Aan alle mensen die dit gerealiseerd hebben : proficiat,
maaaarrrr : na alles eens gewikt en gewogen te hebben denk ik da ik afhaak !

ik blijf liever wildvliegen met m'n elektrokes
mijn pro's :
-eindelijk eens een vliegclub in mijn eigen buurt, er zijn er veel te weinig in ons modelvlieg-onvriendelijk land :|
- ideale locatie om een nieuw aspect aan de hobby toe te voegen : watervliegen 8) , echter is dit toegelaten en inbegrepen in de vergunning ?
-locatie dichtbij m'n woonst, dus geen tijdverlies
-locatie geschikt voor kleine, traagvliegende modellen ttz, trainers,shoky's,3d en andere funmodellen en geen te grote zwevers
-clubverband : ervaringen uitwisselen met collega's + ook eens de modellen en kunsten van anderen bewonderen
mijn contra's :
-ik werk in een continue-ploegenstelsel en werk 3 weekends op 5 -> dus dat 1 weekend op 2 is bijna niets, komt daar nog het wisselvallige weer bij, dus wat schiet er nog over ! Ik wil vliegen wanneer het mij past : net voor zonsondergang als de wind rustiger wordt, ideaal voor parkflyers dus! Dus iedere dag dat het mij goed uitkomt, en elektro-vliegen is nu toch niet echt een belasting voor de omgeving ? Omwonenden dichtbij zijn er niet echt, dus behalve die campinggasten of surfers, heeft daar niet echt iemand last van
-ieder jaar 'Feest in 't Park' naast de lokatie -> enkele weken niet te vliegen in augustus/september, die tenten staan in de weg->ideale tijd van het jaar qua temperatuur/daglengte om te vliegen + na dat feest is't alsof het leger daar maneuvres gehouden heeft -> heraanleg / herinzaai = wachten tot het volgende voorjaar vooraleer je terug een deftige graspiste hebt (miss. beter een betonstrook aanleggen ???) en dan was er toch al sprake van een winterstop, niet
-bomen, struiken, de N60(auto's) met hoogspanningskabels héééél dichtbij en ook de baan naar Petegem + nog het risico dat je vlieger een bad neemt (ok, ben misschien niet de beste piloot, maar wie maakt nu eens geen stuurfout , of vliegt altijd storingsvrij hé!) dus locatie ongeschikt voor de rappere modellekes gelijk de Microjet of andere 'jet'-achtige parkflyers
-'k ben nie gierig maar lidgeld betalen voor 6 maanden/jaar x 2 weekends = 24 mogelijke dagen da ik daar eens een vliegerke mag oplaten, waarvan ik meer dan de helft op m'n werk zit en de andere helft het weer niet zal meezitten,dus nog 6 dagen, en idd, ik heb ook nog een gezin waar we dan op een vrij weekend ook eens een ander uitstappeke doen , sorry hoor maar da is niks voor mij, gezien de meesten onder jullie geïnteresseerden ook al wildvliegers zijn, waarom hebben we dan nog een officiële club nodig ?
Voor die enkele keren per jaar dat er officieel gevlogen mag worden en de rest van 't jaar gaan julie toch wildvliegen ? 8O
-kon die vergunning echt niet voorzien in een 7/7 dagen regeling ('t is toch maar voor stille electro) jullie zijn al op voorhand met handen en voeten op de rug gebonden :roll: En vliegdata die op voorhand moet worden doorgegeven, man , wat een bureacratisch gedoe toch voor wat electro :cry:
toch succes gewenst aan de believers