doen en hop omhoog en twee seconden later lag hij al op een hoopje. Na de eerste verbazing ging ik al snel in de zender kijken en wat bleek na de vorige vlucht had ik waarschijnlijk nog op automatische piloot het model al weer op de Puma gezet en bij de snelle controle van de roeren bewogen wel alle servo's maar niet allemaal in de goede richting dus.....
Nu al bij al valt de schade nog wel mee maar hij was na twee jaar nog steeds kreukvrij en dan doet die eerste deuk wel een beetje meer pijn. Niet getreurd hij wordt wel weer gerepareerd en ik vind nog wel ergens een setje om tussendoor een nieuwe te maken.

Dirk

Back