zijn hier ook Belgische Piloten?

@ dentompie,

ik ben van oudenaarde :)

@samuel,
alles komt hopelijk goed man, ik zie wel waar we komen en breng een full report :)

@3art, leuk te horen dat alles toch goed is verlopen ;)

perba is idd goed en goedkoop..

ben ook een belgische piloot btw!

@eclipse
ik zal je zo vlug mogelijk pm'e (als het nog nodig is?), heb weinig tijd gehad de laatste tijd..

Tijd voor een verslag,

Beste Belgische piloten
ik ben zonet bij de Burgemeester geweest en alles ziet er goed uit.
Ik heb zoals gevraagd mijn actieplan ingediend en na mondeling overleg blijkt toch wel het een en ander mogelijk te zijn.
ik heb zonet mijn actiepunten allemaal ingediend en binnenkort heb ik dan een meeting om over te gaan tot de toewijzing van een vliegclub :d:d:d:d
indien ik meer verneem, laat ik het jullie weten!!!!!!!!

A new club is almost born, i'll keep you all informend 8) 8) 8) 8) 8)

yes!
sjiek hoot crazykuki!
wel alles op zen tijd en dan maar wachten op een veldje.
maar nu ben je zeker dat je toestemming hebt eh?

greets

zeker ben ik nog niet, zoals ik reeds zei eens er een verdere evolutie is breng ik verdere klaarheid in de zaak:)
Het is alvast een goed begin 8)

idd goed begin!!
denk dat er nog wel wat papierwerk enzo zal bijkomen maar het begin is al niet negatief!!
ik heb het al op het forum geplaatst maar heb nog niet echt wat reactie gekregen, en omdat deze bedoeld is voor elektrobelgen:p zal ik het hier eens proberen.
ik vlieg brushless met lipo.
maar iemand van de club wil de formosa vliegen met de standaardmotor en gewone batterijen. nu heeft hij volgende batterijen:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=35274

kan hij deze hiervoor gebruiken??? en hoeveel moet hij er aan elkaar hangen om een pack te maken??of zijn er andere mogelijkheden beter als keus van aa batterijen??
mijn formosa schiet goed op! greetz en succes met de cluboprichting en de mooie extra! greetz

zoals reeds eerder gemeld denk ik dat het best niet aangewezen is van deze batterijen een pack te maken, als je alle kosten zou rekenen kom je met deze aa batterijen natuurlijk wel goedkoper uit maar de getrokken amperes volgens, motor-schroef en batterij zal (denk ik) niet de verwachte resultaten opleveren.
Het is echt beter te opteren voor een lipo pak, met een 2 cellen schiet je al een goed eind op, met 3 cellen wordt ie een straaljager maar ja, alles hangt natuurlijk af van eigen persoonlijk budget nietwaar?;)

wel ik gebruik de 2 en 3cellen lipo

maar de andere word met gewone motor gebruikt en daar worden andere batterijen ingestoken dan lipo. nu was gewoon de vraag welke we het best nemen??om zonder lipo te werken.en omdat er toch wel vele zijn die vliegen op aa's is ook niet bedoeld om extreem mee te gaan ofzo .

greetz

Beste eclipse, je hebt in dat andere draadje toch al antwoord gekregen: neen ze zijn niet geschikt omdat ze niet voldoende stroom kunnen leveren zonder dat de spanning zakt.

loop eens een modelbouwwinkel binnen (dat is het huisje waar zoiets als een internetshop in real life te bewonderen is en waar je de dingen kan zien en aanraken;-)) en vraag daar naar een cellen pakket, het zal ietske duurder zijn dan de duracells die jij laat zien maar je bent dan ook geen konijn hé. Je kan ook eens kijken op www.cheapbatterypacks.com daar staat ook één en ander aan info op.

Kris

ja i know ondertussen dat deze niet gaan maar omdat er nog zijn die met aa's vliegen dacht ik van we kunnen er zelf enen maken,maargoed. en ja idd stap eens een modelbouwwinkel binnen maareuh in de buurt waar ik woon mag ge minimum al 3kwartier rijden met auto tegen dat ge ene tegenkomt die vanalles wat binnen heeft.en dan nog als ik priijzen vergelijk!!!betaal ik daar 8euro voor 1plaat depron90*40 en bij homeflyer betaal ik dat voor 5platen! (om maar een voorbeeld te geven)

dus daarom proberen we het meeste zelf te maken of toch op voorhand op het forum te smijten voor we zover moeten rijden en zien dat ze niets binnen hebben ofzo!!!

dus het was maar een simpele vraag gelijk een ander ik ben de lipo's nu gewoon maar wou gewoon weten hoe het zat met die AA's.

greetz toch bedankt allemaal

Laat aub dit onderwerp niet ontaarden aub in nutteloos over en heen geflame!
@ Eclipse, beste jongen, geloof ons en schakel gewoon over op lipo's, vergeet het idee om zelf een pack te maken met AA's
luister naar de jongens die er iets van kennen, heb je de centen niet,wacht dan gewoon nog even:).

oke,oke! ge moet dit dan maar wissen over de batterijen en het topic wat opschonen.en ik vlieg met lipo! is voor iemand anders bedoeld!!

groeten!

****UPDATE-VLIEGCLUB OUDENAARDE****

Goed nieuws, ook qua verzekring zal het voor de piloten snor zitten om bij mijn vliegclub verzekerd te zijn, afhankelijk van het aantal ingeschreven piloten zal de jaarlijkse verzekering, dit houdt in dat je als persoon bent verzekerd tot 1.025.000 Euro aan derden.
inhoudelijk betekend dit dat als je schade toebrengt aan anderen, zelf verwond raakt, invaliditeit en dergelijke meer 100 % verzekerd is.
De premie zal tussen de 10 a 15 euro per jaar kosten en dit is een full omnium.
ik verwacht binnenkort meer nieuws betreffende de locatie en hou jullie op de hoogte :)
8)

Back