zijn hier ook Belgische Piloten?

Gefeliciteerd :) Al met al is het toch redelijk vlot gegaan, half jaartje ongeveer? Ik zou wel de omwonenden een keer uitnodigen voor een demo.

kurt, dat is fantastisch nieuws!
kzal het al op de site zetten ook!

grtz

wahoew! congratz!
dus we mogen eigenlijk al vliegen? Allé, als ge genoegen neemt met een half braakliggend terrein?
dit weekend eens langsrijden met de slowstick denk ik zo...

Ciao!

yes eindelijk, een hels applaus voor kurt weer!
zal dan al eens bellen naar kurt, en men kistjes al klaar zetten :P

@kurt, bedankt voor die fijne woorden :D

@chris, jups da gaan we nog doen, alleen vinden men ouders het niet zo goed omdat er een "vreemde" in huis zit :P
tjah dan moeten ze u maar leren kennen eh :P

greets! :bye:

lucbra zei:
Proficiat Kurt & Sam,

Looking forward!!

Luc

bedankt iedereen!

het was inderdaad een hele weg, maar kurt heeft er waanzinnig goed de moed in gehouden :)

greets

Congrats!

In groep vliegen is minstens even plezant als alleen nietwaar :-)

****ter info*****

Beste mensen,

nog even wachten om te vliegen op ons terrein, namelijk :

Ten eerst moet het gras nog her- aangelegd worden.

Ten tweede mag er maal 2 week ends per maand gevlogen worden.
ik dien telkens een maand op voorhand alle vliegdata door te geven.
We mogen al vliegen maar om organisatorische redenen gaan we nog even geduld oefenen.

er dient nog wat werk eerst gedaan te worden op het terrein.

Ten derde (belangrijkste) dient iedereen zich eerst aan te sluiten bij de club, lidgeld betalen en het aller-aller belangrijkste is de verzekring die iedereen verplicht wordt te nemen. we zijn verzekerd tot 750.000 Euro aan derden.
Als iedereen daar nu gaat wild vliegen en één of ander accident veroorzaakt wordt ik persoonlijk aangesproken.
Binnen een 3 tal weken (def. datum volgt laters) komen we met zijn allen eens samen om het terrein aan te leggen, alle formaliteiten in te vullen en kunnen we in de nabije toekomst een openings week end inlassen.

ik dacht eraan om dan eens met zijn allen wat flyers in de mensen hun brievenbus te stoppen, zo kunnen we dan ook alvast rekenen op grote belangstelling.

Vergeet niet dat +/-10 jaar geleden er ook een club was(weliswaar op een andere locatie), die hebben ze gesloten omwille van de geluidsoverlast en het soms wangedrag die sommige leden daar tentoon stelden.

Dus mag ik dan ook vragen aan alle geinteresseerde kandidaat leden zich per mail alvast te melden, Jullie kunnen dit doen via Samuel Speltdoorn zijn mail, of jullie melden zich persoonlijk aan bij mij op silentflyers@telenet.be

Gelieve in de mail, naam-adres, leeftijd- woonplaats-geboorteplaats, gsm nummer en rijksregisternummer alsook paspoortnummer door te zenden.
Kortom alle gegevens van jullie paspoort .

Gelieve ook in de mail jullie zendfrequentie mede te delen.

Met dank en tot binnenkort

Kurt 8)

P.S/ prettig week end :lol:

Aan alle mensen die dit gerealiseerd hebben : proficiat,

maaaarrrr : na alles eens gewikt en gewogen te hebben denk ik da ik afhaak ! :( ik blijf liever wildvliegen met m'n elektrokes

mijn pro's :
-eindelijk eens een vliegclub in mijn eigen buurt, er zijn er veel te weinig in ons modelvlieg-onvriendelijk land :|
- ideale locatie om een nieuw aspect aan de hobby toe te voegen : watervliegen 8) , echter is dit toegelaten en inbegrepen in de vergunning ?
-locatie dichtbij m'n woonst, dus geen tijdverlies
-locatie geschikt voor kleine, traagvliegende modellen ttz, trainers,shoky's,3d en andere funmodellen en geen te grote zwevers
-clubverband : ervaringen uitwisselen met collega's + ook eens de modellen en kunsten van anderen bewonderen

mijn contra's :
-ik werk in een continue-ploegenstelsel en werk 3 weekends op 5 -> dus dat 1 weekend op 2 is bijna niets, komt daar nog het wisselvallige weer bij, dus wat schiet er nog over ! Ik wil vliegen wanneer het mij past : net voor zonsondergang als de wind rustiger wordt, ideaal voor parkflyers dus! Dus iedere dag dat het mij goed uitkomt, en elektro-vliegen is nu toch niet echt een belasting voor de omgeving ? Omwonenden dichtbij zijn er niet echt, dus behalve die campinggasten of surfers, heeft daar niet echt iemand last van

-ieder jaar 'Feest in 't Park' naast de lokatie -> enkele weken niet te vliegen in augustus/september, die tenten staan in de weg->ideale tijd van het jaar qua temperatuur/daglengte om te vliegen + na dat feest is't alsof het leger daar maneuvres gehouden heeft -> heraanleg / herinzaai = wachten tot het volgende voorjaar vooraleer je terug een deftige graspiste hebt (miss. beter een betonstrook aanleggen ???) en dan was er toch al sprake van een winterstop, niet

-bomen, struiken, de N60(auto's) met hoogspanningskabels héééél dichtbij en ook de baan naar Petegem + nog het risico dat je vlieger een bad neemt (ok, ben misschien niet de beste piloot, maar wie maakt nu eens geen stuurfout , of vliegt altijd storingsvrij hé!) dus locatie ongeschikt voor de rappere modellekes gelijk de Microjet of andere 'jet'-achtige parkflyers

-'k ben nie gierig maar lidgeld betalen voor 6 maanden/jaar x 2 weekends = 24 mogelijke dagen da ik daar eens een vliegerke mag oplaten, waarvan ik meer dan de helft op m'n werk zit en de andere helft het weer niet zal meezitten,dus nog 6 dagen, en idd, ik heb ook nog een gezin waar we dan op een vrij weekend ook eens een ander uitstappeke doen , sorry hoor maar da is niks voor mij, gezien de meesten onder jullie geïnteresseerden ook al wildvliegers zijn, waarom hebben we dan nog een officiële club nodig ?
Voor die enkele keren per jaar dat er officieel gevlogen mag worden en de rest van 't jaar gaan julie toch wildvliegen ? 8O

-kon die vergunning echt niet voorzien in een 7/7 dagen regeling ('t is toch maar voor stille electro) jullie zijn al op voorhand met handen en voeten op de rug gebonden :roll: En vliegdata die op voorhand moet worden doorgegeven, man , wat een bureacratisch gedoe toch voor wat electro :cry:

toch succes gewenst aan de believers

Beste Crashingbird.

Aanvankelijk starten we maar met twee week ends op de 4 /maand
Niet te vergeten dat we de meest prachtige locatie hebben van oudenaarde, weliswaar temidden in een natuurgebied, vandaar de iniële start met maar 2 week ends per maand.
Telkens Zaterdag en Zondag. van zons opgang tot ondergang.
We mogen gerust op het water vliegen, no prob

Feest in het park deuurt met opzetten en afbreken podia 2 weken, waarbij we slechts 1 week end in het jaar niet kunnen vliegen.

Winterstop is niet een vereiste, als het echter enorm zeal vriezen, valt er met electro toch niet te vliegen, slecht rendement van de lipo's/ motor.

De reden dat we op voorhand laten weten wanneer we vliegen is slechts omdat wij dan in regel zijn met de Vlarem 2 vergunning die dit ook duidelijk voorziet in het contract.

Als we een week end inplannen olm te vliegen maar omwille van het slecht weer moeten aflasten, vliegen we gewoon het week end daarop :lol:

ik vind het zeer jammer te horen dat je zou willen afhaken.
ik som dan ook met plezier eens de volgende pro's op :

Prachtige locatie, ruimte genoeg,
hoogspanningsmasten staan ver genoeg van ons verwijderd.
De leuke sfeer die met een club gepaard gaan, momenteel zullen we al met +/- 25 leden zijn.
Met z'n allen lol trappen en elkaars vliegtuigen bewonderen.
Ideale verbindingsweg en parking zat om te parkeren.
vlak bij het centrum (1 minuut met de wagen)
en zo zijn er nog veel positieve zaken die ik je kan opnoemen.
Jammer dat je in ploegen werkt, maar als je de voormiddag ploeg hebt, kan je smiddags nog enkele uren vliegen.

Heb je de namiddagploeg kan je ook nog enkele uren vliegen in de voormiddag.
Sta je met de nacht en sta je op om bv 14 uur, heb je ook nog tot s'avonds de tijd 8)

Denk er misschien nog even over na, je bent van harte welkom :D

Vr groeten

kurt

Kurt,
is er eigenlijk al een definitieve vlarem II goedkeuring of is dit een voorlopige vergunning van 1 jaar? (in de full scale is dit laatste meestal het geval)
en hoe zit nu het met de VML kwestie? Lid worden of niet?

Grtz,
Maarten

Beste Maarten,

ik heb nu reeds in ons contract staan dat we goed zitten tot 10 jaar 8)
Das al niet zo slecht he.

Ten tweede heb ik al contact gehad met de mensen van VML en ga ik ze uitnodigen voor een bezoekje eens ons plein "vliegklaar" is :)
als het van mij afhangt zou ik graag met onze club toetreden tot de VML :lol:

vr groeten

kurt

*****update*****

daarnet nog even langs geweest op het terrein, zie foto in bijlage.
Dit wordt waarschijlijk wat duidelijker voor velen onder jullie om te zien welk een mooi terrein we ter beschikking hebben. :lol:
Het terrein is nu momenteel terug ge-effend, alle diepe bandesporen na "feest in het park" zijn verdwenen, en het gras is opnieuw aangezaaid

Dit terrein is zelfs groot genoeg om grote brandstofkisten moeiteloos te laten opstijgen en landen.

mvg

kurt
8)

ziet er mooi uit!
even ter info, de kant waar je nu naar kijkt is de bomenkant aan de andere kant en links en rechts is er enorm veel plaats ;)

groeten

hallo allen hier
ek zal me even voorstellen mijn naam is andy
woon te lint tegen lier
en ben op zoek naar een club die in de winter wat indoor vliegt met helies en vliegtuigen natuurlijk
is dit hier in de buurt zoja kan je me het even laten weten
met vriendelijke groet
en alvast bedankt voor de info

Dag Andy,

je opent best een nieuw draadje, de piloten die dit draadje bezoeken wonen allen rond de streek van oudenaarde en Gent,

je zoekt best mensen op van rond antwerpen.

Succes

Kurt

******UPDATE******

in het verleden waren reeds enkele mensen die wisten te melden dat het vrij best gevaarlijk vliegen was met de hoogspanningskabels in de lucht.

Vandaag ben ik met mijn duurste doch meest wendbaarste toestel even enkele testvluchten gaan maken :P .
ik heb 3 lipo's 1500 gaan leegvliegen.
ik heb onder de hoogspanning, erboven en er zelfs tussengevlogen (ik ben trouwens crazykuki)

Nooit enkele last van storing gehad, trouwens ons terrein is zooooo groote, we hebben ruimte zat.
We hebben ruimte zat om op te stijgen of te landen.
Het pas heraangelegde gras is nu reeds mooi aan het groeien, dus alles komt in orde.

Tegen +/- eind november begin December houden we onze Fly in.
We gaan de hele stad op de hoogte brengen van onze Capriolen en ik reken op veel belangstelling.

vr groeten

kurt 8)

Misschien toch eerst maar eens een jaartje vliegen zodat je dan voorbarige zeikerds en zeurkousen erop kunt wijzen dat je geen klachten hebt gehad? Wees voorzichtig, je bent zo kwetsbaar als vliegclub. Ook al vlieg je elektro, Jan Doorsnee denkt toch dat je veel geluid maakt.

Back