Welke zelfbouwkit laagdekker?

Ze zijn niet zo heel veel slechter, de verschillen in productiekosten tussen Japan en China zijn goed merkbaar.
Maar ondanks dat, de Saito's en OS-sen zijn in overgrote hoofdzaak gewoon "netter" (mooier gietwerk, machinale bewerkingen netter afgewerkt).
Dat doet weinig voor de kwaliteit, ziet er gewoon netter uit.
Wat je wél merkt, is dat OS en Saito toch wel wat netter lopen, wat beter afstelbaar zijn... Beetje vergelijkbaar met je tegenwoordige automotor (allemaal injectie en electronische toestanden) en de vroegere auto's met carburateurs en contactpuntjes. Voor het idee, want OS en Saito hebben geen electronische toestanden.

In het dagelijks gebruik merk je daar heel weinig van, ook ASPtjes willen gewoon goed stationair lopen en gewoon goed op het gas reageren, en blijven gewoon heel bij normaal gebruik.
Nou is dit niet helemaal een eerlijk vergelijk, want de motoren hebben hier allemaal een vonkendoos en ze lopen allemaal op benzine, maar dit zijn de eerste runs (carburateur standaard, zo uit de doos, niks aangepast of gemodificeerd) van respectievelijk mijn 52:
mijn 91:
en de 30 (filmpje inclusief het starten, zo uit de doos):

Dank je voor de uitleg en de mooie filmpjes.

Als je kijkt bij die link welke je zelf had geplaatst zou je zien dat ze deze motor enkel via het China of USA WH verkopen.
Vandaag de dag gaat bij elke zending van Hobbyking vanuit China de alarmbel af bij de post.
Een HK ASP kan dan uiteindelijk even duur uitvallen als een Lindinger ASP (maar die laatste heb je dan wel binnen een paar dagen op je deurmat liggen zonder kans op extra rekening).

Ik sluit me verder volledig aan bij Bert, soms is het echt een verzoeking om te zien in welk WH je aan het shoppen bent en veel van het echt leuke spul is niet meer te vinden in het UK of EU warehouse.

:) ben ik nou zo slim... of...:)

Een goeie google en dan krijg ik:
full

Zie hier in voorraad uit EU warehouse.

Zeg Wil,

Aan het begin van de maand plaats je een relatief simpele vraag, weliswaar in een onmogelijk lettertype of juist bedoeld voor mensen met een visuele beperking, en korte tijd later heb je het weer voor elkaar gekregen om 11+ pagina's aan reacties los te weken....

Trouwens, wat is er mis met een goedkope Spacewalker? Zijn ook wel leuke kistjes...

:p

1 Het grote lettertype komt omdat computers mij niet begrijpen.
2 Het aantal pagina's valt mij ook een beetje tegen.
3 Ik heb persoonlijk niks tegen de Spacewalker.
4 Brandstof? Ik heb niks gedaan. Ben er nooit over begonnen.
(vul zelf de :D in)

:) ben ik nou zo slim... of...:)

Een goeie google en dan krijg ik:

Als ik HobbyKing open, zijn standaard alle drie de vakjes (EU, global, UK) blauw, en zie ik een lijst motoren (of wat ik dan ook maar op dat moment zoek), en een aantal zijn in stock, een aantal staan onder het kopje "in stock in other warehouses".

Als ik dan vervolgens "global" en UK" wegklik, en de pagina vernieuw, zie ik exact dezelfde artikelen staan, en exact dezelfde artikelen onder " in stock in other warehouses". En de laatste keer dat ik wat bestelde (3 ontvangers en een bult temperatuursensors) kwamen ze toch mooi uit China, zonder dat ik kon zien waar ik nu precies besteld had.
Vroeger was dat een héél stuk duidelijker....

Als ik HobbyKing open, zijn standaard alle drie de vakjes (EU, global, UK) blauw, en zie ik een lijst motoren (of wat ik dan ook maar op dat moment zoek), en een aantal zijn in stock, een aantal staan onder het kopje "in stock in other warehouses".

Als ik dan vervolgens "global" en UK" wegklik, en de pagina vernieuw, zie ik exact dezelfde artikelen staan, en exact dezelfde artikelen onder " in stock in other warehouses". En de laatste keer dat ik wat bestelde (3 ontvangers en een bult temperatuursensors) kwamen ze toch mooi uit China, zonder dat ik kon zien waar ik nu precies besteld had.
Vroeger was dat een héél stuk duidelijker....

Ik bestelde vorig jaar ook in het Europeon Warehouse. Vervolgens kwam het uit China.

Zijn ze gestopt? Jammer :(

Maarrûh, waar staan we nu ergens Wil?
Volgens mij weet je nu helemaal niet meer welk model je wilt gaan bouwen en het rijtje elektro, nitro en benzine zijn ook al de revue gepasseerd.

Heb je wel eens gedacht aan een turbine heli?

Of een mooie zwever?

:D

Als je voor het afrekenen in je "winkelmandje" kijkt, kan je zien vanuit waar je pakket wordt verzonden.

Lekker is dat.... dan heb je dus al BIJNA op "betalen" geklikt....

Zoals ik al zei: die HobbyKing site is er niet beter op geworden.

Zijn ze gestopt? Jammer :(

Maarrûh, waar staan we nu ergens Wil?
Volgens mij weet je nu helemaal niet meer welk model je wilt gaan bouwen en het rijtje elektro, nitro en benzine zijn ook al de revue gepasseerd.

Heb je wel eens gedacht aan een turbine heli?

Of een mooie zwever?

:D

Paul, ik ga morgen 3 houtbouw-zwevers uitzoeken. En dat is geen grapje.
Jammer genoeg mag ik daar hier geen advies over vragen, want dit topic gaat over laagdekkers :D. Het uitzoeken is overigens gratis.

p.s. de Venture 60 is besteld.

Het zou zomaar kunnen dat ik dit weekend, voor het eerst sinds maanden, weer eens ga vliegen.
Tenminste, als niemand daar bezwaar tegen heeft :p.

Lekker is dat.... dan heb je dus al BIJNA op "betalen" geklikt....

Zoals ik al zei: die HobbyKing site is er niet beter op geworden.
nee hoor, ligt alleen nog maar in je karretje ( kan je ook weer leeg gooien)
Vervolgens moet je nog door alle gangpaden naar de kassa.....
Maar idd, de site wordt er niet duidelijker op, veranderd ook om de haverklap

Back