WillydeWoofer
Forum veteraan
Ze zijn niet zo heel veel slechter, de verschillen in productiekosten tussen Japan en China zijn goed merkbaar.
Maar ondanks dat, de Saito's en OS-sen zijn in overgrote hoofdzaak gewoon "netter" (mooier gietwerk, machinale bewerkingen netter afgewerkt).
Dat doet weinig voor de kwaliteit, ziet er gewoon netter uit.
Wat je wél merkt, is dat OS en Saito toch wel wat netter lopen, wat beter afstelbaar zijn... Beetje vergelijkbaar met je tegenwoordige automotor (allemaal injectie en electronische toestanden) en de vroegere auto's met carburateurs en contactpuntjes. Voor het idee, want OS en Saito hebben geen electronische toestanden.
In het dagelijks gebruik merk je daar heel weinig van, ook ASPtjes willen gewoon goed stationair lopen en gewoon goed op het gas reageren, en blijven gewoon heel bij normaal gebruik.
Nou is dit niet helemaal een eerlijk vergelijk, want de motoren hebben hier allemaal een vonkendoos en ze lopen allemaal op benzine, maar dit zijn de eerste runs (carburateur standaard, zo uit de doos, niks aangepast of gemodificeerd) van respectievelijk mijn 52:
mijn 91:
en de 30 (filmpje inclusief het starten, zo uit de doos):
Dank je voor de uitleg en de mooie filmpjes.