Bij de nieuwere typen (240 en 270) Zit aan de koppelingszijde een extra lager.
Dat extra lager is een RS kogellager, halfopen dus.
Deze afdichting is nooit zo goed als een echte olie keerring.
Gr.Tino
dat is de laatste hoop die ik heb,
in de buurt van de koppeling is het droog,
maar verder boven zag ik wat olie??
De motor start dus nog niet,
bougie vonkt, benzine loopt, zelfs uitlaat gedemonteert of die goed schoon is en niet te veel tegen drukkt, niks,
vandaag nog nieuwe benzine gehaalt bij een dealer voor zenoah motoren,
start niet, ook deze menheer wiste geen raad,
in de modelbouwwinkel bij ons zitten en paar mensen met RC-autos en 23 - 30 cc motoren merk zenoah en andere, hatten ook noit zo'n probleem.
Dus ben nu bezig de motor te tweede keer uit de vlieger te halen (niet so maar in een urtje gedan) en hem volledig uit elkaar te halen,
vliegwheel met remreiniger schoon gemaakt, naar zenoah ingestellt, dus alles wat aan de motor los zit vervangen en gecontrolleert. OOk dat de bougie aan de juiste punt vonkt , dat compressie is en en en.
alle 2 handen voll blaren van het trekken, morgen is die uit elkaar en ik gaa elk onderdeel met het vergrootglas bekijken,
ik ga verder, niet omdat een nieuwe motor al lang enkelvoudiger gewest zal zijn, maar ik wil weten wat het is.
(sorry voor schrijffouten)
maaaaaaaaaaaaar toch gevlogen vandaag (dagelijkse helibeslommering).
Uwe