zijn hier ook Belgische Piloten?

hey dag ron,
Inderdaad, inderdaad heel goed idee !
ik ben het ook van plan om qua publiciteit voldoende te verspreiden over de streek.
alleen ga ik pas echt tot actie overgaan eens alle papierwerk en afspraken met het stadsbestuur gemaakt en afgerond zijn.
ik heb natuurlijk wel zelf het voordeel dat ikzelf een mooie promofilm kan maken over modelvliegen voor op nationale tv :d
ik werk immers in deze branche en zou het ook meteen zonder nadenken maken, mocht de kans me geboden worden natuurlijk :)

@Kris,

aansluiting bij VML is pas mogelijk als je alle disciplines van het modelvliegen (oa: nitro vliegen) kan aanbieden!
aangezien ik een electro only club wil oprichten, maak ik dus geen kans om via de VML te worden aangesloten, dus, om je van antwoord te dienen, neen niet bij VML.
Misschien worden we nog pioniers omdat we de eerste club zijn die van dit principe was? (lol:p) just kidding

Ik persoonlijk zou het toch overwegen om aan te sluiten bij de VML, U geniet van een verzekering (inbegrepen in de bijdrage ) ZE HEBBEN MOMENTEEL HULP VAN EEN ADVOKAAT ( heb ik me laten vertellen )
En men kan toch op hun hulp rekenen

crazykuki zei:
... alleen ga ik pas echt tot actie overgaan eens alle papierwerk en afspraken met het stadsbestuur gemaakt en afgerond zijn ...
Van de andere kant, als je kunt melden dat er al twintig, dertig, ... belangstellenden zijn, zal de gemeente/burgemeester wat meegaander zijn. In publiciteit natuurlijk accent leggen op stil: niet meer geluid dan een afzuigkap in de keuken of een beschaafde stofzuiger.

crazykuki zei:
... aangezien ik een electro only club wil oprichten, maak ik dus geen kans om via de VML te worden aangesloten ...
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een club alle takken van modelvliegen moet aanbieden/ondersteunen. In Nederland zijn pure zweef- of elektro-clubs gewoon bij de KNVvL aangesloten. Ik zou eens even bij de VML informeren.

crazykuki zei:
... alleen ga ik pas echt tot actie overgaan eens alle papierwerk en afspraken met het stadsbestuur gemaakt en afgerond zijn ...
Van de andere kant, als je kunt melden dat er al twintig, dertig, ... belangstellenden zijn, zal de gemeente/burgemeester wat meegaander zijn. In publiciteit natuurlijk accent leggen op stil: niet meer geluid dan een afzuigkap in de keuken of een beschaafde stofzuiger.

crazykuki zei:
... aangezien ik een electro only club wil oprichten, maak ik dus geen kans om via de VML te worden aangesloten ...
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een club alle takken van modelvliegen moet aanbieden/ondersteunen. In Nederland zijn pure zweef- of elektro-clubs gewoon bij de KNVvL aangesloten. Ik zou eens even bij de VML informeren.

crazykuki zei:
aansluiting bij VML is pas mogelijk als je alle disciplines van het modelvliegen (oa: nitro vliegen) kan aanbieden!
aangezien ik een electro only club wil oprichten, maak ik dus geen kans om via de VML te worden aangesloten, dus, om je van antwoord te dienen, neen niet bij VML.

Ik zie er ook geen voordeel in om niet aan te sluiten bij de VML. Er zijn - zoals gezegd - genoeg andere clubs die enkel bepaalde takken van het modelvliegen ondersteunen (er zitten ook nog ergens de "silent fliers").
De reden waarom ik me terug bij een club wil aansluiten is net omdat de verzekering + ondersteuning van de VML op die manier mogelijk is. En een vast terrein om van te vliegen natuurlijk :-)

De kosten van de vml zijn anders hoog genoeg ..
Maar je kan dan wel officiele wedstrijden organiseren zoals pylon race en F5b

Dat denk ik niet, maar hoeveel betaal je jaarlijks aan de VML, is dat niet een 35 Euro?

Hoi Ron,

bedankt voor je reply,
ik heb gezegd tegen de Burgemeester dat er inderdaad +/- 20 of meer geintereseerden zijn, dat speelde natuurlijk in mijn voordeel, zeker als je weet dat al deze mensen die in mijn omgeving wonen nu ieder week end dienen uit te wijken naar andere gemeenten om hun hobby uit te oefenen.
Indien ik binnenkort ook maar wat zekerheid heb zal ik zeker de moeite doen om via publiciteit hier in de omgeving de nieuwe club te ondersteunen.
Wat de VML betreft sluit dit ook perfect aan bij mijn plannen, ik wil er zeker bij aangesloten worden.
De nabije toekomst zal echter uitmaken hoever ik binnenkort sta.
eens dus wat meer zaken rond zijn of definitief zeker zijn, kan ik alweer een stapje verder gaan:)

simendewulf zei:
Ik persoonlijk zou het toch overwegen om aan te sluiten bij de VML, U geniet van een verzekering (inbegrepen in de bijdrage ) ZE HEBBEN MOMENTEEL HULP VAN EEN ADVOKAAT ( heb ik me laten vertellen )
En men kan toch op hun hulp rekenen

+ je krijgt een maandblad van de vlm :P

een intressante vraag : kunnen we wat beginnen nadenken over de clubsnaam om wat tips aan crazy te geven (tenzij hij zelf de naam wilt beslissen :lol: )
ik dacht aan flemish electro flyers...

greets

Hoi sam,

schitterend idee om een naam te verzinnen.
Laat de originaliteit van de bezoekers op dit draadje maar lekker los :)
hoe meer namen hoe beter, dan kunnen we stemmen dewelke we kunnen nemen :thumbsup:

en ja, als ik de kans heb sluit ik me zeker aan bij de VML :lol:

@crazykuki:
Ik woon in mater en vlieg daar ook meestal in de weide :-)
Ook vlieg ik enkel electro (en zwevers): Rafale met typhoon motor, christan eagle, Me163 Komet, Graupner junior electrozwever, boomer zwever, nog enkele in aanbouw...
Vooral kleine dingetjes dus die eenvoudig in de weide/op het veld te vliegen zijn

ik vlieg zelf in m'n straat met m'n 3d vliegtuigen :lol:

(straat is 10 meter breed, en staat vol met rijhuizen :lol: )

zolang je weet wat je doet is er geen probleem :wink:

Oudenaardse Modelvliegclub Revisited?
Nee, geen goede naam maar er is al ooit een vliegclub geweest. Die hebben helaas hun terrein en dus ook leden verloren. Hopelijk dat een club met stille vliegtuigen niet hetzelfde lot is beschoren.

Silent Fliers Oudenaarde?
niet alle vliegtuigen hebben een motor.. ;-)

Trouwens, er zijn ook E-zwevers die pokkeherrie maken.. de voorwaarde mag dus niet enkel het type aandrijving zijn.

het kind nog geen naam geven he, het is nog niet eens geboren.
Ik denk dat het iets moeilijker is , of hier wat rond te lullen over koetjes en kalveren. we zitten momenteel al op 8
een man dit oprichten, en dan nog winkel openen ? veel hooi op 1 vork

Back